لوازم آرایش

محصولات آرایشی را چگونه نگهداری کنیم؟

محصولات آرایشی را چگونه نگهداری کنیم؟ - بلاران
  • محصولات آرایشی هم همانند تمامی خوراکی ها و مواد غذایی که استفاده می کنیم نیاز به نگهداری و مراقبت دارند، اما آیا روش مراقبت از آن ها را می دانید؟

    در این مطلب می خواهیم در باره ی نگهداری و مراقبت درست از لوازم آرایشی نکاتی را برایتان بازگو کنیم، شاید خیلی از آن ها را بدانید و احتمالاً برخی از این موارد را تا به حال نشنیده باشید، ولی آنچه که مهم است سلامت پوست و موی شما پس از استفاده از لوازم آرایشی و بهداشتی است.

    پس لطفاً با مطالعه بیشتر و بالا بردن آگاهی خود در زمینه چگونگی استفاده از مواد آرایشی و به روز کردن دانسته های خود، گامی بزرگ و مؤثر در این راه، یعنی سلامتی بیشتر خود بردارید.

    نکاتی برای مراقبت از محصولات آرایشی

    برای نگهداری و مراقبت بهتر و بیشتر از لوازم آرایشی که جهت زیبا سازی پوست و موی خود از آن ها استفاده می کنید، باید به برخی نکات در باره نگهداری بهینه آن ها توجه کنید.

    محصولات آرایشی را چگونه نگهداری کنیم؟ - بلاران

    لوازم آرایشی که هرگز نباید درون یخچال باشند

    برخلاف برخی از محصولات آرایشی که باید حتماً درون یخچال و در محیط سرد باشند، برخی از لوازم آرایشی را نباید هرگز در یخچال و جای سرد نگهداری کنید، مثل روغن ها، زیرا سرما سبب می شود تا فرمول شیمیایی و مواد تشکیل دهنده این مواد تغییر کرده و حتی باعث تغییر شکل و جدا شدن روغن از بقیه اجزاء آن خواهد شد.

    همین طور بهتر است تا موادی مانند سایه چشم، رژگونه و پنکک هم در جایی خشک و دور از نور آفتاب و هوای گرم نگهداری شوند، تا اکسیده نشده و تغییر رنگ پیدا نکنند.

    اما این بدان معنا نیست که آن ها را درون یخچال بگذاریم، بلکه سرمای یخچال هم سبب خواهد شد تا این مواد آرایشی، حالتی گلوله گلوله پیدا کرده و از حالت یکدست و روان خود خارج شوند.

    محصولات آرایشی را چگونه نگهداری کنیم؟ - بلاران

    نخستین استفاده و خرابی لوازم آرایشی!

    تمامی محصولات آرایشی لوازمی هستند که بر روی پوست صورت، چشم، پلک، لب و… استفاده می شوند و رابطه مستقیم با بهداشت و سلامت ما دارند.

    نخستین مصرف ما از محصولات آرایشی در واقع وقتی آغاز می شود که شما درب محصول را باز کرده و با جدا کردن لایه پلاستیکی و یا روکش آن، شروع به استفاده از آن ها می کنید.

    حتی اگر محصولی را فقط یک بار مورد استفاده قرار دهید و سپس ماه ها از آن استفاده نکنید و بعد از مدتی دوباره بخواهید از آن مجدداً استفاده کنید، باید بسیار مراقب باشید که خراب نشده باشد، اگر چه که تاریخ مصرف آن نگذشته باشد.

    زیرا بعد از نخستین استفاده، محصول در تماس با اکسیژن قرار گرفته و همین موضوع سبب شروع روند خراب شدن و فساد محصول می شود و در صورت بودن گرما و رطوبت هم این روند تسریع شده و لوازم آرایشی، با سرعت بیشتری خراب خواهند شد.

    محصولات آرایشی را چگونه نگهداری کنیم؟ - بلاران

    وسایل و مواد آرایشی کهنه، مانده و فاسد را دور بیندازیم

    درست است که پس از مدتی خانم ها، حتی با لوازم آرایشی خود هم انس گرفته و دور ریختن و دور شدن از آن ها برای شان مشکل خواهد شد!

    همین طور بخاطر قیمت های نجومی و بسیار بالایی که این روزها محصولات آرایشی یافته اند، خرید آن ها دشوار شده است، اما هیچ کدام از این ها دلیل نمی شود که از لوازم آرایشی تاریخ مصرف گذشته و یا غیر استانداردی که خریده ایم، دل نکنده و آن ها را دور نیندازیم و کماکان با همه مشکلاتی که برای مان ایجاد خواهند کرد، در مصرف آن ها اصرار داشته باشیم.

    یکی از مسائل مهم و بهداشتی در مورد لوازم آرایشی این است که بلافاصله بعد از تمام شدن مهلت مصرف و سررسید تاریخ انقضا و یا فاسد شدن مواد، آن ها را دور انداخته و جداً از مصرف آن ها اجتناب کنیم.

    حتی زمانی که تاریخ مصرف محصولات هم به پایان نرسیده است، اگر چنانچه پوست و یا دیگر اعضاء بدن در برابر مصرف برخی از این محصولات واکنش نشان دادند، باید آن ها را از رده خارج کرده و از استفاده مجدد از آن ها جداً پرهیز کنیم.

    اما برخی از مواد آرایشی را هم برای بهتر و طولانی تر ماندن باید هم از گرمای زیاد و هم از یخ زدگی و سرمای بیش از حد، حفظ کنید و لازم است که تا وقتی قصد استفاده از آن ها را ندارید، آن ها را درون یخچال نگهداری کنید تا سالم و خوب باقی بمانند، در مطلب بعدی برخی از این محصولات آرایشی را به شما معرفی خواهیم کرد.

     

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *