عمومی

نحوه ی صحیح انجام مانیکور ناخن ها را بیاموزیم

نحوه ی صحیح انجام مانیکور ناخن ها را بیاموزیم - بلاران
  • انجام مانیکور و پدیکور در خانه هم میسر است و با دانستن نحوه ی صحیح کار، بدون مراجعه به سالن های زیبایی می توانید خودتان مبادرت به انجام آن نمایید.

    می دانید که مانیکور و پدیکور صرفاً یک روش زیباسازی ناخن نیست، بلکه یک روش درمانی هم محسوب می شود، که مزایای زیادی را هم در بر دارد.

    در این مطلب در باره ی مراحل مختلف مانیکور صحبت خواهیم کرد، تا شما هم بتوانید در خانه به زیبایی و مراقبت از ناخن های خود بپردازید.

    چگونگی انجام دادن مانیکور

    ابتدا باید ابزار لازم برای این کار را فراهم کنید که در مطالب قبلی به آن ها اشاره کردیم، می توانید این ابزار را از داروخانه ها و یا فروشگاه های معتبر لوازم آرایشی تهیه کنید.

    این وسایل و ابزار عبارتند از چند تکه پنبه، محلول پاک کننده ناخن، ناخن گیر، بافر، انبر مخصوص ناخن یا کلیپر، عقب زن کوتیکول یا نیپر، کرم مرطوب کننده، کرم کوتیکول، براق کننده، لاک مورد نظر، بیس کت، تاپ کت که با همه آن ها نیاز پیدا خواهید کرد.

    نحوه ی صحیح انجام مانیکور ناخن ها را بیاموزیم - بلاران

    جای مطمئنی را انتخاب کنید

    برای انجام این کار بهتر است تا از یک میز کار و یا جای مناسبی استفاده کنید، تا نگران خرابی  و یا کثیفی آن ها نباشد و هنگام مانیکور و بخصوص لاک زدن هم تسلط کافی به کار داشته باشید.

    دست های خود را بشویید

    برای انجام یک مانیکور کاملاً مطمئن و بهداشتی لازم است تا ابتدا دست های خود را با آب گرم و صابون بخوبی شسته و آن ها را ضدعفونی کنید، تا تمامی آلودگی ها و چربی ها از روی پوست پاک شوند.

    ناخن - بلاران

    لاک های قبلی را پاک کنید

    اگر لاکی از قبل بر روی ناخن ها مانده است، برای انجام مانیکور ابتدا باید آن ها را پاک کنید، پس پنبه و یا پد را به لاک پاک کن آغشته کرده و آن را به آرامی بر روی ناخن ها و قسمت های اطراف آن بکشید، تا تمامی ذرات لاک های قبلی بخوبی پاک شوند.

    برخی از لاک پاک کن ها بر روی پدهای آماده قابل مصرفند و بهتراست تا از لاک پاک کن های غیر استون دار که پایه چرب دارند، برای این منظور استفاده کنید..

    برای پاک کردن لاک هرگز از استون و یا از لاک پاک کن هایی که بر پایه استون ساخته شده اند، استفاده نکنید، اگر چه که این محصولات قادرند تا سریع تر لاک را پاک کنند، اما موجب آسیب به ناخن ها و از بین رفتن استحکام آن ها خواهند شد.

    گرفتن ناخن و شکل دادن به آن

    اگر ناخ هایتان بیش از حد بلند است و یا اینکه شکسته و ناهماهنگ است، لازم است تا ابتدا با ناخن گیر آن ها را کوتاه کرده و همه را یک اندازه هماهنگ کنید.

    برای کوتاه کردن ناخن ها از کناره های ناخن شروع به کوتاه کردن آن بکنید و کم کم به سمت وسط پیش بروید، زیرا که کوتاه کردن صحیح ناخن ها مهم ترین مرحله مانیکور است.

    توجه کنید که برای انجام مانیکور حرفه ای و درست، از کوتاه کردن زیاد ناخن ها خودداری کنید، چون در این صورت فرم و شکلی را که می خواهید پیدا نخواهند کرد.

    خوب است بدانید تا نود درصد شکل و فرم ناخن، به نحوه کوتاه کردن آن بستگی دارد.

    اگر دوست دارید که شکل ساده و نرمالی را برای ناخن های خود ایجاد کنید، بهتر است تا آن ها را مربعی، بیضی و یا گرد کوتاه کنید، تا در هنگام فرم دادن به کمک سوهان هم، ساده و راحت باشند.

    این نکته ی مهم را بخاطر داشته باشید که گاهی اوقات اصلاً نیاز به استفاده از ناخن گیر نخواهید داشت و فقط کافیست تا با سوهان، ناخن ها را مرتب و فرم دهی کنید.

    نحوه ی صحیح انجام مانیکور ناخن ها را بیاموزیم - بلاران

    سوهان کشیدن ناخن

    حالا وقت این است که با کمک سوهان لبه ها و قسمت های تیز ناخن ها را صاف کرده و صیقل دهید، برای این کار باید با صبر و حوصله کار کنید.

    از کشیدن سوهان بر روی ناخن ها با شدت و قدرت، اجتناب کنید و فقط لبه های زبر و ناجور را به کمک آن صاف نمایید، اگر سوهان را از یک طرف به سمت مرکز حرکت بدهید، نتیجه کار بهتر خواهد بود.

    اگر ناخن های نازک و شکننده ای دارید، برای جلوگیری از شکستن آن ها، سوهان را بطور مورب زیر ناخن ها بگیرید و ملایم سوهان کنید، با این کار می توانید ببنید که دقیقاً چطور سوهان می کشید.

    برای انجام مانیکور به شکل صحیح آن، هرگز بیش از حد ناخن هایتان را سوهان نکنید.

    از یک بافر کمک بگیرید

    بهتر است که بعد از آن برای تمیز شدن بهتر کار و ظریف شدن ناخن ها از یک بافر کمک بگیرید، این وسیله برای فرم یافتن نوک ناخن ها بهتر عمل خواهد کرد.

    دقت کنید ناخن های خود را بیش از اندازه صیقل ندهید و نرم نکنید، چرا که در این صورت لاک به خوبی روی ناخن ها نمی نشیند.

    بافر در اصل مانند پولیش عمل می کند و ناخن ها را برق می اندازد.

    نحوه ی صحیح انجام مانیکور ناخن ها را بیاموزیم - بلاران

    نرم کردن ناخن و کوتیکول

    یک ظرف و یا یک کاسه بزرگ را انتخاب کنید، تا جایی که دست ها و ناخن های شما به راحتی در آن جای گیرند.

    درون آن را با آب گرم و کمی نرم کننده و یا شامپوی بچه پُر کنید و دست ها و ناخن های خود را درون آن قرار دهید، به نظر می رسد که مدت زمان 3 تا 5 دقیقه برای این کار کافی باشد.

    با قرار دادن دست ها درون این محلول، پوست دست و اطراف ناخن ها نرم می شود و سلول های مرده پوست هم بهتر از بین می روند.

    در این مرحله می توانید به کمک برس یا براش ناخن، زیر آن ها را هم از هر گونه چرک و آلودگی و پوست های مرده بخوبی پاکیزه کنید.

    حالا دست های خود را با حوله ای نرم خشک کنید و آماده برای انجام مانیکور در مراحل بعدی کار باشید.

    خُب دوستان عزیز برای اینکه از خواندن مطالب طولانی خسته نشوید، ادامه کار را در پست بعدی مطالعه کنید.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *