پوست

از بین بردن سیاهی زیر بغل با ترکیباتی از جوش شیرین

از بین بردن سیاهی زیر بغل با ترکیباتی از جوش شیرین - بلاران
  • تیرگی و سیاهی زیر بغل مشکلی است که ممکن است برای هر شخصی ایجاد شده و فرد را دچار نگرانی و اضطراب کند.

    بخصوص وقتی که در فصول گرم سال، قرار است از لباس های بدون آستین استفاده شود و یا اینکه مایو پوشیده و برای شنا کردن به استخر بروید، این استرس و نگرانی بیشتر شده و افزایش خواهد یافت.

    اما باید بگوییم که جای هیچگونه نگرانی نیست و با بکار بردن روش هایی بسیار ساده و با موادی در دسترس، می توانید بسادگی به این معضل پایان دهید.

    در این روش ها با استفاده از ترکیب موادی با جوش شیرین، می توانید اسکراب های ساده اما مؤثری را تهیه کرده و با قرار دادن آن بر روی پوست، از شر تیرگی های زیر بغل خلاص شوید.

    سیاهی زیر بغل و درمان آن

    با اینکه تیرگی پوست زیر بغل یک بیماری تلقی نمی شود، اما باعث ناراحتی و نگرانی افراد شده و باید به دنبال راه حلی برای آن باشید.

    از این رو روش های ساده زیر را با کمترین هزینه می توان برای رفع آن پیشنهاد کرد.

    ترکیب جوش شیرین و آب خیار

    برای این ماسک لایه بردار نیاز به مواد زیر خواهید داشت:

    جوش شیرین: یک قاشق غذاخوری

    آب خیار: یک قاشق مرباخوری

    نشاسته ذرت: یک قاشق غذاخوری

    در یک ظرف مناسب ابتدا جوش شیرین و سپس نشاسته ذرت و بعد هم آب خیار را مخلوط کنید، دقت کنید که خمیر بدست آمده را در حدی که بتوان زیر بغل زد رقیق کنید، یعنی شاید لازم باشد تا به آن کمی دیگر آب خیار اضافه کنید.

    وقتی که خمیر نرمی را بدست آوردید آن را زیر بغل زده و کمی ماساژ دهید، حالا صبر کنید تا مواد تقریباً بر روی پوست خشک شوند، سپس پوست را با آب بشویید.

    از بین بردن سیاهی زیر بغل با ترکیباتی از جوش شیرین - بلاران

    جوش شیرین و گلیسیرین

    برای این ماسک باید مواد زیر را تهیه کنید:

    جوش شیرین: یک قاشق غذاخوری

    گلیسیرین: یک قاشق چایخوری

    در یک ظرف مناسب گلیسیرین و جوش شیرین را با یکدیگر مخلوط کنید تا خمیری نرم و یکدست بوجود آید و سپس آن را زیر بغل به مدت یک دقیقه ماساژ دهید و 15 دقیقه صبر کنید.

    حالا می توانید مواد را با آب ولرم از زیر بغل پاک کنید و بشویید، در نظر داشته باشید که از این ماسک برای رفع سیاهی زیر بغل می توانید دو تا سه بار در هفته استفاده کنید.

    از بین بردن سیاهی زیر بغل با ترکیباتی از جوش شیرین - بلاران

    جوش شیرین و گوجه فرنگی

    برای این ترکیب هم لازم است تا موادی مانند:

    جوش شیرین: یک قاشق غذاخوری

    آب گوجه فرنگی: یک قاشق غذاخوری

    ابتدا آب یک عدد گوجه فرنگی متوسط را گرفته و سپس آن را با یک قاشق غذاخوری جوش شیرین بخوبی مخلوط کنید تا خمیر صاف و یکدستی بوجود آید.

    این مخلوط را پس از قرار دادن زیر بغل، بر روی پوست ماساژ داده و در حدود 20 تا 30 دقیقه به آن زمان بدهید تا اثر خود را بگذارد، سپس مواد را با کمک آب ولرم بشویید.

    از بین بردن سیاهی زیر بغل با ترکیباتی از جوش شیرین - بلاران

    جوش شیرین و آرد نخود

    برای آماده کردن این ماسک به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

    جوش شیرین: یک قاشق غذاخوری

    آرد نخود: یک قاشق مرباخوری

    کشک ساییده: یک قاشق مرباخوری

    برای بدست آوردن این اسکراب باید تمامی مواد را بخوبی مخلوط کنید و سپس آن را روی پوست زیر بغل ماساژ دهید و بگذارید به مدت 15 تا 20 دقیقه بماند تا حالت خشک تری پیدا کند.

    بعد از این مدت زیر بغل را با آب ولرم بشویید، از این اسکراب می توانید هفته ای دو بار استفاده کنید.

    آرد نخود - بلاران

    جوش شیرین و آووکادو

    برای تیرگی زیر بغل می توانید از ترکیب این مواد هم کمک بگیرید:

    جوش شیرین: یک قاشق غذاخوری

    آووکادو له و پوره شده: یک قاشق غذاخوری

    آب لیموترش تازه: یک قاشق مرباخوری

    دقت داشته باشید که برای درست کردن این خمیر و برای از بین بردن سیاهی زیر بغل کافیست تا مواد را با یکدیگر مخلوط کرده، بطوری که خمیر یکدست، نرم و غلیظی را بدست آورید.

    سپس آن را زیر بغل به مدت یک دقیقه ماساژ داده و بعد از یک ربع تا 20 دقیقه که کمی مواد خشک شدند، آن را به کمک آب ولرم از روی پوست پاک کنید.

    از این اسکراب می توانید دو بار در هفته استفاده کنید.

    آووکادو - بلاران

    نکته

    در همه موارد گفته شده تا حدودی خودتان باید مقدار ماده آبکی را  تنظیم کنید و در همه موارد باید خمیری نرم و نسبتاً غلیظی را بدست آورید که استفاده از آن برای زیر بغل آسان و راحت باشد.

    نکته بسیار مهم

    وقتی از جوش شیرین به عنوان یک لایه بردار استفاده می کنید، باید بسیار محتاط عمل کنید، زیرا حتی در صورتی که به این ماده حساس نباشید، زیاده روی در مصرف آن ممکن است سبب خشکی و کم آبی پوست شود.

    در برخی اوقات هم بعد از استفاده از جوش شیرین ممکن است بعضی از عوارض و مشکلاتی نظیر خشکی، تحریکات پوستی، جوش زدن، بثورات جلدی و… را مشاهده کنید.

    از این رو این نکته بسیار مهم است که قبل از استفاده از هر نوع ماسکی که با جوش شیرین تهیه می شود و یا ماسک هایی که برای از بین بردن سیاهی زیر بغل درست می کنید، ابتدا آن را بر روی پوست تست کرده و سپس آن را مصرف نمایید، زیرا که ممکن است پوست شما به این ماده حساس باشد.

    پس مقدار کمی از مخلوط آب و جوش شیرین را بصورت خمیر روان و نازکی درآورید و روی قسمت بسیار کوچکی از پوست بگذارید و روی آن را با یک باند بپوشانید و بگذارید 24 ساعت بماند.

    اگر پس از گذشت این مدت زمان مشکلی ایجاد نشد پس به راحتی، اما باز هم با رعایت احتیاط و مدت زمان معین، می توانید جوش شیرین را بر روی پوست قرار داده و از خواص آن بهره مند شوید.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *