عمومی

شناخت انواع بابلیس برای فر کردن موها

شناخت انواع بابلیس برای فر کردن موها - بلاران
  • استفاده از انواع بابلیس منجر به ایجاد یکی از جذاب ترین حالت های مو یعنی فر کردن آن ها می شود، که می توانید برای انجام آن به سالن های زیبایی مراجعه کرده و یا خودتان برای آن اقدام کنید.

    البته اگر بتوانید خودتان با کمی دقت و مهارت این کار را انجام دهید، مسلماً در وقت و هزینه صرفه جویی کرده و به دلخواه خود خواهید توانست هر گونه فری را که دوست دارید، بر روی موها ایجاد کنید.

    اما برای این کار نیاز به خرید یک دستگاه فر کننده مو یا همان بابلیس دارید که باید انواع آن را بشناسید و متناسب با نوع موی خود و فری که می خواهید بوجود آورید، این دستگاه را خریداری نموده و به بهترین شکلی از آن استفاده کنید.

    اگر در این مطلب هم با همراه باشید، شما را با تعدادی از این دستگاه های فر کننده مو که بیشتر مورد استفاده هستند، آشنا خواهیم کرد.

    شناخت انواع بابلیس برای فر کردن موها - بلاران

    معرفی انواع بابلیس

    بهتر است بدانید که در فر کننده های مو یا همان بابلیس لوله ای که موها را به دور آن می پیچید، در همه انواع آن، به یک مدل و یک اندازه نیست و هر کدام از آن ها مدل و یا اندازه مشخصی از فر را بر روی موها بوجود می آورند.

    برای انتخاب و خرید بابلیس مناسب ابتدا باید بدانید که چه نوع فری را می خواهید بر روی موهای خود ایجاد کنید، چون این موضوع در تعیین نوع دستگاه تأثیرگذار خواهد بود و برای همین باید بیشتر از همه به مدلِ سَری دستگاه دقت داشته باشید.

    برخی از انواع مدل های حالت دهنده ی مو بدین شکل هستند.

    شناخت انواع بابلیس برای فر کردن موها - بلاران

    بابلیس مدل لوله ای یا مدادی:

    این مدل بابلیس که خود در اندازه های مختلف و سایزهای گوناگونی در بازار به فروش می رسد، بیشتر از مدل های دیگر مورد استفاده است، زیرا که قادر است فرهایی ملایم و به شکلی طبیعی بر روی مو ایجاد کند.

    فر کننده های لوله ای که جزو پرمصرف ترین انواع فر کننده هستند، بر حسب قطر فری که دارند به چند دسته تقسیم می شوند:

    فر درشت:

    این مدل از فر کننده های لوله ای که از انواع بابلیس شمرده می شود، برای افرادی که تراکم موی کمی دارند و موهای آن ها کم پشت، اما بلند است، بسیار مناسب بوده و می تواند قطری بین 3 و نیم سانت را بر روی مو بوجود آورد.

    فر ریز:

    این مدل از بابلیس ها برای افرادی که علاقه مند به فرهای بسیار ریز بر روی مو هستند مناسب است و فرهایی با قطر یک و نیم و یا کمتر را بر روی مو بوجو می آورند.

    فر متوسط:

    برای موهایی که به لحاظ پُرپشتی موهای متوسط و شرایط نرمالی دارند، این نمونه از بهترین گزینه ها محسوب شده و دارای قطر 3 سانتیمتر می باشد.

    فر پُر:

    میله این مدل از بابلیس ها دارای قطری تا 2 و نیم سانت است که ایده ال ترین نوع برای موهای کوتاه محسوب می شود.

    فر کم:

    برای افرادی که دارای موهای بلندی هستند و می خواهند موهای خود را فر کنند، مناسب است و بهتر است از فرهایی با قطر 4 و نیم سانت برای این منظور استفاده کنید، که زیبایی خاصی به موهای شما خواهد داد.

    شناخت انواع بابلیس برای فر کردن موها - بلاران

    بابلیس مدل مخروطی:

    این نوع از فر کننده مو با توجه به نوع پیچیدن مو به دور دستگاه، می تواند فرهای متفاوتی را بر روی مو بوجود آورد اما بیشترین حالتی که در موها توسط این ابزار از انواع بابلیس  حاصل می شود، حالت S شکل برای آن هاست.

    این دستگاه با پایه مخروطی شکل می تواند موهایی با حالت فر طبیعی بر روی موها بوجود آورد که در قسمت ریشه دارای فرهای ریزتری بوده و در قسمت انتهایی فرِموها بزرگتر خواهند شد.

    با کمک این دستگاه می توانید، شکل فرها و موج های ایجاد شده بر روی مو را تغییر دهید بدون اینکه از چند دستگاه مختلف برای این کار استفاده کنید.

    این مدل بابلیس را به نام های کله قندی و بابلیس عربی هم می شناسند.

    وسیله فر کردن مو - بلاران

    بابلیس مدل مارپیچی:

    مدلِ میله یِ داخلیِ این نوع از حالت دهنده های مو، شکلی مارپیچی است، که با این مدل بابلیس می توانید موها را به شکل مارپیچ و حلزونی و فرمی شبیه منحنی در آورید و از موهای حالت گرفته خود بدین شکل لذت ببرید.

    وسیله فر کردن مو - بلاران

    بابلیس مدل اتو موج:

    این دستگاه می تواند موج های زیبایی را در مو پدید آورد و حالت مارپیچ به موها بدهد، اما عملکرد اینگونه از بابلیس ها، شبیه فر کننده های میله ایست، با این تفاوت که سرعت عمل بالاتری دارند و در مدت زمان کوتاهتری قادر خواهید بود تا موهای خود را به شکلی که تقریباً فرمی S شکل است، درآورید.

    اما برای اینکه با دیگر انواع بابلیس و حالت دهنده مو بیشتر آشنا شوید، در پست بعدی هم با ما باشید.

     

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    مطالب مرتبط