عمومی

مزایای مانیکور ناخن و استفاده از آن

مزایای مانیکور ناخن و استفاده از آن - بلاران
  • مزایای مانیکور ناخن سبب شده تا امروزه افراد زیادی چه برای سلامت و چه برای زیبایی بیشتر از آن استفاده کنند.

    اگر انجام مانیکور و پدیکور به دست افراد حرفه ای و متخصص سپرده شود و به درستی و بصورت بهداشتی انجام گیرد، سبب افزایش زیبایی و سلامت دست ها هم خواهد شد.

    آشنایی با مزایای مانیکور ناخن

    مانیکور و پدیکور فقط به جهت زیبایی ناخن ها و دست انجام نمی گیرد، بلکه برای مراقبت و بهداشت این عضو هم بسیار مؤثر و لازم است.

    اما انجام این عمل دارای مزایای دیگری هم هست، از جمله مزایای این کار برای ناخن ها عبارتند از:

    نرم شدن پوست دست و پا و ناخن ها

    تغییر فصل و سردی بیش ازحد هوا، بخصوص در فصول پاییز و زمستان و روزهای سرد سال، باعث ایجاد خشکی، سوزش، ترک و حتی ایجاد زخم در پوست دست و پا و خشکی و شکنندگی بیشتر ناخن ها خواهد شد.

    با استفاده از لایه برداری و آبرسانی و همین طور موادی که برای انجام مانیکور استفاده می شود، بویژه در مانیکور خیس یا مرطوب و کمک گرفتن از انواع لوسیون های نرم کننده، پوست و ناخن  نرم و لطیف خواهند شد،که در زیبایی آن ها هم بسیار مؤثر خواهد بود.

    مزایای مانیکور ناخن و استفاده از آن - بلاران

    افزایش گردش خون

    گفتیم که یکی از مراحل مانیکور و پدیکور، انجام ماساژ بر روی انگشتان دست و پا است، که این عمل سبب افزایش گردش خون در این مناطق بدن خواهد شد.

    با بهبود میزان گردش خون و قابلیت حرکت بیشتر در مفاصل و همچنین گرم شدن عضلات و رگ ها، در اثر ماساژ، خون رسانی بهتری در اندام ها ایجاد شده و سبب ایجاد پوست و ناخن های سالم تری خواهد شد، که این مورد جزو مهمترین مزایای مانیکور ناخن است.

    کاهش آلودگی و عفونت ناخن ها

    اگر بطور مرتب و همیشه مراقب ناخن ها و تمیز کردن آن ها نباشید، ممکن است با تجمع انواع میکرب و آلودگی ها در زیر ناخن مواجه شده و در نهایت با انتقال آن به پوست، ندانسته دچار انواع عفونت ها و بیماری ها شوید.

    از این رو رسیدگی و مرتب کردن ناخن ها و بطور کلی  مانیکور ناخن ها بطور منظم، از مشکلاتی مانند عفونت های گوشه ناخن و یا فرو رفتگی ناخن به داخل گوشت و انتقال انواع عفونت ها و… جلوگیری خواهد کرد.

    با کمک مانیکور و پدیکور، به شرطی که درست و اصولی و با ابزار مناسب و تمیز و توسط افراد حرفه ای انجام شود، احتمال ایجاد قارچ و سایر عفونت ها، ، بشدت کاهش یافته و سلامتی ناخن و پوست دست بیش از پیش خواهد شد.

    مزایای مانیکور ناخن و استفاده از آن - بلاران

    کاهش استرس و نگرانی

    حتی با ماساژ مختصری که در هنگام مانیکور و پدیکور، بر روی پاها، دست ها و ناخن ها انجام می گیرد و با استفاده از روغن های درمانی و آرامبخش، باعث ریلکس شدن این اندام ها و کم شدن استرس و نگرانی خواهید شد.

    علاوه بر اینکه کلاً مرتب بودن، تمیزی و شفافیت ناخن ها و دیدن ترکیبی از رنگ های گوناگون بر روی ناخن و زیبایی که به دست ها می دهند، خود از مزایای مانیکور ناخن بوده، ضمن اینکه دیدن این رنگ ها  باعث ایجاد نشاط و شادی در درون ما نیز خواهد شد.

    ایجاد زیبایی و جذابیت بیشتر دست ها

    مانیکور یک روش عالی برای شفافیت و مقاوم سازی ناخن ها به شمار آمده و از این طریق لطافت و زیبایی دست ها هم تضمین خواهند شد.

    مانیکور یکی از مراحل زیبایی و تکمیل یک میکاپ ایده آل و جذاب است و سبب می شود تا با خیالی آسوده و راحت و با اعتماد به نفس بیشتری در مجالس و دورهمی ها شرکت کنید.

    مزایای مانیکور ناخن و استفاده از آن - بلاران

    حفظ و بهبود سلامت ناخن ها

    ناخن ها تأثیر زیادی در زیبایی دست ها و سلامت آن ها دارند و نقش مهمی را در جذاب نشان دادن دست ها و تکمیل آرایش بازی می کنند.

    با کمک مانیکور و پدیکور به روش اصولی و صحیح آن و استفاده منظم از روغن های درمانی، بخصوص اگر ارگانیک و طبیعی هم باشند و همین طور لوسیون های مختلفی که برای این منظور استفاده می شود، ناخن ها به مرور محکم تر و مقاوم تر خواهند شد.

    با استفاده از این روش و با کمک مواد بکار برده شده،علاوه بر پاکسازی دست ها و از بین بردن سلول های مرده پوست، ناخن های قوی تر، محکم تر و سالم تری هم خواهید داشت، که این مورد هم یکی دیگر از مزایای مانیکور ناخن بشمار می رود.

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *