لوازم آرایش

چه نوع از لوازم آرایشی را باید درون یخچال نگهداری کنیم؟

چه نوع از لوازم آرایشی را باید درون یخچال نگهداری کنیم؟ - بلاران
  • برخی از لوازم آرایشی را باید حتماً در جای سرد و درون یخچال نگهداری کنید، تا دوام و طول عمر بیشتری داشته باشند.

    با گذاشتن بعضی از محصولات آرایشی در درون یخچال می توانید از گلوله گلوله شدن آن جلوگیری کرده و آن ها را مثل روز اول و بدون هیچ نگرانی استفاده کنید.

    در این مطلب قرار است تا در باره این موضوع اطلاعات بیشتری را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم، تا اگر همه لوازم آرایشی خود را با هم، در یک مکان نگه می داشته اید! به اشکال کار خود پی برده و راه درست نگهداری از این محصولات را به خوبی بیاموزید.

    چه نوع از لوازم آرایشی را باید درون یخچال نگهداری کنیم؟ - بلاران

    انواعی از لوازم آرایشی درون یخچالی!

    برخی از لوازم و مواد آرایشی را می توانید با خیال راحت بیرون از یخچال نگهداری کنید و اتفاقاً قرار دادن آن ها درون یخچال و جای سرد کار اشتباهی است.

    برعکس بعضی از مواد و محصولات آرایشی را باید حتماً درون یخچال بگذارید، تا به مدت طولانی قابل مصرف باشند، اما لوازم دیگری هم هستند که پس از باز شدن درب آن باید در یخچال و محل سردی، نگهداری شوند.

    دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود تا مواد آرایشی درون یخچال بهتر بمانند، اول اینکه یخچال دمای ثابتی دارد و مانند دمای محیط پیرامون ما، هیچ گاه در معرض نوسانات دمایی قرار نمی گیرد، یعنی با تنظیم دمای مناسب، خیلی گرم و یا خیلی سرد نخواهد شد.

    دیگر اینکه چون دمای درون یخچال یکنواخت است، بر روی مواد تشکیل دهنده، ترکیب و میزان غلظت محصولات تأثیر نخواهد داشت.

    برخی از محصولات در مواجه با گرما یا رطوبت، تأثیر پذیرفته و آب و روغن آن از یکدیگر جدا شده و یا کلاً دچار تغییرات شیمیایی خواهند شد، که در مقابل سرما نه تنها اینگونه نخواهند بود، بلکه عکس این قضیه اتفاق خواهد افتاد.

    پس وقتی نگهداری از محصول درست انجام گیرد، خود به خود عمر مفید آن ها افزایش یافته و در مدت زمان طولانی تری قابل استفاده خواهند بود.

    اما برخی از لوازم آرایشی که باید درون یخچال قرارداده شوند شامل این موارد خواهند بود:

     

    محصولات آرایشی و زیبایی ارگانیک و طبیعی

    از آن جایی که ادعا می شود تمامی محصولات ارگانیک بهداشتی و آرایشی کاملاً طبیعی بوده و تقریباً بدون مواد نگه دارنده ساخته شده و نگهداری می شوند، پس آن ها حاوی موادی از قبیل سولفات، پارابن و… نیستند.

    از این جهت برای نگهداری بیشتر و بهتر آن ها حتماً باید از یخچال استفاده کنید، زیرا این کار از رشد باکتری ها در درون آن ها جلوگیری می کند و سبب افزایش طول عمر و دوام بهتر آن ها خواهد شد.

    چه نوع از لوازم آرایشی را باید درون یخچال نگهداری کنیم؟ - بلاران

    کرم های ضد آفتاب

    محیط و فضاهای گرم سبب کاهش کارایی SPF موجود در کرم های ضد آفتاب خواهند شد و بعد از قرار گرفتن در هوای گرم، دیگر قادر نخواهند بود تا از پوست شما در برابر تابش نور آفتاب، بخوبی محافظت کنند.

    بعد از اینکه درب کرم های ضد آفتاب را باز کردید، نباید آن ها را در محل گرم نگهداری کنید و بهتر است آن ها را درون یخچال بگذارید.

    ژل ها و کرم های دور چشم

    برخی دیگر از لوازم آرایشی مانند، کرم های دور چشم و ژل ها را هم باید درون یخچال نگهداری کنید.

    اگر صبح ها که از خواب برمی خیزید، زیر چشمانتان حالت پف کرده دارد، می توانید از کرم و ژل چشمی که در یخچال گذاشته اید و کاملاً سرد است، برای خواباندن و از بین بردن پف زیر چشم کمک بگیرید، زیرا سرما سبب منقبض شدن رگ های خونی شده و تورم را کاهش خواهد داد.

    عطرها

    دقت کرده اید، برخی اوقات پس از استفاده از عطرهایی که در قبل از آن ها استفاده می کرده اید، حس می کنید که دیگر آن بوی خوش گذشته را ندارند و بوی آن ها تغییر کرده است.

    بله حتی مواد شیمیایی عطرها هم در مجاورت با هوای بسیار گرم و تابش نور مستقیم آفتاب و دمای بالا تجزیه شده و دیگر آن بوی خوش قبل را نخواهند داشت، پس بهتر است تا جایی که می توانید آن ها را در فضاهای سرد و یا درون یخچال نگهداری کنید.

    چه نوع از لوازم آرایشی را باید درون یخچال نگهداری کنیم؟ - بلاران

    تونرها

    اگر تونرها در یخچال نگهداری شوند، مایع سرد درون آن ها به کاهش پف کردگی صورت کمک کرده و حتی سبب کاهش قرمزی آن خواهد شد.

    وقتی که تونرها را در یخچال نگهداری می کنید، شدت اثرگذاری و ماندگاری آن ها را که یکی از لوازم آرایشی هستند، افزایش می دهید و به دوام آن ها نیز کمک بیشتری خواهید کرد.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *