عمومی

انواع مختلف پدیکور ناخن را بشناسیم

انواع مختلف پدیکور ناخن را بشناسیم - بلاران
  • انواع مختلف پدیکور ناخن و بطور کلی تکنیک های پدیکور می تواند از ماساژ تا نوع لاک، متفاوت باشد و انجام هر نوع پدیکوری به انتخاب شما و هزینه ای که برای آن پرداخت می کنید، بستگی دارد.

    در مطلب قبلی در باره برخی از انواع پدیکور ساده برای ناخن صحبت کردیم، اما در این قسمت، روش های دیگری را برای انجام آن عنوان خواهیم کرد، که اگر اطلاعات مختصری هم از آن داشته باشید، به شما برای انتخاب یک پدیکور مناسب کمک خواهد کرد.

    معرفی انواع مختلف پدیکور ناخن

    پدیکور یکی از راه ها و روش های مراقبت از پاست که به شما در درمان پینه و ترک پا و حتی مشکلاتی مانند میخچه هم کمک خواهد کرد.

    شیوه های متفاوتی برای انجام پدیکور وجود دارد که البته در بیس کلی آن با یکدیگر مشترک هستند و بیشتر در فرعیات با هم تفاوت دارند.

    برخی از این روش ها عبارتند از:

    پدیکور سنگ داغ

    گفتیم که پدیکور ناخن ها صرفاً جنبه زیبایی و شیک بودن ندارد و در برخی موارد جنبه های درمانی آن بیشتر مد نظر است، پدیکور سنگ داغ یکی از این روش هاست که می تواند به عضلات خسته ی پای شما تسکین و آرامش داده و خستگی را از پاهای شما بیرون برد.

    در این روش از پدیکور معمولی کمک گرفته می شود و پاها در داخل یک وان یا حوضچه ای از آب گرم خیسانده می شود و بعد از آن آراستن و جلا دادن ناخن ها انجام می گیرد، بعد هم پا را به مدت 5 دقیقه زیر یک حوله گرم قرار می دهند.

    سپس روی پا و انگشتان را به روغن های معطری آغشته خواهند کرد، البته در واقع ماساژ و آغشته کردن پاها به روغن های طبیعی و یا سایر مواد به مدت حداقل 20 دقیقه، به وسیله همین سنگ های داغ انجام می گیرد.

    پدیکور سنگ داغ که از انواع مختلف پدیکور ناخن است، برای کسانی که از پاهای خود بیش از اندازه کار کشیده! و ساعت ها راه می روند، روش بسیار آرامبخش و مفیدی خواهد بود، تا احساس خوشایندی را در پاهای خود بوجود آورند.

    انواع مختلف پدیکور ناخن را بشناسیم - بلاران

    پدیکور اسپا

    در این روش که پایه آن را همان پدیکور معمولی تشکیل می دهد، علاوه بر استفاده از آب گرم از روغن های معطر، ماسک آبرسان، کرم های پارافین و اسکراب برای لایه برداری و حوله داغ و بسیاری از روش های درمانی دیگر استفاده می شود.

    در این نوع پدیکور شما می توانید روش های مورد نظر خود را یک به یک انتخاب کرده و از آن بهره ببرید، فقط به نسبت گزینه هایی که انتخاب می کنید، هزینه ی پدیکور محاسبه خواهد شد.

    پدیکور اسپا در یک مکان بسیار آرام و خصوصی انجام می گیرد، تا علاوه بر زیبایی و لایه برداری از پوست، آرامش بیشتری را برای مشتری به ارمغان آورد.

    انواع مختلف پدیکور ناخن را بشناسیم - بلاران

    پدیکور فرانسوی

    پایه و اصل پدیکور فرانسوی همانند پدیکور کلاسیک است، اما تنها تفاوتی که در آن وجود دارد سبک استفاده از لاک ناخن است.

    در این روش (بعد از طی مراحل معمول) از یک لایه لاک پایه یا شفاف استفاده می شود و پس از خشک شدن مرحله اول، از یک لاک سفید رنگ بر روی لبه ناخن استفاده شده و ناخن ها به کمک رنگ صورتی روشن و زیبا، آراسته می شوند.

    در واقع در این روش که یکی از انواع مختلف پدیکور ناخن محسوب می شود، پاها و ناخن ها تمیز، شیک و مُد روز خواهند شد و این شیوه یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین شیوه های پدیکور در بین خانم ها محسوب می شود.

    انواع مختلف پدیکور ناخن را بشناسیم - بلاران

    پدیکور مارگاریتا

    در این نمونه از پدیکور ناخن ها، از یک ظرف حاوی لیمو ترش، نمک دریا و… جهت نرم کردن و لایه برداری از پوست پا استفاده شده و در ادامه از روغن ماساژ حاوی عصاره لیمو ترش و مرطوب کننده هایی با رایحه لیمو ترش استفاده خواهد شد.

    به این ترتیب که در این روش پاها درون آب گرم و چند برش لیمو ترش و یا عصاره لیموترش قرار گرفته و سپس سطح پوست و کف پا با نمک سائیده شده و نرم می شود و لایه برداری از پا انجام می گیرد.

    در پایان از روغن های گیاهی و مرطوب کننده های خاصی که در آن عصاره لیمو ترش بکار رفته است، پوست را ماساژ داده و در پایان پوست را با کمک مرطوب کننده ها مرطوب می سازند.

    پدیکور - بلاران

    پدیکور ورزشکاران

    پدیکوری که به آن پدیکور ورزشکاران لقب داده اند با کمی تفاوت مانند پدیکور کلاسیک است که به منظور تسکین عضلات خسته ی ورزشکاران و یا ترمیم و باز کردن گرفتگی عضلات به ترکیبات آن افزوده شده است.

    ترکیباتی مانند عصاره نعنا، اُکالیپتوس، خیار و… می تواند با رایحه خوشبوی خود علاوه بر التیام پینه های پا و سایر مشکلاتی که ممکن است بر روی پوست و ناخن ایجاد شده باشند، پوست پا را نرم تر و ملایم تر کرده و مراقبت از پاها را به صورت جدی تری به انجام می رسانند.

    البته در برخی از سالن های زیبایی علاوه بر انجام انواع مختلف پدیکور ناخن برای ورزشکاران، ماساژهایی هم برای آنان لحاظ می شود.

    فکر نکنید که تا اینجا تمامی انواع پدیکور ناخن را شناخته اید، بلکه شیوه های دیگری هم برای انجام این کار وجود دارد که در پست آینده هم برخی از آن ها را معرفی خواهیم کرد.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *