عمومی

با ابزار مانیکور ناخن یا ست مانیکور آشنا شوید

با ابزار مانیکور ناخن یا ست مانیکور آشنا شوید - بلاران
  • شناخت ابزار مانیکور ناخن یا ست مانیکور و پدیکور برای کسانی که می خواهند در خانه، مانیکور ناخن های خود را انجام دهند، بسیار لازم و ضروری است.

    حتی اگر قرار است تا ناخن های خود را به یک مانیکوریست بسپارید، بهتر است تا با ابزار و لوازم و طرز کار این وسایل بطور کامل آشنایی و اشراف داشته باشید.

    در این مطلب در باره هر یک از وسایل مانیکور و پدیکور توضیحات کوتاهی خواهیم داد، تا اطلاعات بیشتری در این باره بدست آورید.

    معرفی ابزار مانیکور ناخن

    چون دست ها، پاها و بخصوص ناخن ها، بعد از صورت و موها بیشترین تأثیر را در به تصویر کشیدن زیبایی دارند، مراقبت و نگهداری درست از آن ها بسیار ضروری به نظر می رسد.

    از این رو آشنایی با ابزار و ست مانیکور و پدیکور ناخن، برای بدست آوردن این زیبایی لازم است.

    با ابزار مانیکور ناخن یا ست مانیکور آشنا شوید - بلاران

    برخی از این ابزارها عبارتند از:

    انواع قیچی و ناخن گیر

    انواع قیچی ها و ناخن گیر از ابزار ابتدایی و ساده برای مانیکور هستند، که در اندازه ها و فرم های متفاوتی می توانند در یک ست مانیکور وجود داشته باشند.

    این وسیله برای کوتاه کردن و تا حدودی اصلاح کردن و فرم دادن به گوشه های ناخن بکار می رود، که در همه خانه ها یکی دو نمونه از آن ها حتماً وجود دارد.

    چون زیر ناخن ها محل بسیار مناسبی برای رشد باکتری ها و قارچ ها هستند، بهتر است تا آن ها را به کمک ناخن گیر کوتاه نگه داشته و یا حداقل زیر آن ها را تمیز کنید.

    با ابزار مانیکور ناخن یا ست مانیکور آشنا شوید - بلاران

    سوهان ناخن برای فرم دهی

    تمامی سوهان ها برای فرم دهی و شکل دادن به ناخن استفاده می شوند، که انواع مختلفی دارند و با اشکال متفاوتی هم ارائه می شوند.

    اینکه چه شکل و مدلی از آن را انتخاب می کنید، به خود شما بستگی دارد، اما برای ابزار مانیکور ناخن و در یک ست مانیکور بهتر است تا از یکی دو عدد سوهان نرم کمک بگیرید، که درجه نرمی آن ها متفاوت باشد.

    اغلب سوهان های ناخن دارای دو طرف هستند، که درجه زبری و نرمی آن ها با یکدیگر فرق دارند، سر نسبتاً نرمتر برای صاف و صیقلی کردن ناخن و سر زبر و خشن برای فرم دادن به گوشه ها و شکل کلی ناخن مورد استفاده قرار می گیرد.

    اگر با دقت به سوهان ناخن نگاه کرده باشید، می بینید که دو عدد بر روی آن نوشته شده است، عموماً این عددها با یکدیگر متفاوت هستند و نشان دهنده این نکته اند که دو طرف زبری متفاوتی خواهند داشت.

    خوب است بدانید که هر چه عدد نوشته شده بر روی سوهان ناخن بزرگتر باشد، نشان از نرم بودن دندانه های سوهان دارد و هر چه این عدد کوچکتر باشد، سوهان زبرتری در اختیار خواهید داشت.

    سوهان هایی با درجه زبری 80 تا 100 برای ناخن های مصنوعی مناسب ترند و استفاده از آن ها برای ناخن های طبیعی، سبب بد شکل شدن و شکستن سر ناخن ها می شود.

    پس تلاش کنید که از سوهان مناسب و نرم برای فرم دادن و مانیکور ناخن ها استفاده کنید.

    همچنین سوهان های شیشه ای و کریستالی هم که جزو ابزار مانیکور ناخن محسوب می شوند، عملکرد بهتری بر روی ناخن ها داشته و بسیار نرم تر از نوع فلزی عمل خواهند کرد، ضمن اینکه به راحتی هم شسته می شوند.

    سوهان های فلزی، بخصوص در انواع زبر آن، به ناخن ها آسیب می زنند، پس بهتر است ترجیحاً از آن ها استفاده نکنید.

    انواع سوهان ناخن می توانند هم ساده و هم برقی باشد.

    با ابزار مانیکور ناخن یا ست مانیکور آشنا شوید - بلاران

    فرچه یا برس ناخن

    فرچه ابزاری است که برای تمیز کردن زیر ناخن ها از آن استفاده می شود، البته لازم نیست که حتماً با انجام مانیکور از فرچه استفاده کنید.

    بلکه می توانید بصورت روزانه یا در مواقعی که به آن نیاز دارید، آلودگیها و کثیفی های زیر ناخن را براحتی با این وسیله از بین ببرید.

    بهتر است قبل از استفاده از این بزار، آن را کمی زیر آب گرم گرفته و مقداری صابون روی موهای فرچه بزنید و وقتی موهای آن نرم تر شدند، آن را با آرامی از یک جهت به سمت دیگر ناخن کشیده و آلودگی های زیر ناخن را با آن پاک کنید.

    یادتان باشد که پس از تمیز کردن ناخن ها، هم فرچه و هم دست های خود را با آب گرم و صابون بخوبی بشویید.

    نیپر یا انبرک - بلاران

    نیپر یا انبرک

    این وسیله که در واقع ابزاری شبیه به سیم چین است، برای بریدن و زدودن پوست های اضافه و یا گوشه های ناخن بکار می رود، پوست هایی که از ناخن جدا شده و شکل بدی را بر روی ناخن بوجود آورده اند.

    برای استفاده از این ابزار مانیکور ناخن باید بسیار محتاط باشید و مراقب باشید که بی جهت پوست های اطراف ناخن و یا کوتیکول ها را از آن جدا نکرده و باعث ایجاد عفونت و مشکل بر روی دست و انگشتان نشوید.

    ابزار دیگری هم در یک ست مانیکور ناخن استفاده می شود که در مطلب بعدی به آن ها اشاره خواهیم کرد.

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *