عمومی

فر کردن مو با روش هایی آسان و ساده

فر کردن مو با روش هایی آسان و ساده - بلاران
  • برخی افراد تمایل دارند تا با فر کردن مو و مجعد کردن آن به موهای خود حجم دهند تا بدین وسیله موهایی پُرپشت، خوش حالت و زیبا داشته باشند، بر خلاف بعضی که دوست دارند موهای خود را با شیوه های مختلف صاف کنند، این عده دوست دارند که موهایی فر داشته باشند.!

    تا به حال بیشتر از صاف کردن موها و چگونگی آن صحبت کردیم، اما می خواهیم روش هایی را هم در مورد فر زدن موها بیاموزیم تا با کاربرد شیوه های ساده و آسان به انجام این کار بپردازید و بتوانید بطور موقت موهای خود را به بهترین شکلی حالت دهید.

    فر کردن مو با روش هایی آسان و ساده - بلاران

    شیوه های موقت فر کردن مو

    این مدل مو ،یعنی موهای فر و حالت دار، دارای جذابیت و زیبایی زیادی است که در دنیای مد و فشن، از طرفداران خاص و بسیاری هم برخوردار است و افرادی که چنین موهایی دارند، کمتر به شینیون کردن موها نیاز پیدا خواهند کرد و در کمترین زمان و فقط  با کمی رسیدگی به موهای خود، می توانند حالت های زیبایی را در آن ایجاد کنند.

    بطور کلی موی فرفری و یا مجعد به دو صورت ایجاد می شود، یا افراد بطور ذاتی و ارثی دارای موهای فر هستند و یا اینکه آن را با روش های مختلف آرایشی بدست می آورند.

    اما روش های فر زدن موها با ابزارها و شیوه های آرایشی بسیار گسترده و زیاد است، که برخی از آن ها حالت موقتی دارند و برخی دیگر دارای دوام بیشتری بر روی موها هستند و برای مدت طولانی تری موهای شما را فرفری نگه خواهند داشت.

    اما مناسب ترین و بهترین روش برای انجام این کار باید دو ویژگی داشته باشد، ابتدا اینکه هنگام فر زدن نباید به موها آسیبی وارد شود و یا اینکه باید روشی را برگزینید که کمترین و حداقل آسیب به موها را داشته باشد و شرط دیگر این است که پس از فر زدنِ موها، باید کاملاً طبیعی جلوه کند.

    پس اگر قرار است با فر زدن موها جلوه و جذابیت بیشتری بر روی موهای خود ایجاد کنید، بهتر است با آگاهی از انواع روش های موجود و انتخاب مناسب ترین روش و یا در صورت لزوم، انتخاب بهترین سالن آرایشی برای این منظور، از اثرات جبران ناپذیر و آسیب های جدی بر روی موها جلوگیری کرده و در امان بمانید.

    فر کردن مو با روش هایی آسان و ساده - بلاران

    استفاده از انواع بیگودی

    شاید بگویید که این شیوه، یک روش قدیمی برای فر زدن موهاست، بله درست است، استفاده از بیگودی یکی از ابتدایی ترین روش ها برای فر کردن و حالت دادن به موهاست، اما با انواع پیشرفته و مدرنی که این ابزارها پیدا کرده اند، این روش می تواند یکی از کاربردی ترین و کم ضررترین شیوه ها برای حالت دادن به موها باشد.

    برخی از انواع بیگودی ها عبارتند از:

    بیگودی های آبجوشی

    این نمونه که یکی از قدیمی ترین و تقریباً ابتدایی ترین نوع بیگودی محسوب می شود، دارای دو بخش داخلی و خارجی است، که قسمت داخلی آن را درون آب جوش قرار می دهند و با پیچاندن موها به دور آن، قسمت خارجی را که در واقع یک محافظ توری است، بر روی موها قرار می دهند تا آن را محکم نگه دارد، پس از مدتی با باز کردن توری محافظ و در آوردن بیگودی ها، موها بسیار خوش حالت و فر خواهند شد.

    بیگودی های پلاستیکی

    بیگودی های پلاستیکی در انواع ریز و درشت به فروش می رسند که می توانند به راحتی بر روی موها، فرهای ریز و یا درشت ایجاد کنند و برای موهای خیس مناسبند و حتماً قبل از استفاده از آن ها باید موها را مرطوب کنید.

    مدل های اسفنجی

    این مدل بیگودی فقط بر روی موهای خشک کارایی دارند و نباید آن ها را بر روی موهای خیس استفاده کنید.

    بیگودی های مغناطیسی

    این نمونه برای فر کردن مو و حالت دادن موهای خیس مناسبند که بهتر است پس از شستن کامل موها در همان حالت خیس، موها را با بیگودی بپیچید و بگذارید تا به همان شکل کاملاً خشک شوند.

    بیگودی های غلتکی

    این بیگودی ها را کسانی بکار می برند که دارای موهای پرپشتی هستند و براحتی می توان این مدل را، هم بر روی موهای مرطوب و هم بر روی موهای خشک استفاده کرده و موها را به کمک آن فر کنید.

    بیگودی های میله ای

    این نوع از بیگودی ها که فرهای ریزی را بر روی موها ایجاد خواهند کرد، برای موهای بلند مورد استفاده قرار می گیرند.

    بیگودی های چسبی

    در روش پیچیدن مو با بیگودی چسبی، حرارتی وجود ندارد تا به موها آسیبی وارد کند و این روش راهکاری سریع و آسان برای فر زدن موهاست، که با کم ضررترین روش موهای شما را به حالتی که می خواهید در می آورد، پس اگر به دنبال فر زیاد هستید، باید از نوع بیگودی های ریز و اگر به دنبال حجم دادن و حالت دار کردن موها هستید، از نمونه های بزرگ آن استفاده کنید.

    فر کردن مو با روش هایی آسان و ساده - بلاران

    بیگودی های حرارتی یا الکتریکی

    این بیگودی ها که با قطرهای مختلفی در بازار وجود دارند، بر روی موهای خشک قابل استفاده هستند که باید به کمک پایه های الکتریکی بیگودی ها را گرم نمود و گرما را در آن حفظ کرد.

    این نوع از بیگودی ها که امروزه جزو پُر فروش ترین ها در بازار برای فر کردن مو به شمار می روند، را باید حتماً بر روی موهای خشک استفاده کنید، که البته این نمونه دارای دکمه قطع و وصل اتومات است و هر گاه به درجه ی خاص و معینی از گرما برسد بطور اتومات خاموش شده و بدین طریق با قطع جریان، گرمای زیاد سبب آسیب رساندن به موها نخواهد شد.

    این بیگودی که در سایزهای متفاوتی به بازار عرضه می شود از لوله های سفت پلاستیکی ساخته شده که سطح آن ها می تواند صاف و یا دندانه دار باشد، البته بهتر است تا از انواع صاف این بیگودی ها استفاده کنید تا در هنگام جدا کردن آن، موهایتان در لابلای بیگودی ها گره نخورد.

    انواع بسیار دیگری از بیگودی ها هستند که برخی از آن ها قدیمی و تقریباً امروزه غیر قابل استفاده اند و برخی دیگر از آن ها با توجه به مدرن تر و جدید تر بودن و آسان تر کردن کار، بسیار پُر کاربرد می باشند.

    در پست های بعدی در مورد روش های دیگر فر کردن مو صحبت خواهیم کرد، پس دوستان عزیز همچنان با ما بمانید.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط