عمومی

روش پاک کردن ژلیش ناخن در خانه

روش پاک کردن ژلیش ناخن در خانه - بلاران
  • اگر چه که برای پاک کردن ژلیش ناخن باید به روش های تخصصی عمل کرده و راه حل درست را برای آسیب نرساندن به ناخن در پیش گرفته و به یک آرایشگاه معتبر بروید و از ناخن کار ماهر برای این کار کمک بگیرید، اما با بکار بستن شیوه های درست هم می توانید در صورت ضرورت آن را در خانه به انجام رسانید.

    در این مطلب در باره چگونگی پاک کردن اینگونه لاک ها در خانه، به روش صحیح آن توضیح خواهیم داد که در انجام آن باید دقت لازم را بکار برید.

    روش پاک کردن ژلیش ناخن در خانه - بلاران

    چگونگی پاک کردن ژلیش ناخن

    ابتدا باید این نکته را متذکر شویم که استفاده از ژلیش ناخن برای خانم هایی که دارای ناخن های شکننده، ضعیف و حساسی هستند به هیچ عنوان توصیه نمی شود، زیرا که در هنگام ژلیش کردن، تقریباً 4 لایه لاک بر رو ناخن قرار می گیرد که هم به سبب طولانی ماندن آن بر روی ناخن و هم ضخامت بیشتر لاک، مانع از رسیدن اکسیژن کافی و تنفس بیشتر ناخن ها در طولانی مدت خواهد شد.

    باز هم توصیه می کنیم تا جایی که ممکن است، برای پاک کردن اینگونه لاک ها خودتان اقدام به انجام آن نکنید و از سالن های معتبر آرایشی و ناخن کار ماهر برای این کار کمک بگیرید.

    اما اگر به هر دلیلی مثل مسافرت و یا قرار گرفتن در شرایط خاصی مانند تعطیلی سالن های آرایشی در هنگام کرونا و یا حتی هزینه زیادی که باید بابت آن پرداخت کنید، تصمیم به انجام آن در خانه گرفته اید، موارد لازم را لحاظ کرده و با صبوری به انجام این کار مبادرت نمایید.

    برای پاک شدن ژلیش از روی ناخن با استفاده از محتویات و مواد مناسب و صرف مدت زمان نسبتاً طولانی، باید بسیار صبر و حوصله و همین طور دقت به خرج دهید، چرا که پاک کردن ژلیش ناخن در خانه کار راحتی نخواهد بود.

    چون مانیکورهای ژلی یا همان لاک ژلیش در لایه های مختلف به کار می روند و با کمک دستگاه UV و با لامپ های فرابنفش و یا با لامپ های LED بر روی ناخن تثبیت می شوند، نمی توانید به سرعتِ لاک های دیگر آن ها را از روی ناخن پاک کنید، پس صبور باشید.

    روش پاک کردن ژلیش ناخن در خانه - بلاران

    مراحل پاک کردن لاک ژلیش

    برای این کار باید از ریمورهای ژلیش و محلول های تمیز کننده با کیفیت ناخن کمک بگیرید، اگر چه که استفاده از استون صد در صد هم برای این منظور مناسب است، اما به دلیل احتمال آسیب به سطح ناخن، استفاده از محلول های پاک کننده با کیفیت و استاندارد، بسیار بهتر خواهد بود.

    با استفاده از یک گوش پاک کن و یا مقداری پنبه که به محلول پاک کننده آغشته کرده اید، مواد را به آرامی و با دقت بر روی سطح ناخن بکشید و تمام ناخن را با این مایع بپوشانید و سپس ناخن ها را با همان پنبه، یک به یک بپوشانید.

    برای برداشتن راحت این لاک ها می توانید از کلیپس ها و یا گیره های مخصوصی که برای این کار به فروش می رسند و بسیار مقرون به صرفه نیز هستند (چون می توانید بارها و بارها از آن استفاده کنید) کمک بگیرید.

    این گیره ها قادرند گلوله های پنبه ای را که به محلول پاک کننده آغشته کرده اید، بخوبی و محکم بر روی ناخن ها نگه دارند تا فرایند برداشتن و پاک کردن ژلیش ناخن بهتر و آسان تر انجام گیرد، اما در صورت نداشتن این ابزار می توانید از فویل آلومینیوم برای این کار استفاده کنید.

    پاک کردنِ لاک - بلاران

    پس در صورت نداشتن گیره های مخصوص، ناخن ها را درون فویل آلومینیوم بپیچید تا تأثیرگذاری مواد بیشتر شده و لاک در مدت کوتاه تری پاک شود، دقت داشته باشید که مدت زمان پاک شدن اینگونه لاک ها بستگی به کیفیت و نوع موادی دارد که بر روی ناخن استفاده کرده اید، پس ممکن است بین 15 دقیقه تا یک ساعت زمان نیاز داشته باشید تا بتوانید لاک ژلیش را بطور کامل از روی ناخن ها پاک کنید.

    وقتی که احساس کردید به راحتی می توانید مواد را از روی ناخن پاک کنید ، مواد ژلیش را با کمک پنبه از روی ناخن  بردارید و سپس یکی یکی ناخن ها را با آب ولرم بخوبی شستشو دهید، دقت کنید که گوشه ناخن ها را هم بخوبی از لاک پاک کنید.

    توجه داشته باشید که هرگز و هیچگاه لاک های ژل را به صورت لایه لایه از روی ناخن برندارید و یا برای پاک کردن ژلیش ناخن آن ها را به زور و به کمک سوهان و یا وسایل نوک تیز و بُرنده از روی ناخن جدا نکنید، زیرا که به ناخن های خود به شدت آسیب خواهید رساند و سلامت آن ها را به خطر انداخته و حتی زیبایی طبیعی سطح ناخن را هم از بین خواهید برد.

    پاک کردنِ لاک - بلاران

    ناخن ها را تقویت کنید

    در پایان بعد از اینکه دست ها را خشک کردید، با کمک روغن های تقویت ناخن و روغن کوتیکول و یا یک کرم مرطوب کننده، ناخن ها را مرطوب کرده و آبرسانی کنید تا پس از این مدت طولانی که لاکِ ناخن ها مانع از رسیدن اکسیژن به آن ها شده اند، جانی تازه بگیرند و ناخن ها تغذیه شده و حالت طبیعی داشته باشند.

    حداقل تا مدتی از لاک استفاده نکنید، این مسئله یعنی بدون لاک بدون ناخن ها و دادن استراحت به آن ها، در مورد لاک های معمولی هم صادق است و باید هر از گاهی به ناخن های خود استراحت بدهید تا سلامت و زیبایی طبیعی آن ها را تضمین کرده و از زرد شدن آن ها هم جلوگیری کرده باشید.

    پاک کردنِ لاک - بلاران

    به هرحال با تمام زیبایی و درخشندگی و حتی ماندگاری که این لاک ها بر روی ناخن دارند، پاک کردن ژلیش ناخن در خانه، نیاز به وقت، حوصله و دقت بیشتری دارد، تا حاصل کار مطلوب و بی نقص باشد.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط