عمومی

مانیکور ناخن ها و نکات مهمی که باید به آن توجه کنید

مانیکور ناخن ها و نکات مهمی که باید به آن توجه کنید - بلاران
  • مانیکور ناخن ها یکی از شیوه های مراقبت از آن هاست، که بهتر است به وسیله اشخاص حرفه ای و کاربلد انجام گرفته و یا اینکه خودتان تمام مراحل آن را آموخته و با تهیه وسایل و ابزار مخصوص این کار، به انجام آن بپردازید.

    هنگام مانیکور ناخن ها باید به نکات مهمی در این زمینه توجه کنید و برای سلامتی و مراقبت بیشتر از ناخن ها، آن ها را عملی سازید.

    در این مطلب به برخی نکته های مهمی که باید در حین مانیکور و پدیکور دقت داشته باشید، اشاره ای خواهیم داشت، که بهتر است شما هم آن ها را بدانید.

    مانیکور ناخن ها و نکات مهمی که باید به آن توجه کنید - بلاران

    نکات مهم مانیکور ناخن ها

    این نکته بسیار مهم است که برای انجام مانیکور و پدیکور به کدام سالن آرایشی مراجعه می کنید؟

    آیا تمام نکات بهداشتی در این سالن رعایت می شود و بخصوص مانیکوریست شما به خیلی از نکات، مثل شستن و ضد عفونی کردن دست ها اهمیت می دهد؟

    علاوه بر آن آیا ابزاری که برای انجام این کار استفاده می شود و یا میز کاری که با آن سر و کار دارید، کاملاً بهداشتی و تمیز است؟

    البته اکثر سالن های آرایشی معتبر و با تجربه همه موارد بهداشتی را برای سلامت بیشتر خود و مشتریان شان رعایت کرده و تا جایی که امکان داشته باشد، از ابزار و وسایل یکبار مصرف و استریل استفاده می کنند.

    اما در نظر داشته باشید که این مسئله بسیار مهم و جدی است و از آن نباید سرسری و بی توجه بگذرید.

    مخصوصاً اگر بطور مرتب و در فواصل کوتاه مانیکور و پدیکور انجام می دهید، پس هر بار ابزارهای مخصوص و شخصی خود را برای انجام آن به همراه ببرید، تا آرایشگران از ابزار شخصی خودتان برای مانیکور شما استفاده کنند، این کار احتمال خطر را از بین می برد و یا آن را بسیار کم خواهد کرد.

    برای انجام مانیکور ناخن ها هرگز از ابزار دوستان و یا آشنایان خود چه در سالن و چه در خانه به صِرف اینکه آن ها افرادی تمیز و پاکیزه! هستند بصورت اشتراکی، استفاده نکنید.!

    زیرا که تمام این ابزارهای ضدعفونی نشده و مشارکتی مانند سوهان، ناخن گیر، نیپر، بافر و… می توانند سبب رشد و انتقال انواع قارچ ها و باکتری ها و میکرب ها باشند و شما و دیگران را بسرعت به بیماری های مختلف دچار کنند.

    مانیکور ناخن ها و نکات مهمی که باید به آن توجه کنید - بلاران

    برای جلوگیری از عفونت، هیچگاه کوتیکول های ناخن را نبرید و یا آن ها را به شدت به عقب نرانید، یا حتی وقتی ناخن ها و پوست خشک هستند و به سرعت زخمی می شوند، اقدام به این کار نکنید.

    بهتر است عقب راندن کوتیکول ها را به بعد از دوش گرفتن و حمام کردن موکول کنید، هنگامی که پوست دست و کوتیکول ها نرم و ملایم شده اند، با آرامش آن ها را کمی به عقب هدایت کنید.

    برای مرطوب نگه داشتن ناخن هایتان، به آن ها کرم بزنید، بویژه بعد از پاک کردن لاک از روی ناخن حتماً از کرم مرطوب کننده و یا روغن های طبیعی، مثل روغن زیتون، بادام  و یا نارگیل استفاده کنید.

    چون اغلب پاک کننده های لاک که هنگام مانیکور ناخن ها از آن استفاده می شود، دارای مواد شیمیایی هستند و سبب خشک شدن ناخن و پوست دست خواهند شد.

    همواره توصیه می شود که 24 ساعت قبل از انجام پدیکور، اپیلاسیونی بر روی پاها انجام ندهید، چرا که احتمال ایجاد بریدگی، جراحت و زخم در پاها وجود داشته و با انجام پدیکور ممکن است باکتری ها و میکرب ها وارد این زخم ها و یا منافذ شوند.

    از ناخن های مصنوعی برای پوشاندن عیوب ناخن های خود استفاده نکنید، چرا که ممکن است استفاده از آن ها و تنفس نکردن ناخن های طبیعی، مشکل ناخن را چند برابر کند.

    مانیکور ناخن ها و نکات مهمی که باید به آن توجه کنید - بلاران

    به صرف اینکه ناخن های سالمی دارید، بطور مداوم از ناخن های مصنوعی برای زیباتر نشان دادن شکل ظاهری ناخن های خود کمک نگیرید، چون این ناخن ها تا زمانی بی ضرر خواهند بود که بطور مداوم از آن ها استفاده نکنید.

    استفاده از ناخن های مصنوعی برای کسانی که ناخن های شکننده دارند و یا مستعد ابتلا به عفونت های قارچی هستند، اصلاً توصیه نمی شود.

    اگر پس از استفاده از نوع لاک و یا موادی که برای زیبایی ناخن بکار می برید، ناخن ها تغییر رنگ داده و یا تغییر شکل پیدا کردند، دیگر هرگز از آن محصول برای ناخن استفاده نکنید.

    همیشه از محصولات خوب و با کیفیت برای زیبایی و پدیکور کردن و مانیکور ناخن ها استفاده کنید و به صِرف اینکه قیمت این محصول ارزان تر است و یا اینکه بر روی ناخن اثری ندارد و یا فقط چند روز از این لاک استفاده می کنم،! هیچگاه سلامتی را فدای زیبایی نکنید!

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *