عمومی

پدیکور ناخن ها را چگونه در خانه انجام دهیم؟ (قسمت دوم)

پدیکور ناخن ها را چگونه در خانه انجام دهیم؟ (قسمت دوم) - بلاران
  • پدیکور ناخن ها یکی از روش های زیباسازی ناخن ها و انگشتان پاست که می شود آن را در سالن های آرایشی و زیبایی و یا با کمی دقت و توجه در خانه انجام داد.

    می توانید پدیکور را به ماساژ، لایه برداری، کوتاه کردن و سوهان کردن ناخن ها، مرتب کردن کوتیکول ها و  در نهایت به زدن کمی مرطوب کننده و یا برق ناخن خاتمه دهید و یا لاک مناسبی را برای آراستن بیشتر ناخن های پا در نظر گرفته و ناخن ها را با آن بیارایید.

    برای دیزاین کردن ناخن ها می توانید از انواع لاک های مات، اکلیلی، براق، مغناطیسی و… استفاده کرده و در کنار آن از طرح های گوناگون و همچنین مروارید ها، نگین ها و سایر لوازم تزئینی جهت زیبایی بیشتر ناخن ها کمک بگیرید.

    به هر حال در ادامه پست قبل و در این پست، مراحل لازم برای پدیکور کردن ناخن ها را در خانه عنوان می کنیم، تا اگر قصد دارید همراه با ما به انجام پدیکور بپردازید، کار را به بهترین نحوی تا آخر به پایان رسانید.

    پدیکور ناخن ها را چگونه در خانه انجام دهیم؟ (قسمت دوم) - بلاران

    انجام پدیکور ناخن ها در خانه

    اگر تا اینجا با ما همراه بوده باشید، ناخن های پا را سوهان کرده و شکل مورد نظر را بر روی آن ها ایجاد کرده اید، پس پاها تمیز و ناخن ها آراسته هستند.

    اما باید مراحل را به شکل زیر دنبال کنید.

    پدیکور ناخن ها را چگونه در خانه انجام دهیم؟ (قسمت دوم) - بلاران

    مرطوب کننده بزنید

    حالا از یک نرم کننده و یا مرطوب کننده مناسب و با کیفیت کمک گرفته و تمامی قسمت های پا و ناخن ها را با استفاده از آن مرطوب کرده و کمی ماساژ دهید.

    می توانید هنگام ماساژ انگشتان پا، قوزک پا، مچ پا و حتی ساق پا را هم با مرطوب کننده بخوبی ماساژ داده و حس آرامش بیشتری را در خود ایجاد کنید.

    مرطوب کردن و ماساژ منظم پاها با روغن های طبیعی سبب می شود تا پوست پا نرم شده و مانع از ترک خوردن و پوسته شدن پا هم خواهد شد.

    پس برای این کار کافیست تا مخلوطی از روغن بادام و روغن زیتون را با هم ترکیب کرده و با آن پوست کف پا و روی پا را تا مچ به مدت 10 دقیقه ماساژ دهید.

    دقت کنید که به پوست پا به اندازه کافی مرطوب کننده بزنید، اما اگر قرار است برای پدیکور ناخن ها بر روی ناخن های پا لاک بزنید، از زدن روغن و مرطوب کننده زیاد به آن خود داری کنید، زیرا در این صورت لاک به خوبی بر روی ناخن قرار نخواهد گرفت.

    اگر هم ناخن ها به مرطوب کننده و یا روغن های طبیعی بیش از حد آغشته شده اند، بهتر است قبل از لاک زدن حتماً آن ها را از روی ناخن به خوبی پاک کنید.

    نکته: اگر بر روی پاشنه پا پوسته و یا ترک دارید، می توانید از ترکیب مقداری وازلین و چند قطره آبلیموی تازه و یا گلیسرین و چند قطره آبلیمو استفاده کرده و آن را بر روی ترک های پا ماساژ دهید.

    برای اینکه این مخلوط تأثیر بیشتری بر روی ترک ها داشته باشد می توانید بعد از ماساژ پا با این مواد، پاهای خود را با پلاستیک پوشانده و بر روی آن جوراب پنبه ای و یا نخی بپوشید، بهتر است برای استفاده بیشتر یک شب تا صبح این مخلوط را بر روی پا نگه دارید تا پاها نرم و لطیف شوند.

    پدیکور ناخن ها را چگونه در خانه انجام دهیم؟ (قسمت دوم) - بلاران

    زدن لاک پایه

    اول باید ابزار جداکننده ی انگشت را در لای انگشت های پا قرار دهید تا کار کردن و لاک زدن ناخن ها، برایتان راحت تر و آسان تر باشد.

    برای اینکه بتوانید لاک هایی را که به پوست اطراف ناخن برخورد می کنند را بخوبی پاک و تمیز کنید، می توانید از کمی وازلین کمک گرفته  و آن را بر روی پوست اطراف ناخن بزنید.

    از لاک پایه استفاده کرده و در ابتدا یک بار با آن ناخن های پا را لاک بزنید و صبر کنید تا لاک کاملاً خشک شود، در هنگام پدیکور ناخن ها می توانید از برق ناخن هم به عنوان لاک پایه کمک بگیرید.

    لاک - بلاران

    لاک اصلی را بزنید

    بعد از انتخاب رنگی که در نظر داشتید، می توانید با آرامش و بدون لرزش دست، پا را در جای مناسبی قرار داده و سپس بر روی آن لاک اصلی را بزنید.

    لاک زدن را از وسط ناخن و از قسمت بالای آن شروع کنید و با ضربه هایِ بلند برس، از وسط ناخن به سمت پایین، ناخن ها را لاک بزنید.

    لاک را از سمت پایه برس به سمت بیرون برس بر روی ناخن قرار دهید، تا تمام سطح ناخن بطور یکدست و یکنواخت و به شکلی منظم از لاک پوشیده شوند.

    حالا که لاک زدن به پایان رسیده می توانید از نوک یک خلال دندان برای پاک کردن لاک های اضافه ناخن کمک گرفته و به آرامی آن ها را از کناره های ناخن پاک کنید.

    برای اینکه دوام لاک بیشتر شود، می توانید لاک اصلی را دوبار یا در دو لایه و یا حتی سه لایه استفاده کرده و یا اینکه بر روی آن از براق کننده و لاک بی رنگ کمک بگیرید، حالا صبر کنید تا لاک کاملاً خشک شود.

    هر بار برای اینکه لایه بعدی لاک را بر روی ناخن بکشید، باید صبر کنید تا لاک قبلی کاملاً خشک شود، تا مانع از ورقه شدن و یا ناهموار شدن لاک شود.

    لاک - بلاران

    پدیکور ناخن ها در اینجا به پایان رسید، اما نکته ای که باید به آن دقت داشته باشید این است که نباید بطور مرتب ناخن های پا را لاک بزنید، بلکه باید اجازه دهید تا هر چند وقت یک بار ناخن ها نفس کشیده و حالت طبیعی داشته باشند تا رشد مناسبی داشته و سالم بمانند.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *