عمومی

چگونگی حالت دادن موها با استفاده از بابلیس

چگونگی حالت دادن موها با استفاده از بابلیس - بلاران
  • حالت دادن موها با ابزارهای مختلف و گوناگون آرایشی صورت می گیرد که برخی از آن ها مانند انواعی از بابلیس و اتوی مو را می توانید به راحتی در خانه استفاده کرده و موها را به بهترین شکلی حالت دهید و آرایش کنید.

    اما برای اینکه موها را از حالت یکنواختی خارج  کرده و به زیبایی و بدون نقص فر داده و به آن پیچ و تابی دهید، باید روش استفاده و نکات مهم کاربرد این دستگاه را بدانید و به مناسب ترین شکلی از آن استفاده کنید.

    در این مطلب شیوه استفاده از بابلیس را به شکل صحیح آن عنوان خواهیم کرد، تا با داشتن اطلاعات کافی بتوانید به درست ترین نحوی به فر کردن موقت موهای خود بپردازید.

    چگونگی حالت دادن موها با استفاده از بابلیس  - بلاران

    چگونگی حالت دادن موها

    شاید تا به حال برایتان پیش آمده که بخواهید موهای صاف و لخت خود را حالت داده و فر کنید تا با تغییر استایل خود، موها را از حالت یکنواختی خارج کنید، در این صورت باید از ابزارهای خاصی مانند بابلیس استفاده کنید.

    اما آیا روش استفاده و شیوه کاربرد این وسیله را می دانید؟

    مهمترین نکته برای افزایش ماندگاری و کیفیت بیشتر فر موها، شستن و تمیز کردن موها با شامپوی مناسب با توجه به نوع موها و سپس خشک کردن آن هاست.

    پس برای اینکه موهای خود را آنطور که می خواهید فر کنید، باید در ابتدا موها را بخوبی بشویید، خشک کرده و شانه کنید تا گره های مو کاملاً از یکدیگر باز شوند.

    به این مسئله بیشتر دقت کنید که موها را بخوبی شانه کنید، زیرا موهای گره خورده و درهم تنیده در هنگام فر کردن موها بخوبی فر نشده و از کیفیت کار خواهند کاست، پس قبل از حالت دادن موها به کمک بابلیس آن ها را بخوبی شانه کرده و گره موها را کاملاً باز کنید و موهای صاف و یکدستی را برای حالت دادن آماده کنید.

    چگونگی حالت دادن موها با استفاده از بابلیس  - بلاران

    بخاطر داشته باشید که قبل استفاده از بابلیس هیچگونه ماسک مو یا محصولات مراقبتی را بر روی موها بکار نبرید تا حالتی نمدار بر روی موها ایجاد نشود، چرا که برای حالت دادن موها در هنگام بابلیس کردن، باید موها کاملاً خشک و بدون نم باشند.

    اگر موهایی آسیب دیده و بسیار خشک دارید، توصیه می کنیم که حتماً قبل از حالت دادن و فر زدن موها از انواع محصولات نرم کننده و آبرسان مو، متناسب با موهای خود کمک بگیرید، تا موها نرم و لطیف شوند و با فر کردن، حالت بسیار زیبایی در آن ها پدید آید.

    همچنین به افرادی که موهای نازک و ظریفی دارند، پیشنهاد میکنیم که از محصولات محافظ مو در برابر حرارت استفاده کنند تا در هنگام فر زدن با بابلیس و حرارت ناشی از آن، موهای آنان دچار صدمات و آسیب های بیشتری نشود.

    حالا باید دستگاه فر کننده مو یا همان بابلیس را به برق متصل کنید تا کاملاً داغ شود، برای اینکه از موهای خود بخوبی محافظت کرده باشید، باید از قبل بر روی موها از سرم های محافظ حرارت و یا اسپری محافظ استفاده کنید تا از آسیب دیدن موها در اثر تماس با حرارت جلوگیری کرده باشید.

    در این مرحله بهتر است تا موهای خود را به چند دسته (حداقل به 4 قسمت تقسیم کنید) با حجم کم تقسیم کنید و فقط تکه ای را که قرار است فر کنید باز گذاشته و بقیه موها را با گیره جمع کنید تا در موقع کار مزاحم شما نباشند.

    وقتی حجم کمتری از موها را برای حالت دادن موها دور دستگاه می پیچید، فرهای مو ماندگارتر و با کیفیت تر شده و در لابلای موهای فر، موهای صافی پیدا نمی کنید، که به زیبایی کار لطمه وارد کند.

    چگونگی حالت دادن موها با استفاده از بابلیس  - بلاران

    حالا مقدار مویی را که جدا کرده اید از قسمت نوک مو به بالا به دور میله بابلیس بپیچید و صبر کنید تا موها فر شوند، دقت داشته باشید با توجه به ضخامت و جنس مویی که دارید و همچنین مقدار مویی که دور بابلیس پیچیده اید، حداقل باید 7 ثانیه صبر کنید تا موها به حالت فر درآیند و سپس به آن ها تافت بزنید.

    به همین ترتیب تمامی قسمت های دیگر مو را دسته دسته و با دقت به کمک دستگاه فر کننده مو، حالت دهید و برای اینکه فر موها حالت طبیعی تر داشته باشد، در پایان کار با انگشتان خود کمی فرها را از یکدیگر باز و جداتر کنید، در آخر کار هم با یک تثبیت کننده و یا تافت مو، حالت موها را ثابت کنید تا حالت مو ماندگاری بیشتری داشته باشد.

    نکته مهمی که باید به آن دقت داشته باشید این است که در هنگام خرید بابلیس باید از دستگاه های فر کننده ای برای حالت دادن موها انتخاب و استفاده کنید که قابلیت تنظیم درجه حرارت را داشته باشند تا بتوانید با توجه به نوع موی خود، درجه حرارت را تغییر داده و تنظیم کنید.

    مراقبت از مو - بلاران

    رعایت نکات مهم در هنگام استفاده از بابلیس

    اگر دوست دارید که بر روی موها فرهای ریزی را ایجاد کنید، باید از بابلیس مخصوص فر ریز استفاده کنید و یا اگر تمایل دارید فرهای بسیار درشتی بر روی مو بوجود آورید، باید بابلیس مخصوص و یا سَری مناسب فر درشت را استفاده کنید.

    اگر تمایل دارید که فر موها همه به یک اندازه و منظم باشند، هنگام کار، مقدار زمان نگهداری موها در درون دستگاه و فشار دست بر روی مو را تغییر ندهید.

    برای اینکه فر یکدست و منظمی را بر روی مو ایجاد کنید لازم است تا تمامی تارهای مو، حتی آن هایی را که نازک و کوتاه هستند را نیز درون دستگاه قرار داده و فر کنید، تا موها حالت نامرتب به خود نگیرد.

    برای اینکه موها حالت شکستگی و بی حالتی به خود نگیرد، در هنگام پیچیدن، موها را بیش از اندازه نکشید و دقت کنید که موهای نرم و رنگ شده نیاز به کشش کمتری برای فر شدن دارند.

    مراقبت از مو - بلاران

    باید بدانید که در صورت چرب و کثیف بودن موها، بوجود آوردن هرگونه مدل و آرایش و یا حالت دادن موها بی فایده و در برخی موارد غیر ممکن خواهد بود و مدت زمان ماندگاری و دوام فر هم در این شرایط بسیار کم خواهد بود.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    مطالب مرتبط