لوازم آرایش

راهنمای انتخاب و خرید لاک مناسب و نکاتی در این زمینه

راهنمای انتخاب و خرید لاک مناسب و نکاتی در این زمینه - بلاران
  • انتخاب و خرید لاک مناسب چه با لحاظ کیفیت و چه به لحاظ رنگ و نمای ظاهری کار، در تیپ و شکل ظاهری خانم ها به سبب زیبایی بسیار تعیین کننده و تأثیرگذار خواهد بود.

    اما از طرفی هم گزینش یک لاک خوب، با کیفیت با رنگ مناسب، با توجه به تنوع و زیادی محصولات و برندهایی که در بازار وجود دارند، کار بسیار سخت و دشواری است.

    در این مطلب قرار است تا در مورد چگونگی انتخاب یک لاک مرغوب و مناسب، نکاتی را متذکر شویم که امیدواریم با در نظر گرفتن این نکات گزینش بهتری را از این محصول آرایشی داشته باشید.

    راهنمای انتخاب و خرید لاک مناسب و نکاتی در این زمینه - بلاران

    راهنمای خرید لاک مناسب

    برخلاف تصور انتخاب و خرید یک لاک خوب و مرغوب در سلامت و مراقبت از ناخن ها بسیار مهم است و موارد متعددی را در این مورد باید لحاظ کنید، که برخی از آن ها عبارتند از:

    علامت استاندارد کالا

    اولین مسئله در این خرید، توجه به نشان بهداشت و استاندارد کالا در این زمینه است که بیش از پیش باید به آن دقت کنید و حتماً لاک های خود را از بین لاک های دارنده این علامت، که یکی از نشانه های مرغوبیت و اعتبار کالا است انتخاب و خریداری کنید.

    استفاده از لاک های رنگارنگ بدون نام و نشان اما ارزان،! در دراز مدت سبب تخریب بافت ناخن و آسیب رسانی به ان ها خواهد شد.

    راهنمای انتخاب و خرید لاک مناسب و نکاتی در این زمینه - بلاران

    خرید از برند معتبر

    مورد بعدی انتخاب یک نوع برند با کیفیت در زمینه تولید و ساخت لاک ناخن است که باید آن را از بین چندین برند مختلف، انتخاب کنید.

    البته برندهای مرغوب و معتبر زیادی وجود دارند که لاک ناخن تولید می کنند، که می توانید لاک مورد نظر خود را از بین آن ها انتخاب کنید.

    این شرکت ها برای بدست آوردن اعتماد و اعتبار در بازار تلاش می کنند تا از بهترین و مرغوب ترین مواد اولیه در ساخت لاک استفاده کنند، که عاری از هر نوع ناخالصی بوده و موجب آسیب رسانی به ناخن ها هم نخواهند شد.

    غلظت لاک ناخن

    درصد غلظت لاک انتخاب شده، یکی از موارد مهم برای خرید لاک مناسب و کلاً گزینش انواع لاک است که بسیار اهمیت دارد و باید غلظت آن در حد متعادل باشد، یعنی نه خیلی رقیق و نه خیلی غلیظ باشد.

    زیرا اگر لاک از غلظت و سفتی بالایی برخوردار باشد، هنگام استفاده و قرار گرفتن بر روی ناخن از یکدستی و هم سطحی برخوردار نخواهد بود و دارای پستی و بلندی هایی می شود که پس از خشک شدن بر روی ناخن، بسیار بدنما و زشت جلوه خواهد کرد.

    اما برعکس اگر لاک غلظت پایینی داشته باشد و بیش از اندازه رقیق باشد، روی ناخن را پوشش نخواهد داد و بعد از خشک شدن به صورت کمرنگ و پُر رنگ ظاهر خواهد شد و نیاز است آن را چندین بار بر روی ناخن استفاده کنید تا یکدست و هماهنگ باشد.

    البته این مسئله به لحاظ اقتصادی هم مقرون به صرفه نخواهد بود و شما مجبورید که لایه های زیاد لاک را برای پوشش بهتر و بیشتر ناخن های خود استفاده کنید.

    راهنمای انتخاب و خرید لاک مناسب و نکاتی در این زمینه - بلاران

    زمان خشک شدن لاک

    لاکی را که انتخاب می کنید اگر از کیفیت لازم برخوردار باشد در مدت زمان کوتاهی بخوبی خشک خواهد شد و سطحی یکدست و صاف را بر روی ناخن بوجود خواهند آورد.

    در صورتی که اگر لاک انتخابی مدت زمان زیادی برای خشک شدن لازم داشته باشند، در این حد فاصل ذرات معاق در هوا و گرد و غبار بر روی آن قرار گرفته و سبب ناصافی و ظاهر بد لاک بر روی ناخن خواهد شد.

    پس زمان خشک شدن لاک هم در زیبایی و درخشندگی شکل آن و خرید لاک مناسب برای ناخن ها مؤثر خواهد بود.

    قلم موی لاک

    هر گونه اِشکال در شکل و فُرم  قلم موی لاک سبب خواهد شد تا مایع لاک بطور صاف، یکدست و یکنواخت بر روی ناخن قرار نگیرد، اگر چه که مواد لاک بسیار هم مرغوب باشند،! پس این نکته در انتخاب لاک بسیار مهم خواهد بود.

    یکی از فاکتورهای لازم در این زمینه این است که رشته های قلم مو و یا به اصطلاح موهایی که بر روی آن نصب می شوند، باید به خوبی و با انسجام کامل به دسته چسبیده باشند تا در موقع استفاده از جای خود جدا نشده و کَنده نشوند، چون در این صورت مجبورید که لاک ها را از روی ناخن پاک کرده و دوباره شروع به لاک زدن نمایید.

    مخصوصاً در مورد لاک هایی که بسیار حساس هستند و زدن آن ها را با دقت بیشتری باید انجام دهید، مانند لاک های آینه ای و خیلی براق که باید سطح صاف و بدون هیچ عیب و نقصی داشته باشند، عملکرد قلم مو و فرم درست آن در جلوه و نمای لاک و زیبایی ان بی اندازه مؤثر خواهد بود.

    ناخن زیبا - بلاران

    لاک متناسب انتخاب کنید

    لاکی که انتخاب می کنید علاوه بر ویژگی های گفته شده باید دارای تناسب با پوشش شما و مکانی که می خواهید به انجا وارد شوید را داشته باشند.

    قبل از خرید لاک مناسب و هر نکته ای، لاک را متناسب با سبک پوشش و تیپی که می خواهید بسازید، انتخاب کنید و همین طور در نظر بگیرید که آن را در چه مکانی قرار است استفاده کنید، این نکته به گزینش درست شما کمک خواهد کرد.

    چون قطعاً لاکی که متناسب با جشن ها و یا مجالس هست، مناسب برای استفاده در مکان های رسمی و محیط های کاری نخواهد بود، پس در این مورد هم باید دقت خود را بالا ببرید.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *