عمومی

لاک ژلیش ناخن و برخی از نکات قابل توجه آن

لاک ژلیش ناخن و برخی از نکات قابل توجه آن - بلاران
  • لاک ژلیش ناخن از جمله لاک هایی است که به دلیل ماندگاری بالا و درخشندگی که بر روی ناخن ایجاد می کند، بسیار پُرطرفدار است، اما برای افزایش طول عمر این لاک باید نکاتی را بدانید و آن ها را بدرستی رعایت کنید.

    در این مطلب و در ادامه پست قبلی مواردی را در این مورد گوشزد خواهیم کرد، که امیدواریم با رعایت آن ها، بر زیبایی ناخن ها و انگشتان خود بیفزایید و بتوانید در مدت طولانی تری لاک مورد پسند خود را بر روی ناخن ها نگه دارید.

    لاک ژلیش ناخن و برخی از نکات قابل توجه آن - بلاران

    نکاتی برای نگهداری لاک ژلیش ناخن

    ژلیش ناخن یکی از محبوب ترین شیوه ها جهت زیباسازی و ایجاد جذابیت در ناخن هاست، که به لحاظ ظاهری فرق زیادی با لاک های معمولی ندارد و فقط در شیوه اجرای آن تفاوت هایی وجود دارد.

    برای ماندگاری بیشتر این لاک باید مواردی را در هنگام زدن لاک و بعد از آن رعایت کنید که برخی از آن ها عبارتند از:

    تمیز کردن لاک اطراف ناخن

    بهتر است دقت خود را در هنگام لاک زدن بالا ببرید تا لاک به کناره ها و کوتیکول ناخن برخورد نکند و پس از هر بار لاک زدن و قبل از قرار دادن ناخن در داخل دستگاه، با خلال دندان و یا پوشر قسمت های اضافه را با دقت تمام و با ظرافت از اطراف ناخن پاک کنید.

    پس از اینکه لاک زدن را به پایان رساندید، اگر لاکی به کوتیکول ناخن برخورد کرده است، آن را بطور کامل و با احتیاط پاک کنید تا مانع از جدا شدن لاک از روی ناخن شوید و سپس ناخن را درون دستگاه قرار دهید، چرا که پاک کردن اشتباهات این لاک بعد از خشک شدن، بسیار دشوار و سخت خواهد بود.

    استفاده از تاپ کت

    استفاده از تاپ کت های با کیفیت و مرغوب برای طول عمر بیشتر لاک، لب پَر نشدن، جدا نشدن لاک ژلیش ناخن و همچنین مات نشدن رنگ لاک، بسیار ضروری و لازم است.

    پس بهتر است تا تمامی سطح ناخن را در آخرین مرحله و با کمک تاپ کت های با کیفیت بپوشانید و تلاش کنید تا آن را به اطراف ناخن گسترش ندهید، در غیر این صورت قسمت های اضافی لاک را قبل از قرار دادن انگشتان داخل دستگاه، بخوبی پاک کنید.

    لاک ژلیش ناخن و برخی از نکات قابل توجه آن - بلاران

    قرار گرفتن درست ناخن ها درون دستگاه

    می دانید که پس از هر بار استفاده از لاک ژل باید انگشتان را درون دستگاه قرار دهید تا زمانی که لاک کاملاً خشک شود، اما چگونگی قرار گرفتن ناخن ها در داخل دستگاه در نحوه خشک شدن و کیفیت لاک تأثیر زیادی خواهد داشت.

    اگر انگشتان خود را همراه با لاک ژل بیشتر از حد معمول درون دستگاه نگه دارید، شکننده شده و عمر کوتاهی خواهند داشت و اگر کمتر از اندازه و مدت زمان تعیین شده داخل دستگاه مخصوص بماند، چروک شده و ضمن اینکه بخوبی خشک نشده است، کیفیت و زیبایی خود را از دست خواهد داد.

    در این زمینه به اندازه دستگاه LED و یا UV توجه کنید و انگشتان خود را طوری درون دستگاه بگذارید تا مقدار تابش نور به هر یک از انگشتان یک اندازه بوده و لاک بر روی همه آن ها به یک اندازه و بخوبی خشک شود.

    پس اگر دستگاه گنجایش 4 انگشت را دارد، قرار دادن انگشت دیگر سبب خواهد شد که لاک ژلیش ناخن بطور یکنواخت و دلخواه خشک نشده و زیبایی لازم را نداشته باشد.

    لاک ژلیش ناخن و برخی از نکات قابل توجه آن - بلاران

    دستکاری نکردن قسمت های ترک خورده و شکسته لاک

    توجه داشته باشید که اگر به هر دلیلی لاک ژلیشی که بر روی ناخن زده اید، ترک بخورد و یا بشکند، نباید بقیه لاک باقی مانده را دستکاری کرده و یا تلاش کنید تا باقی مانده لاک را هم از روی ناخن جدا کنید.!

    زیرا که جدا کردن قسمت های باقی مانده لاک ژل از روی ناخن کار ساده ای نخواهد بود و باید با مهارت زیاد و دقت فراوان و با روش های اصولی آن را پاک کنید و به این نکته توجه داشته باشید که جدا کردن لاک باقی مانده به صورت غیر حرفه ای، سبب آسیب های جدی به سطح ناخن شده و مانع از چسبندگی لاک های معمولی بر روی ناخن خواهند شد.

    مدت زمان خشک شدن لاک ژلیش

    مدت زمان خشک شدن اینگونه لاک ها یکسان نبوده و به مواردی مانند نوع دستگاه، برند و کیفیت لاک و… بستگی خواهد داشت و هر برندی در مدت زمان مشخصی که بر روی بسته بندی محصول، مدت آن درج شده است، بر روی ناخن فیکس می شود.

    پاک کردن لاک - بلاران

    روش صحیح پاک کردن لاک ژلیش

    این مسئله یکی از مهمترین مواردی است که شاید به آن کم توجهی می شود، پاک کردن لاک ژلیش ناخن روش خاص خود را دارد، که بهتر است آن را در یک سالن آرایشی و توسط افراد حرفه ای انجام دهید.

    در غیر این صورت شیوه صحیح پاک کردن آن را بیاموزید و با ابزار مطمئن اقدام به این کار نمایید و برای پاک کردن این لاک هرگز از اجسام نوک تیز و برنده استفاده نکنید، چرا که در این صورت به صدف ناخن آسیب های جدی وارد خواهد شد.

    روش درست نگهداری و مراقبت از لاک

    برای اینکه بتوانید لاک ژل را در مدت زمان بیشتری و به زیباترین شکل بر روی ناخن های خود نگه دارید، لازم است تا از ناخن ها مراقبت بیشتری داشته باشید.

    در نتیجه باید در هنگام شست و شوی ظروف و لباس، بخصوص وقتی که با اجسام سختی مانند سیم ظرفشویی و یا اسکاچ سر و کار دارید، حتماً از دستکش استفاده کنید، همچنین برای باز کردن درب قوطی ها و بسته بندی ها، هیچگاه از ناخن های خود کمک نگیرید،! این کار سبب لب پَر شدن و یا شکستن قسمتی از لاک شده و جذابیت لاک  و انگشتان شما را از بین خواهند برد.

    مراقبت از لاک - بلاران

    به هر حال با رعایت درست تمامی نکاتی که در این زمینه گفته شد، می توانید لاک ژلیش ناخن را برای مدت طولانی تر و با درخشندگی و شفافیت بیشتری و در نهایت زیبایی بر روی ناخن ها نگه دارید.

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط