پوست, عمومی

معرفی انواع پدیکور ناخن و شناخت بیشتر آن ها

معرفی انواع پدیکور ناخن و شناخت بیشتر آن ها - بلاران
  • با شناخت انواع پدیکور ناخن و روش های مختلفی که در این زمینه وجود دارد، می توانید به سلامت و زیبایی بیشتر پاها کمک کنید.

    می دانید که پا را قلب دوم انسان معرفی کرده اند، از این جهت باید به اهمیت این عضو پی برده و رسیدگی بیشتری در مورد آن داشته باشیم.

    گاهی لازم است تا با انجام برخی از روش های پدیکور که تسکین بیشتری را برای پاها ایجاد می کنند، به آن ها اهمیت داده و آرامش بهتری را برای این عضو همیشه فعال، فراهم کنیم.

    در این مطلب قرار است تا در مورد انواع روش های پدیکور و مواد مختلفی که در آن بکار برده می شود صحبت کنیم.

    اگر شما هم از افرادی هستید که به سلامت پاهای خود اهمیت می دهید و می خواهید شرایط تسکین و آرامش بیشتری را بعد از مدت ها کار و فعالیت برای این عضو در نظر بگیرید، حتماً روش های مختلف پدیکور را بدانید و این بار از مناسب ترین آن ها برای مراقبت از پاها و انگشتان پا استفاده کنید.

    معرفی انواع پدیکور ناخن و شناخت بیشتر آن ها - بلاران

    شناخت انواع پدیکور ناخن

    دانستیم که انجام پدیکور بر روی ناخن ها علاوه بر زیبایی آن ها، یک روش آرامبخش و درمانی محسوب شده و سبب از بین رفتن سلول های مرده پوست شده و پوست را لایه برداری هم خواهد کرد.

    در پدیکور با غوطه ور کردن پا درون آب گرم و مواد مختلف اثرگذار، اسکراب و لایه برداری از پوست و همچنین کفسابی پا انجام شده و عملاً پینه ها، پوست های اضافه و سلول های مرده پا از بین رفته و جای خود را به سلول های تازه نفس و تازه می دهند.

    همچنین ناخن های پا مرتب و منظم شده و طی مراحل مختلفی که قبلاً به آن ها پرداخته ایم، ناخن ها مرطوب و آبرسانی خواهند شد و بسته به سلیقه مشتری، از براق کننده ها، لاک ها و یا ژل های مختلف برای زیبایی بیشتر ناخن ها استفاده خواهد شد.

    اما روش های گوناگونی را که برای انجام پدیکور استفاده می شود را در واقع شما انتخاب می کنید، چون استفاده از هر یک از مواد مخصوص پدیکور، شامل هزینه های خاصی است و البته با در نظر گرفتن هزینه های مربوط به هر روش خدمات متفاوتی هم ارائه خواهد شد.

    معرفی انواع پدیکور ناخن و شناخت بیشتر آن ها - بلاران

    روش های گوناگون پدیکور عبارتند از:

    پدیکور معمولی

    وقتی در بین انواع پدیکور ناخن صحبت از پدیکور به میان می آید، اغلب منظور پدیکور معمولی است، که توصیه می شود با کمی دقت و آموزش با فراهم کردن وسایل و ابزار مخصوص پدیکور، خودتان آن را در خانه و بدون هیچ هزینه ای انجام دهید.

    در این روش ابتدا پاها را در آب گرم برای چند دقیقه خیس می کنند تا پوست پا و بخصوص کف پا نرم شده و برای ساییدن آماده شود و با یک اسکراب ساده و و حتی با کمک یک لیف، با از بین بردن سلول های مرده پوست به ادامه کار می پردازند.

    بعد از اینکه تمامی پوسته های بین انگشتان پا و پینه های کف پا از بین رفته و لایه برداری با موفقیت انجام شد، نوبت کوتاه کردن و فُرم دادن به ناخن هاست که متناسب با سلیقه شما انجام خواهد گرفت.

    سپس با سوهان کردن و بافر زدن ناخن که ناخن ها را صاف و صیقلی خواهد کرد و با کمک مرطوب کننده و یا روغن های طبیعی و گیاهی، پاها و ناخن ها را ماساژ داده و مرطوب می کنند.

    اگر بخواهید ناخن های مرتب و ساده ای داشته باشید، کار پدیکوریست در همین مرحله به پایان رسیده است، اما اگر دوست داشته باشید که ناخن های خود را لاک زده و یا از براق کننده بر روی آن استفاده کنید، در آخر لاک انتخابی شما را بر روی ناخن ها قرار داده و کار را به اتمام می رسانند.

    معرفی انواع پدیکور ناخن و شناخت بیشتر آن ها - بلاران

    پدیکور نمک

    در بین انواع پدیکور ناخن این نمونه  پدیکور، از ساده ترین روش های پدیکور است که جهت لایه برداری بهتر و بیشتر پوست پا، معمولاً از نمک دریا به عنوان یک اسکراب خوب و مؤثر استفاده می کنند.

    یعنی پس از غوطه ور کردن و خیساندن پاها در آب گرم از نمک و در برخی موارد سنگ پا، برای زدودن سلول های مرده، پوسته ها و لایه برداری و پاکسازی استفاده می کنند تا پس از آن پوست تازه شده و سلول های جدید جای پوست های مرده را بگیرند.

    این نوع پدیکور با اینکه ساده است، اما برای آرامش و لایه برداری پوست و تازه شدن پوست بسیار مفید و کاربردی است.

    pedikor - belaran

    پدیکور پارافینی   

    اگر پاهایی پینه بسته و ترک خورده دارید، پدیکور با پارافین می تواند برای شما بهترین گزینه باشد، چرا که نتایج شگفت انگیزی را برای شما به دنبال خواهد داشت.

    در این نوع پدیکور به جای قرار دادن پا در آب گرم، آن ها را در وکس پارافینی غوطه ور می کنند که به نرمی و لطافت پوست پا کمک فراوانی خواهد کرد.

    در این روش که آبرسانی و رطوبت بیشتری برای پاها فراهم می شود، پوست بهتر تغذیه شده و لایه برداری و پاکسازی بیشتری به کمک پارافین انجام خواهد شد و پوست پا جوان تر و شاداب تر به نظر خواهد رسید.

    این روش که یکی از انواع پدیکور ناخن است، روشی مفید برای تغذیه کردن و شادابی بیشتر پوست پاست و مخصوصاً برای نرم کردن کف پا که پوست نسبتاً ضخیمی دارد، بسیار کاربردی خواهد بود.

    معرفی پدیکور ناخن به این چند مورد خلاصه نمی شود و بقیه موارد را در پست های بعدی عنوان خواهیم کرد، پس همچنان با ما بمانید.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *