عمومی

لایه برداری از پوست لب را چگونه انجام دهیم؟

لایه برداری از پوست لب را چگونه انجام دهیم؟ - بلاران
  • لایه برداری از پوست لب که جهت نرم و لطیف شدن و از بین بردن سلول های مرده پوست در لب ها صورت می گیرد، می تواند به شیوه های مختلف و با مواد گوناگونی انجام شود.

    این لایه برداری می تواند با استفاده از لایه بردارهای آماده در بازار صورت گیرد و یا اینکه با کمک مواد طبیعی و خانگی، در مدت زمان کوتاهی آماده شده و مصرف شود.

    در این مطلب اسکراب هایی را ذکر خواهیم کرد، که بدون استفاده از مواد شیمیایی، با حداقل مواد در دسترس و با کمترین هزینه ساخته می شوند و از این طریق شما می توانید به لب های خود نرمی، شادابی و زیبایی بیشتری بدهید.

    لایه برداری از پوست لب با این مواد

    بطور کلی لایه برداری می تواند شادابی و طراوت تازه ای را بر روی پوست ایجاد کند، فرقی نمی کند که این لایه برداری از روی پوست صورت و یا لب ها باشد.

    اما چون پوست لب ها بسیار حساس و لطیف هستند، باید هنگام لایه برداری به موادی که برای این منظور استفاده می کنید، توجه کرده و میزان مواد و مدت زمان مصرف آن را نیز در نظر بگیرید.

    لایه برداری از پوست لب را چگونه انجام دهیم؟ - بلاران

    اسکراب روغن نارگیل

    برای درست کردن این اسکراب طبیعی و مفید به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

    روغن نارگیل             یک قاشق غذاخوری

    عسل طبیعی               یک قاشق مرباخوری

    شکر قهوه ای             یک قاشق غذاخوری

    آب گرم                    یک قاشق مرباخوری

    بهتر است در ابتدا روغن نارگیل و عسل را در ظرفی مناسب مخلوط کنید و بعد به آن شکر قهوه ای و سپس آب گرم را اضافه کنید تا ترکیبی یکدست و نرم حاصل شود.

    مقدار کمی از این مواد را بردارید و آن را بر روی لب ها قرار داده و با حرکات دایره وار بر روی پوست لب ماساژ دهید و سپس دوباره کمی از این مواد را بر روی لب بمالید.

    پس از گذشت 2 تا 3 دقیقه مواد اسکراب را از روی لب ها با کمک دستمال مرطوب پاک کرده و یا با آب ولرم بشویید.

    استفاده از روغن نارگیل که دارای خواص آنتی اکسیدانی فوق العاده و همین طور سرشار از اسیدهای چرب هم هست، برای نرم و لطیف کردن پوست لب ها بکار می رود که خاصیت این اسکراب را چندین برابر خواهد کرد.

    عسل به عنوان یک لایه بردار قوی برای لایه برداری از پوست لب می تواند به راحتی لب های شما را از شر پوست های مرده خلاص کرده و علاوه بر اینکه خاصیت مرطوب کنندگی دارد با هیدراته کردن لب ها، آن ها را از خشک شدن و پوسته شدن نجات دهد.

    لایه برداری از پوست لب را چگونه انجام دهیم؟ - بلاران

    اسکراب دارچین

    برای تهیه این اسکراب به مواد زیر نیاز دارید:

    پودر دارچین                   نصف قاشق چایخوری

    عسل طبیعی                    نصف قاشق غذاخوری

    روغن زیتون                  نصف قاشق غذاخوری

    برای تهیه این لایه بردار باید تمامی مواد را به نسبتی که گفته شد، باهم مخلوط کنید تا یکدست و نرم شود.

    سپس آن را با استفاده از سرانگشتان تمیز و یا یک تکه پنبه و یا مسواک نرم و تمیز، بر روی لب ها قرار داده و کمی ماساژ دهید تا سلول های مرده از پوست لب جدا شوند.

    پس از گذشت 1 تا 2 دقیقه لب ها را با آب ولرم شسته و سپس از یک نرم کننده بر روی لب کمک بگیرید، در این مورد می توانید از روغن های طبیعی هم استفاده کنید.

    دارچین می تواند با خواص احیا کنندگی به عنوان یک لایه بردار قوی عمل کرده و با خواص شگفت انگیز تحریک کنندگی خود، حتی سبب حجم دادن به لب ها شود.!

    نکته قابل تأمل

    در تمامی ماسک هایی که از دارچین استفاده می کنید باید جانب احتیاط را رعایت کنید و به این نکته توجه داشته باشید که اولاً پوست شما به دارچین حساس نباشد و برای کاستن از اثر تحریک پذیری دارچین بویژه بر روی لب، از مرطوب کننده هایی مانند روغن زیتون و یا نارگیل کمک بگیرید.

    ضمن اینکه اینگونه ماسک ها را برای لایه برداری از پوست لب مدت طولانی بر روی پوست قرار ندهید، تا سبب تحریک زیاد پوست نشود.

    در نهایت اگر متوجه سوزش، گزگز و یا قرمزی بر روی پوست لب شدید، از انواع ماسک های دیگر برای لایه برداری لب کمک بگیرید.

    لایه برداری از پوست لب را چگونه انجام دهیم؟ - بلاران

    اسکراب نمک دریا

    برای تهیه این اسکراب می توانید از مواد زیر استفاده کنید:

    نمک دریا            یک قاشق چایخوری

    روغن نارگیل        دو قاشق چایخوری

    نمک دریا را با روغن نارگیل ترکیب کرده و در صورت تمایل به آن یک تا دو قطره اسانس اسطوخودوس اضافه کنید، ولی می توانید فقط نمک و روغن نارگیل را مخلوط کرده و با حرکات دورانی بر روی لب ها بمالید.

    پس از گذشت 2 تا 3 دقیقه می توانید مواد را از روی لب با آب ولرم پاک کرده و از قدرت مرطوب کنندگی و نرم کنندگی روغن نارگیل و لایه برداری نمک دریا بهره ببرید.

    نمک دریایی - بلاران

    اسکراب جوش شیرین

    برای درست کردن این لایه بردار نیاز به مواد زیر دارید:

    جوش شیرین               یک قاشق غذاخوری

    آب ولرم                      یک قاشق مرباخوری

    برای درست کردن این اسکراب ساده، کافیست تا جوش شیرین را با آب مخلوط کرده و آن را به شکل خمیر درآورید و با کمک یک مسواک نرم و یا سرانگشتان خود، آن را بر روی لب های پوسته شده قرار دهید و با حرکات دایره وار مواد را به آرامی بر روی پوست بمالید و ماساژ دهید.

    بگذارید این اسکراب به مدت 2 تا 3 دقیقه بر روی لب ها باقی بماند و سپس آن را با آب ولرم شسته و چون جوش شیرین سبب خشکی لب ها خواهد شد، بعد از لایه برداری از پوست لب آن را با یک روغن طبیعی مانند زیتون و یا نارگیل و یا حتی بالم لب مرطوب و چرب کنید.

    جوش شیرین یکی از موادی است که در ساخت اسکراب های پوست هم بکار می رود و با خواص خود به راحتی می تواند لب ها را لایه برداری کرده و سلول های مرده پوست لب را از بین ببرد.

    لب - بلاران

    اسکراب وازلین

    این اسکراب ساده ترین لایه بردار پوست است که با کمک آن می توانید علاوه بر از بین بردن سلول های مرده پوست لب، آن ها را نرم و لطیف و شاداب نگه دارید.

    اگر لب هایتان پوسته و خشک شده و یا حتی ترک خورده است با استفاده از اسکراب وازلین ساده ترین و مناسب ترین انتخاب را داشته و مشکلات پوست لب را با آن برطرف کرده و بهبود بخشید.

    پس برای این منظور از یک مسواک نرم و تمیز و یا یک لیف نرم کمک گرفته و مقداری از وازلین را روی آن قرار دهید و با حرکات دورانی وازلین را به تمام قسمت های پوست لب بکشید.

    این اسکراب را می توانید به مدت 5 تا 10 دقیقه بر روی لب قرار داده و ماساژ دهید تا اثرات مثبت آن را شاهد باشید.

    اگر دوست دارید می توانید این اسکراب را بر روی لب ها نگه دارید و از نرمی و لطافت بیشتر پوست استفاده کنید.

    وقتی وازلین را بر روی پوست قرار می دهید، علاوه بر لایه برداری از پوست لب می تواند با ایجاد یک لایه محافظ بر روی پوست رطوبت را در آن حفظ کرده و سبب بهبود خشکی پوست لب ها شود.

    در پایان به این نکته توجه داشته باشید، که بهتر است لب ها را در طول هفته حداکثر یک بار لایه برداری کنید و استفاده ی بیش از حد از انواع لایه بردارها، می تواند به پوست آسیب رسانده و نتیجه مطلوب حاصل نشود.

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *