عمومی

ژلیش ناخن و چگونگی انجام مراحل آن

ژلیش ناخن و چگونگی انجام مراحل آن - بلاران
  • ژلیش ناخن هم مانند لاک های معمولی است، با این تفاوت که روشی جدیدتر و مدرن تر، با دوام و ماندگاری بالا برای زیباتر کردن ناخن ها است و برعکس تصور خیلی از افراد که آن را با کاشت ناخن یکی می دانند، با کاشت ناخن به روش ژل بسیار متفاوت است.

    این روش به دلیل مزایای زیادی که نسبت به لاک های معمولی دارد در بین خانم ها بسیار پُرطرفدار است و مخصوصاً برای کسانی که می خواهند لاک را به مدت طولانی تری بر روی ناخن خود نگه دارند، استفاده از ژلیش می تواند بهترین و مناسب ترین گزینه محسوب شود.

    در این مطلب در مورد ژلیش کردن ناخن و مراحل انجام آن با شما عزیزان علاقه مند به این حوزه گفتگو خواهیم کرد و اطلاعاتی در این زمینه در اختیارتان قرار خواهیم داد.

    ژلیش ناخن و چگونگی انجام مراحل آن - بلاران

    ژلیش ناخن چیست؟

    ژلیش که به لاک موقت هم معروف است برای بانوان و خانم هایی مناسب است، که به دنبال روش های بلند مدت برای حفظ و نگهداری لاک ناخن، با توجه به مُد، طراحی لباس، استایل و سبک خود هستند، زیرا که این مدل از لاک بسیار ماندگارتر از لاک های معمولی است و دیرتر هم پاک می شود.

    ژلیش کردن ناخن فقط برای استفاده از رنگ های گوناگون با طراحی های مختلف با ماندگاری بالا و جهت زیباسازی هر چه بیشتر ناخن ها انجام می گیرد و باید بدانید که این روش هیچ تغییری در فرم و یا کوتاهی و بلندی ناخن ها ایجاد نمی کند و تفاوت آن با لاک معمولی در نحوه و زمان خشک شدن و  انجام چند مراحله ای آن است.

    ژلیش در واقع نوعی ژل رقیق شده و مایع است که در بطری هایی کوچک مانند بطری های لاک قرار می گیرد و مانند لاک های دیگر باید آن را به کمک برسی که در داخل و سر بطری قرار دارد، بر روی ناخن قرار داد.

    اما یکی از تفاوت های آن با لاک معمولی این است که به سرعت و در معرض هوا خشک و جامد نمی شود و برای خشک کردن آن حتماً باید از دستگاه های UV و یا LED کمک بگیرید و طبیعتاً برای استفاده از چنین دستگاه هایی باید به یک سالن زیبایی و یا آرایشگاه های معتبر مراجعه کنید.

    ژلیش ناخن و چگونگی انجام مراحل آن - بلاران

    مراحل انجام لاک ژلیش

    ژلیش ناخن می تواند به دو دسته تقسیم شود:

    لاک ژل یک مرحله ای: که صرفاً با انجام یک لایه ژل رنگی بر روی ناخن انجام شده و به بیس ژل و یا تاپ ژل جهت فیکس کردن و زیباتر کرن بیشتر لاک احتیاجی نخواهید داشت.

    لاک ژل سه مرحله ای: که برای اجرا کردن آن به یک لایه بیس ژل، ژل رنگی و در نهایت تاپ ژل، نیازمند خواهید بود و می دانید که تمامی این مراحل را باید پس از مانیکور کردن ناخن ها انجام دهید.

    پس برای انجام صفر تا صد آن، از مرتب کردن تا ژل زدن ناخن ها به این ابزار نیازمند خواهید بود:

    • ناخنگیر و سوهان ناخن
    • بافر ناخن
    • عقب زن و یا نیپر
    • روغن کوتیکول
    • لاک پایه
    • لاک ژل
    • پرایمر ژل
    • محلول پاک کننده مناسب
    • دستگاه UV و یا LED

    ژلیش ناخن و چگونگی انجام مراحل آن - بلاران

    مراحل ژلیش کردن ناخن

    ابتدا باید ناخن ها با توجه به سلیقه شخصی شما مانیکور شده و به هر شکلی از انواع طرح های ناخن که بخواهید، گرد، مربعی، بیضی و… مرتب شده و توسط سوهان فرم داده شوند.

    کوتیکول های ناخن را با کمک نیپر و یا عقب زن فقط کمی به عقب هل داده اما هرگز آن ها را نبرید و کوتاه نکنید، سپس از محلول کوتیکول بر روی آن ها استفاده کنید و کلیه مراحل مانیکور (که در پست های قبل در مورد انجام صحیح آن مفصلاً صحبت شده است) را باید قبل از ژلیش ناخن بر روی ناخن انجام دهید.

    برخی از افراد حرفه ای در این زمینه، در این مرحله بر روی سطح ناخن با کمک سوهان خراش هایی بسیار سطحی ایجاد می کنند تا لاک ژل بهتر و بیشتر به ناخن چسبیده و از دوام و ماندگاری بیشتری برخوردار شود، ضمن اینکه با استفاده از این روش، ضخامت ظاهری ناخن ها بیش از اندازه بنظر نخواهد رسید.

    لاک - بلاران

    در این مرحله باید لاک اولیه و پایه را بر روی ناخن قرار داده و سپس انگشتان خود را داخل دستگاهUV  و یا LED قرار دهید تا لاک بخوبی خشک شود، این مدت زمان بین 15 تا 60 ثانیه متغیر است و بستگی به برند و کیفیت لاک و همچنین نوع لامپ و دستگاهی است که از آن استفاده می کنید.

    لاک ژلیش را پس از آن که بر روی ناخن زدید، باید به کمک حرارت و واکنش هایی که در دستگاه صورت می گیرد، کاملاً از حالت مایع به جامد تبدیل شود، پس اگر احساس کردید که حتی پس از زمان ذکر شده لاک بخوبی خشک نشده، باید مجدداً ناخن ها را تا خشک شدن کامل، دوباره درون دستگاه قرار دهید.

    در مراحل بعدی هم به همین ترتیب، باید هر بار که لاک را بر روی ناخن قرار می دهید، دوباره ناخن ها را درون دستگاه قرار داده و ژلیش ناخن را کاملاً خشک کنید، پس برای رنگ و طرحی که در نظر دارید بر روی ناخن بوجود آورید، می توانید چندین بار این کار را تکرار کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

    لاک - بلاران

    حتی در مرحله آخر که تاپ کت را به عنوان پوشش اصلی و برای استحکام و حفاظت از رنگ اصلی لاک بر روی ناخن قرار می دهید، باید ناخن ها را درون دستگاه قرار دهید تا به کمک نور لامپ LED و یا نور ماوراء بنفش UV آن را خشک کرده و کار زیباسازی ناخن ها را به اتمام رسانید.

    یکی از تفاوت های ژلیش ناخن  با لاک معمولی هم در همین است که این لاک را نمی توانید در معرض هوا و یا به روش هایی که لاک معمولی را خشک می کنید، بر روی ناخن فیکس کنید و انجام آن فقط با دستگاه های مخصوص و در زیر نور لامپ های مخصوص امکان پذیر است و پس از گذشت زمان معین لاک سفت و بر روی ناخن محکم خواهد شد.

    این لاک که دوام و ماندگاری بالایی هم دارد، را می توانید به راحتی بر روی ناخن های طبیعی خود بزنید و بیش از یک ماه بدون نگرانی از پاک شدن و یا پریدن لاک، آن را برای زیبایی و جذابیت ناخن های خود بکار گرفته و از دوام و درخشندگی لاک ژلیش ناخن حداکثر استفاده را ببرید .

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط