عمومی

طرح های خاص ناخن و ویژگی آن ها

طرح های خاص ناخن و ویژگی آن ها - بلاران
  • داشتن طرح های خاص ناخن و یا فرم دادن به آن ها کاملاً سلیقه ایست، ولی باید مدل انگشتان و دستان خود را در این انتخاب لحاظ کنید.

    چرا که مانیکور کردن هر فرم و مدلی بر روی ناخن ها علاوه بر سلیقه بستگی به شرایط خانوادگی، اجتماعی، محیط کاری، نوع شغل و کار و…و مسائل گوناگونی دارد که باید موقع انتخاب همه آن ها را در نظر بگیرید.

    در این مطلب و در ادامه ی پست قبلی، انواع دیگری از ناخن ها را که کمتر استفاده می شوند، معرفی خواهیم کرد، تا دست تان در انتخاب باز باشد.!

    طرح های خاص ناخن و ویژگی آن ها - بلاران

    طرح های خاص ناخن و شناخت آن ها

    حتماً نباید برای داشتن دست ها و ناخن های زیبا آن ها را مرتب لاک بزنید، بلکه با یک مانیکور کردن و سوهان کردن مناسب و تمیز نگه داشتن ناخن ها، می توانید دستان جذاب و زیبایی داشته باشید.

    نکته ی دیگری که مهم است، انتخاب نوع و طرح مانیکور ناخن است، که نشانگر شخصیت شما هم خواهد بود و از این جهت باید به این انتخاب بیش از پیش اهمیت دهید.

    برخی از فرم های مانیکور ناخن که شکل خاص تری دارند و کمتر استفاده می شوند، شامل موارد زیر هستند:

    مدل کاردی شکل

    ناخن های کاردی شکل نوک بسیار تیزی دارند که برای هر چه کشیده تر نشان دادن انگشتان و دست مناسب اند و برای افرادی که انگشت های کوتاهی دارند مورد استفاده قرار می گیرند، به شرطی که هیچ کاری برای انجام دادن نداشته باشند.!

    زیرا این ناخن ها با نوک تیزی که دارند، تقریباً امکان کارکردن را از افراد سلب خواهند کرد و به نظر می رسد این مدل ناخن فقط برای هنرپیشه ها با نقش های خاص، قابل استفاده است.

    طرح های خاص ناخن و ویژگی آن ها - بلاران

    مدل زاویه دار

    این طرح ناخن از کوتاه کردن و شکل دادن ناخن های بادامی بدست می آید، که در قسمت سرِ آن ناخن دارای زاویه است و نوک آن تیز خواهد شد.

    بزرگترین اشکال برخی از طرح های خاص ناخن و بخصوص این فرم، احتمال شکستگی سر ناخن و گیر کردن آن به لباس های ظریف است، که باید خیلی مراقب باشید.

    معمولاً این فرم ناخن را بیشتر افراد خاص و جوانان می پسندند و از آن برای آراستن انگشتان استفاده می کنند، که البته داشتن این ناخن ها دست ها و انگشت ها را کشیده تر و بلند تر هم نشان خواهد داد.

    مدل بالرین یا بالریا

    این مدل ناخن های باریک که نوک هایی تقریباً صاف دارند، شبیه به نوعی کفش هستند و از این جهت به همین عنوان نام گذاری شده اند.

    ناخن هایی با این طرح و به این شکل هم دست ها و انگشتان را کشیده تر و بلندتر نشان خواهند داد و چون نوع خاصی از مانیکور ناخن است و نیاز به مراقبت بیشتری دارد، طرفداران خاص خود را دارد.

    اما باید بدانید که کار کردن با این ناخن ها هم خالی از اشکال نیست و برای انجام کارهای عادی و روزمره با آن ها، به مشکل برخواهید خورد.

    این تیپ از ناخن هم بیشتر مورد پسند و علاقه جوان تر هاست، که فرم آن ها را با رنگ های ملایم لاک می توان زیباتر و درخشان تر کرد.

    مدل ناخن - بلاران

    مدل رژ لبی

    این مدل که تقریباً مانند فرم مربعی ناخن با سرکج یا اریب است و کاملاً مانند سرِ برخی از رژلب هاست، به این نام مشهور شده است.

    این مدل که از طرح های خاص ناخن است، بالطبع طرفداران خاص خود را هم دارد! و شکل زیبایی را برای دستان بوجود خواهد آورد و ناخن ها را بلند و کشیده به نمایش خواهد گذاشت.

    استفاده از انواع رنگ های لاک، بخصوص از نوع مات آن بر روی این ناخن ها بسیار زیبا و فریبند جلوه خواهد کرد.

    مدل دشنه ای یا پاشنه بلند

    مدل دشنه ای مانند ناخن های بادامی با نوکی بسیار تیز و کشیده است که انگشتان و دستان شما را بیش از اندازه بلند و باریک نشان می دهد.

    این مدل که به مدل جادوگری هم معروف است، معمولاً برای نشان دادن دست جادوگران و ساحران در فیلم ها استفاده می شود.

    باید بدانید که احتمال شکسته شدن این مدل ناخن بسیار زیاد است و باید بیش از اندازه مراقب و مواظب آن ها باشید تا آسیب نبینند، ضمن اینکه کار کردن با آن ها بسیار دشوار است.

    این مدل اصلاً مناسب برای استفاده دائم و یا روزمره ی خانم ها نیست و باید آن را برای مجالس و در مهمانی های خاص استفاده کنید.

    طرح های خاص ناخن و ویژگی آن ها - بلاران

    مدل پا اردکی یا پاچه ای

    این فرم از ناخن مدل پاچه های شلوارهای گشاد و ظاهری شبیه پای اردک دارد و برای همین به این نام شهرت یافته است.

    این شکل ناخن بسیار خاص است و افراد بسیار کمی از آن استفاده می کنند و فقط نوع مصنوعی آن در بازار موجود است.

    این فرم از طرح های خاص ناخن چون در نوک ها بسیار پهن است، میدان وسیعی برای مانور و ترسیم طرح و اشکال مختلف بر روی ناخن دارد، ضمن اینکه انگشتان در این مدل پهن و کوتاه نشان داده می شوند.

    برخی مدل های دیگر ناخن هم وجود دارند که اشکال خیلی خاصی دارند و توسط خود افراد به مانیکوریست پیشنهاد شده و فرم داده می شوند.

    امیدواریم با شناخت بیشتر از انواع مدل های ناخن، طرح مناسب خود را بیابید و به زیباترین شکلی از آن استفاده کنید.

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *