عمومی

انجام پدیکور ناخن ها و نکات کلیدی آن (قسمت دوم)

انجام پدیکور ناخن ها و نکات کلیدی آن (قسمت دوم) - بلاران
  • انجام پدیکور ناخن ها روشی برای سلامتی بیشتر و پیشگیری از آسیب ها و درمان برخی از مشکلات پوست پا و ناخن هاست.

    با انجام درست پدیکور، ناخن ها استحکام بیشتری یافته و دیگر دچار شکنندگی نخواهند شد، همچنین با استفاده از روغن های درمانی مختلف و موادی که برای ماساژ پا و یا لایه برداری استفاده می شود، پوست از خشکی بیش از حد و ترک خوردن های مکرر نجات خواهد یافت.

    اما برای بدست آوردن این همه مزیت و ویژگی، باید پدیکوری حرفه ای با مواد با کیفیت و مناسب انجام گرفته و یک سری اصول هم در آن رعایت شود.

    در این مطلب و در ادامه پست قبل به ارائه موارد دیگری در این زمینه خواهیم پرداخت، پس دوستان عزیز کماکان با ما بمانید.

    انجام پدیکور ناخن ها و نکات کلیدی آن (قسمت دوم) - بلاران

    نکاتی برای انجام پدیکور ناخن ها

    برای انجام دادن صحیح پدیکور ناخن ها بویژه در منزل، باید نکاتی را مد نظر داشته و به آن ها توجه کنید، که برخی از این موارد عبارتند از:

    به پوست کف پا هم اهمیت دهید

    برخی از افراد دچار ترک و یا پینه کف پا هستند که در هنگام پدیکور باید به آن ها هم دقت و توجه ویژه داشته باشند.

    پس اگر در خانه اقدام به این کار کرده اید، پای خود را به مدت 10 تا 15 دقیقه درون آب گرم قرار دهید تا پوست کف پا و یا پینه های موجود کمی نرم شوند.

    سپس با کمک سنگ پا و سوهان مخصوص کف پا، آن ها را به آرامی ساییده و از بین ببرید و در آخر هم برای نرمی بیشتر پوست کف پا از یک مرطوب کننده و یا روغن طبیعی استفاده کنید.

    می توانید از اسکراب های مخصوص لایه بردار هم برای از بین بردن پینه های کف پا استفاده کنید، اما هرگز اجازه ندهید که در آرایشگاه از تیغ و کندن خشن پوست و پینه کف پا برای از بین بردن آن ها استفاده کنند.!

    انجام پدیکور ناخن ها و نکات کلیدی آن (قسمت دوم) - بلاران

    از کوتیکول های ناخن مراقبت کنید

    هنگام انجام پدیکور ناخن ها و مانیکور کردن، بعد از نرم شدن پوست و ناخن اگر لازم شد، با ابزار مخصوص فقط کوتیکول ها را با نرمش و آرامی کمی به عقب هدایت کنید.

    از بریدن و کَندن کوتیکول های ناخن به شدت اجتناب کنید، زیرا که این کار سرعت انتقال آلودگی ها را به  پوست افزایش داده و سبب بروز عفونت خواهد شد.

    وجود کوتیکول ها برای رشد ناخن ها و آسیب ندیدن آن ها و همین طور انتقال نیافتن آلودگی ها بسیار لازم و ضروری است، پس مراقب آن ها باشید.

    تنفسی به ناخن ها بدهید!

    لاک زدن طولانی و ممتد باعث عدم تنفس و رشد درست ناخن های پا خواهند شد، از این رو بیش از دو هفته ناخن های پا را با لاک نگه ندارید.

    هر از چند گاهی لاک زدن را متوقف کنید تا ناخن ها نفس بکشند، زیرا سطحی که از لاک بر روی آن ها ایجاد می کنید، مانع از تنفس و رطوبت رسانی درست ناخن ها خواهند شد.

    برای سلامتی بیشتر ناخن های پا، گاهی اوقات آن ها را با همان سادگی نگه داشته و سلامتی آن ها را هم در نظر داشته باشید.

    انجام پدیکور ناخن ها و نکات کلیدی آن (قسمت دوم) - بلاران

    از وسایل و مواد با کیفیت استفاده کنید

    یکی از مهمترین مسائلی که موقع انجام پدیکور ناخن ها باید به آن دقت داشته باشید، تهیه ابزار و مواد با کیفیتی است که در هنگام کار به آن ها نیاز دارید.

    به عنوان مثال خرید یک مرطوب کننده با کیفیت و یا طبیعی و یا استفاده از یک لاک خوب مرغوب و استاندارد، نه تنها در سلامت بلکه در زیبایی و استحکام کار هم بسیار مؤثر خواهد بود،

    حتی ابزار استاندارد و با کیفیت، می تواند کار را به درستی پیش برده و به شما اطمینان خاطر بیشتری از جهت ارائه ی یک کار بی نقص و خوب بدهد.

    از رنگ های متناسب با مانیکور برای پدیکور استفاده کنید

    وقتی که قرار است برای ناخن های پا لاک مناسبی را انتخاب کنید، حتماً باید به هماهنگی آن با لاک ناخن های دست توجه داشته باشید.

    از رنگ های بسیار متفاوت و ناهماهنگ لاک دست ها برای پا استفاده نکنید، اگر می خواهید از رنگ های متفاوت در هنگام پدیکور ناخن ها کمک بگیرید، بهتر است که این رنگ ها با یکدیگر همخوانی و هماهنگی داشته باشند.

    اما بطور کلی به نظر می رسد که انتخاب لاک همرنگ برای دست و پا، گزینه ی بسیار بهتر و مناسب تری باشد و در این صورت زیبایی و جذابیت مانیکور و پدیکور شما را دو چندان خواهد کرد.

    مانیکور - بلاران

    بعد از پدیکور ابزار خود را تمیز کنید

    بعد از پدیکور کردن ناخن ها در خانه، وسایل و ابزار را با آب و مواد شوینده مناسب بخوبی شسته و بعد در محلول های ضدعفونی و یا الکل، به مدت 10 تا 15  دقیقه قرار دهید و سپس آن ها را در جای مناسب و دور از رطوبت نگه دارید.

    به هر حال باید بسیار مراقب سلامتی خود و همچنین بهداشتی بودن ابزار و وسایل مورد استفاده در این زمینه باشید تا به جای زیبایی و سلامت بیشتر، دچار بیماری و مشکلات دیگر نشویید.

    پس تلاش کنید در هر جایی که اقدام به انجام پدیکور ناخن ها و یا مانیکور کردن آن ها می نمایید، به نکات گفته شده و رعایت آن ها دقت داشته باشید.

    مانیکور - بلاران

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *