عمومی

پدیکور کردن ناخن ها را چگونه انجام دهیم

پدیکور کردن ناخن ها را چگونه انجام دهیم - بلاران
  • پدیکور کردن ناخن ها در خانه، مانند مانیکور کردن آن ها نیاز به آموزش و اطلاعات کافی در این زمینه دارد، که در اثر تمرین و تکرار کم کم در این زمینه هم مهارت پیدا خواهید کرد.

    همانطور که در مانیکور کردن ناخن ها گفته شد، مانیکور و پدیکور تنها جنبه زیبایی ندارد و در آن فواید و مزیت های درمانی زیادی نهفته است.

    برای اینکه بتوانید در وقت و هزینه های خود صرفه جویی کرده و از رفتن به سالن های آرایشی و زیبایی رهایی یابید، در این مطلب مراحل پدیکور را برایتان بازگو خواهیم کرد و شما با کمی دقت می توانید حتی در خانه به انجام این کار بپردازید.

    پدیکور کردن ناخن ها را چگونه انجام دهیم - بلاران

    مراحل پدیکور کردن ناخن ها

    برای اینکه یک پدیکور حرفه ای را در خانه تجربه کنید نیاز به ابزار و وسایلی دارید که ابتدا باید آن ها را تهیه کنید.

    وسایلی مانند ناخن گیر، لاک پاک کن، عقب زن کوتیکول، سوهان ناخن، بافر ناخن، پنبه، روغن کوتیکول، مرطوب کننده یا روغن طبیعی، لاک پایه، لاک اصلی، برق ناخن، نمک دریا، تاپ کت، سنگ پا و فرچه، آب گرم، نگهدارنده و جدا کننده ناخن، حوله و در پایان ظرفی مناسب برای گذاشتن پاها در آن.

    اما مراحل پدیکور را باید به این ترتیب دنبال کنید:

    شستن پاها

    ابتدا بهتر است تا پاهای خود را شسته و آن ها را تمیز کنید، ولی چون برای کار باید از دست هایتان کمک بگیرید، پس باید دست های خود را بخوبی شسته و تمیز کنید.

    حتی اگر قرار است کسی در انجام پدیکور به شما کمک کند، حتماً باید دست های خود را شسته و کاملاً ضد عفونی نماید، تا بدین وسیله احتمال ابتلا به قارچ و بیماری های پوستی را به حداقل برسانید.

    پدیکور کردن ناخن ها را چگونه انجام دهیم - بلاران

    پاک کردن لاک قبلی

    اگر بر روی انگشت های پا از لاک قبلی آثاری باقی مانده است، باید آن ها را به کمک لاک پاک کن بخوبی پاک کنید.

    در مانیکور ناخن هم این نکته را یادآوری کردیم که از استون و لاک پاک کن هایی که در ساخت آن ها استون بکار رفته است، هرگز استفاده نکنید، چون سبب خشکی و آسیب به ناخن ها خواهند شد.

    کوتاه کردن و شکل دادن به ناخن ها

    برای پدیکور کردن ناخن ها اول باید به کمک ناخن گیر ناخن های بلند پا را به اندازه ی کافی کوتاه کنید و سعی کنید تا آن ها را بصورت صاف بگیرید.

    دقت کنید که مخصوصاً در کوتاه کردن گوشه ناخن های پا دقت کافی داشته باشید، چون در اثر زیاد گرفتن ناخن ها، ممکن است باعث فرو رفتن آن ها به داخل گوشت پا شده و یا سبب ایجاد عفونت و احساس درد و ناراحتی در پا شوید.

    زیبایی ناخن پا - بلاران

    ناخن ها را سوهان کنید

    حالا به کمک سوهان ناخن، شکلی را که می خواهید بر روی آن ها ایجاد کرده و سرِ آن ها را مرتب و صاف کنید.

    در آخر به کمک بافر ناخن، آن ها را کاملاً صیقلی کرده و قسمت های تیز و ناهموار ناخن را از بین ببرید، دقت کنید که در انجام این کار افراط به خرج ندهید، زیرا سبب از بین رفتن استحکام ناخن ها و مقاومت آن ها خواهید شد.

    پدیکور کردن ناخن ها را چگونه انجام دهیم - بلاران

    گذاشتن پا در آب گرم

    یک ظرف مناسب را به اندازه ی کافی از آب گرم و کمی نمک دریا پُر کنید و پاها را تقریباً تا مچ درون آن قرار داده و کمی ماساژ دهید تا خستگی پاها خارج شده و آرامش پیدا کنند .

    می توانید به این آب چند قطره روغن زیتون و یا روغن بادام اضافه کنید و پاها را به مدت 10 تا 15 دقیقه درون آب گذاشته و پس از گذشت این مدت زمان با یک حوله آن ها را خشک کنید.

    در ادامه و در این مرحله برای پدیکور کردن ناخن ها حتی می توانید جهت درخشش بیشتر پوست پا، از چند برش لیموی تازه و یا چند قطره آبلیمو درون آب کمک بگیرید و پاها را در این محلول به مدت چند دقیقه نگه دارید.

    لایه برداری از پاها

    پس از اینکه پوست پا نرم شد می توانید به کمک یک لیف کل پا را بشویید و با استفاده از سنگ پا، پوست های اضافه و خشک کف پا را که حالا نرم شده اند، با آرامش و به کمک سنگ پای دستی و یا برقی، از بین ببرید.

    حالا بهتر است با فرچه تمامی قسمت های زیر ناخن پا را که ممکن است کثیف و آلوده باشند، تمیز کرده و پاک کنید.

    پاهای زیبا - بلاران

    عقب زدن کوتیکول ها

    اگر محلول کوتیکول در اختیار دارید، بهتر است در این مرحله از این محلول استفاده کرده و به پایه و قسمت کوتیکول ناخن محلول بزنید.

    پس از چند دقیقه محلول را از روی ناخن پاک کرده و با کمک گرفتن از عقب زن کوتیکول یا نیپر، کوتیکول های ناخن را با صبر و آرامی، فقط کمی به عقب برانید، بهتر است تا از کوتاه کردن و از بین بردن کوتیکول ها پرهیز کنید، زیرا ممکن است در حین انجام این کار ناخن ها دچار عفونت شوند.

    سپس برای مراقبت بیشتر از ناخن ها، از روغن کوتیکول بر روی آن ها استفاده کرده و کمی ناخن ها را با آن ماساژ دهید.

    خب عزیزان برای پدیکور کردن ناخن ها لازم است تا مراحل دیگری را هم طی کنید که آن ها را در پست بعدی همراه با هم دنبال خواهیم کرد.

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *