عمومی

نکات مهم پدیکور ناخن که باید آن ها را بدانید

نکات مهم پدیکور ناخن که باید آن ها را بدانید - بلاران
  • قبلاً هم گفتیم که پدیکور ناخن تنها یک روش زیبا سازی برای ناخن های پا نیست، بلکه مجموعه ای از شیوه های درمانی، زیبایی و حتی ترمیمی بر روی پوست پا و ناخن های پاست، که می تواند از برخی آسیب های احتمالی جلوگیری کند.

    اما آنچه که در هنگام پدیکور انجام می دهیم باید کاملاً درست، اصولی و بهداشتی باشد، تا بتواند سلامتی را با زیبایی تؤام کرده و لطافت و جذابیت را به ما هدیه کند.

    در این مطلب قرار است تا در مورد برخی بایدها و نبایدها در هنگام پدیکور کردن ناخن ها صحبت کنیم، لطفاً آن ها را مطالعه کرده و هنگام کار هم آن ها را رعایت کنید.

    نکات مهم پدیکور ناخن که باید آن ها را بدانید - بلاران

    پدیکور ناخن و نکات کلیدی آن

    برای پدیکوری درست و اصولی لازم است تا یک سری نکات را بدانید و به آن ها عمل کنید، برخی از این نکات عبارتند از:

    داشتن اطلاعات و آگاهی کافی در این زمینه

    برای انجام هر کاری داشتن اطلاعات حداقلی، کلید موفقیت انجام آن است، چرا که بدون داشتن هیچگونه آگاهی، نمی توانید بین عملکرد خوب و درست با عملکرد اشتباه تفکیک قائل شده و در این راستا به خود کمک کنید.

    پس حتی قبل از انجام ساده ترین کارها، چه این کار توسط خودِ شما و یا دیگری انجام شود، لااقل حداقل هایی از چگونگی انجام آن را بدانید و به کُلّیت کار واقف باشید که سرتان کلاه نرود.!

    حتی اگر این کار مانیکور و پدیکور کردن ناخن ها باشد، که البته در عین سادگی ظاهری می تواند در سلامتی و زیبایی شما بسیار تأثیرگذار هم باشد.

    آرایشگاه - بلاران

    به هر آرایشگاه و سالن زیبایی مراجعه نکنید!

    اگر قرار است برای مانیکور و پدیکور کردن به یک سالن زیبایی مراجعه کنید، حتماً از داشتن مجوز کار و رعایت کامل موارد بهداشتی در آن محل، اطمینان حاصل کنید.

    مطمئن شوید که علاوه بر تمیز و استریل بودن ابزار و وسایل کار، کارکنان و آرایشگران هم کاملاً موارد بهداشتی را رعایت کرده و در هنگام پدیکور ناخن مرتب دست ها را شسته و ضدعفونی می کنند.

    از وسایل شخصی و یا یکبار مصرف استفاده کنید

    حتی اگر قرار است برای انجام این کار به آرایشگاه بروید، سعی کنید لوازم و وسایل شخصی خود را به همراه داشته باشید و یا اینکه از وسایل یکبار مصرف استفاده کنید.

    دقت کنید که اگر در هنگام کار، ابزار و وسیله ای بر زمین افتاد، از آرایشگر خود بخواهید که آن را استریل و ضدعفونی کند و یا اگر در خانه اقدام به پدیکور کرده اید، وسیله ی مورد نظر را شسته و کاملاً ضدعفونی کنید و سپس از آن استفاده نمایید.

    فرقی نمی کند که یک سالن زیبایی را برای این کار انتخاب کرده باشید یا خودتان در منزل اقدام به پدیکور نمایید، در هر صورت باید ابزار و وسایلی که بکار می برید، کاملاً بهداشتی، تمیز و ضدعفونی شده باشند.

    نکات مهم پدیکور ناخن که باید آن ها را بدانید - بلاران

     

    قبل از پدیکور و لاک زدن، ناخن ها را بررسی کنید

    دقت کنید که اگر بر روی ناخن ها زردی، سیاهی، پیچ خوردگی و یا شکنندگی وجود دارد و یا اینکه حتی ناخن ها یتان بدرنگ شده اند، از لاک زدن آن ها صرفنظر کنید.

    این ناخن ها نیاز به مراقبت بیشتر داشته و ابتدا باید درمان شوند.

    قبل از پدیکور پاها را تیغ نزنید!

    باکتری ها و ویروس ها از طریق خراش ها و یا بریدگی ها به راحتی وارد بدن می شوند، پس قبل از پدیکور برای اپیلاسیون پاها، از تیغ استفاده نکنید.

    در این صورت ممکن است آلودگی هایی که درون آب هستند و یا بر روی وسایل قرار دارند به راحتی وارد بدن شده و شما را دچار عفونت و یا بیماری نمایند.

    پس هرگز قبل از پدیکور ناخن از تیغ استفاده نکنید.

    نکات مهم پدیکور ناخن که باید آن ها را بدانید - بلاران

    از لاک پاک کن های مناسب استفاده کنید

    از لک پاک کن هایی که فاقد استون هستند استفاده کنید، تا باقی مانده لاک های قبلی را از روی ناخن پاک کرده و از لاک جدیدی بر روی آن استفاده کنید.

    لاک پاک کن هایی که حاوی استون هستند، به پوست و ناخن آسیب رسانده و از استحکام و مقاومت آن ها خواهند کاست.

    ناخن های پا را بدرستی کوتاه کنید

    چگونگی کوتاه کردن ناخن های پا بسیار مهم است، زیرا در اثر درست کوتاه نکردن آن ها، ممکن است مشکلاتی برایتان بوجود آید.

    یکی از آن ها فرو رفتن ناخن ها در گوشت پاست، چرا که وقتی گوشه های ناخن را بیش از حد کوتاه کنید، ممکن است باعث فرو رفتگی در گوشت شوند و یا اینکه زیاد کوتاه کردن و یا بد کوتاه کردن ناخن ها، ممکن است پا را دچار عفونت کند.

    بهتر است ناخن های پا را بصورت صاف و یا کمی گرد با ناخن گیر کوتاه کنید و سپس به کمک سوهان سرِ آن ها را صاف و مرتب نمایید.

    بخصوص اگر به بیماری دیابت مبتلا هستید، مراقبت از پاها در هنگام پدیکور ناخن و یا لاک زدن ناخن ها برای شما، از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید حتماً در ابتدا از سلامت پاهای خود مطمئن شده و هرگز ناخن های خود را بیش از حد کوتاه نکنید.

    استفاده از ناخنگیر - بلاران

    موارد دیگری هم وجود دارد که رعایت آن ها هنگام پدیکور کردن ناخن ها بسیار مهم است که در مطلب بعدی به آن ها هم خواهیم پرداخت.

    همراهی شما باعث افتخار ماست.

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *