لوازم آرایش

شیوه ی اصولی لاک زدن ناخن ها و چگونگی انجام آن

شیوه ی اصولی لاک زدن ناخن ها و چگونگی انجام آن - بلاران
  • ناخن یکی از بخش های مهم دست است، که در زیبایی آن از اهمیت فراوانی برخوردار است و شیوه ی درست لاک زدن ناخن ها پس از انتخاب یک لاک خوب و با کیفیت، می تواند مهمترین قسمت کار باشد، که باعث می شود ناخن هایی زیبا و شکیل داشته باشید.

    زیبایی دست های شما علاوه بر داشتن پوستی شاداب و شفاف و بدون چین و چروک، به مرتب بودن و آرایش و زیبایی ناخن ها بستگی دارد.

    پس لازم است تا بیش از پیش مراقب دست ها و ناخن های خود باشید و آن ها را همواره مرطوب و شاداب نگه داشته و نکات بهداشتی را در مورد آن ها رعایت کنید و از مواد غذایی سالم و مغذی برای سلامت بیشتر این عضو بدن استفاده کنید.

    در این مطلب و در ادامه پست قبلی مراحل لاک زدن صحیح و اصولی را با هم بررسی خواهیم کرد، پس همچنان همراه ما باشید.

    شیوه ی اصولی لاک زدن ناخن ها و چگونگی انجام آن - بلاران

    لاک زدن ناخن ها به روش اصولی

    اگر مراحل مختلف لاک زدن را با ما دنبال کرده باشید، لاک پایه یا بیس کت را زده اید و باید مراحل بعدی را ادامه دهید، اما قبل از آن باید کمی از فواید استفاده از بیس کت یا لاک پایه بدانید.

    لاک پایه که قبل از لاک اصلی بر روی ناخن قرار می گیرد از فواید گوناگونی برخوردار است، که از همه مهمتر می توان به جلوگیری از شکستن و ترک خوردن ناخن ها، جلوگیری از رنگ گرفتن ناخن، بالا بردن مقاومت ناخن و… اشاره کرد.

    با کمک لاک پایه یا همان بیس کت پیش از لاک زدن، از جذب شدن رنگ های مختلف لاک بر روی ناخن ها جلوگیری خواهد شد و با پاک کردن لاک، دیگر اثری از رنگ لاک بر روی ناخن باقی نخواهد ماند و ناخن ها رنگ اصلی خود را خواهند داشت.

    اما در صورتی که از بیس کت قبل از لاک اصلی استفاده نکنید، ممکن است که رنگ لاک سطح ناخن های شما را کدر کرده و یا موجب زرد شدن ناخن ها شود، که نمای بدی را بر روی ناخن ها بوجود خواهند آورد.

    یکی از ساده ترین راه ها برای ماندگاری و طول عمر بالای لاک ناخن، استفاده از لاک پایه است که از پریدگی لاک و کمرنگ شدن آن در قسمت های مختلف ناخن و بخصوص لبه ها جلوگیری می کند.

    همچنین در لاک زدن ناخن ها استفاده از بیس کت باعث تقویت ناخن ها شده و از رگه رگه شده و ترک برداشتن لاک  ناخن نیز جلوگیری خواهد کرد، زیرا که در بسیاری از انواع لاک پایه که با عنوان کراتینه ناخن شناخته می شوند، از مواد مغذی مانند کلسیم استفاده شده است، که به تقویت ناخن ها هم کمک خواهد کرد.

    پس تلاش کنید که قبل از زدن لاک، حتماً از بیس کت استفاده کرده و یا از یک برق ناخن برای ماندگاری بالا و شفافیت بیشتر لاک خود استفاده کنید.

    شیوه ی اصولی لاک زدن ناخن ها و چگونگی انجام آن - بلاران

    لایه اولیه لاک را بزنید

    حالا قلم موی لاک را برداشته و لایه ای نازک از ان را بر روی ناخن بکشید، دقت کنید که هنگام خارج کردن قلم مو از داخل محفظه به آن چند ضربه بزنید و یا موهای آن را به لبه های محفظه بکشید تا لاک اضافه از روی قلم مو پاک شود، این کار به یکدست شدن لاک ناخن کمک خواهد کرد.

    دقت داشته باشید که در حین لاک زدن، دست های خود را به لاک آغشته نکنید و برای پاک کردن لاک از روی دست، بهتر است تا دور ناخن را با کمی وازلین چرب کنید، تا بلافاصله بعد از پایان کار لاک زدن ناخن ها قسمت های آغشته به لاک را براحتی پاک کنید.

    صبر کنید تا لاک کاملاً خشک شود، که این کار با استفاده از باد سرد بهتر انجام خواهد شد و هوای گرم و استفاده از گرما، به عکس لاک را تازه تر و نرم تر خواهد کرد.

    شیوه ی اصولی لاک زدن ناخن ها و چگونگی انجام آن - بلاران

    لایه دوم لاک را بزنید

    پس از اینکه اطمینان حاصل کردید که لاک اولیه کاملاً خشک شده است، لایه دوم لاک را با همان روش قبل بر روی ناخن ها اعمال کنید.

    دقت کنید که اگر برای لایه دوم از لاک روشنی استفاده می کنید، زدن همین لایه کافیست و با زدن آن کار به پایان خواهد رسید، اما در صورتی که می خواهید رنگ لاک پُر رنگ تر باشد و یا از لاک پُر رنگ تری برای روی کار استفاده می کنید، نیاز به زدن لایه سوم لاک هم خواهید داشت.

    لاکِ شیک - بلاران

    استفاده از لایه نهایی لاک

    قبل از انجام هر کاری مطمئن شوید که لاک قبلی بر روی ناخن کاملاً خشک و ثابت شده است و حالا برای افزایش و ماندگاری عمر لاک، از یک لایه تاپ کت یا همان لاک پایدار کننده استفاده کرده و یک لایه از آن را بر روی ناخن ها بکشید.

    اگر احیاناً برس تاپ کت به رنگ لاک آغشته شد، نشان دهنده آن است که لاک قبلی هنوز کاملاً خشک نشده، پس باید کمی دیگر صبر کنید تا لاک بر روی ناخن خشک شود.

    لاکِ شیک - بلاران

    اضافات لاک را پاک کنید

    بعد از خشک شدن کامل لاک، لازم است تا قسمت هایی از پوست دست را که به لاک آغشته کرده اید و نمای زشتی را به کار می دهند را از روی دست و انگشتان پاک کنید.

    برای این کار می توانید از یک گوش پاک کن کمک گرفته و نوک آن را درون لاک پاک کن فرو برید و یا اینکه از یک اسفنج و یا پد آرایشی کمک گرفته و قسمت کوچکی از آن را درون لاک پاک کن فرو برده و با احتیاط به قسمت های آلوده ی دست بکشید.

    در انجام این مرحله صبر و دقت داشته باشید و با احتیاط و آرام لاک های اضافی را پاک کنید و مراقب باشید که قسمت های اصلی را به همراه لاک های اضافه از روی ناخن پاک نکنید بخصوص در نوک انگشتان و کناره ها این کار باید با احتیاط بیشتری انجام شود.

    حالا دیگر کار لاک زدن به انتها رسیده است و ناخن های شما زیباتر و جذاب تر از پیش شده اند.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط