لوازم آرایش

نکات کلیدی لاک زدن ناخن را هم بدانیم

نکات کلیدی لاک زدن ناخن را هم بدانیم - بلاران
  • دانستن نکات کلیدی لاک زدن می تواند کمک مؤثری به شما بکند تا ناخن های زیبا و جذابی داشته باشید، گاهی اوقات ما فقط لاک می زنیم و هیچ اطلاعی از آنچه که باید یا نباید در هنگام لاک زدن انجام دهیم، نداریم.

    این ناآگاهی سبب می شود که پس از صرف ساعت ها وقت و انرژی و حتی هزینه های زیاد، باز هم آن زیبایی که انتظار داریم، بر روی ناخن ها بوجود نیاید.

    اگر در این مطلب هم همراه ما باشید، مطمئناً در پایان به نکاتی دست خواهید یافت که بعد از لاک زدن، ناخن های شما یکدست تر، جذاب تر، شفاف تر و همچنین لاک ماندگارتری خواهید داشت.

    آموزش نکات کلیدی لاک زدن ناخن

    با اینکه لاک زدن ناخن کار ساده ای به نظر می رسد، اما مثل هر کار دیگری فوت و فن های خود را، برای بهتر ماندن و زیباتر شدن دارد، که قطعاً با توجه به آن ها، انگشت ها و دستان جذاب تری خواهید داشت.

    نکات کلیدی لاک زدن ناخن را هم بدانیم - بلاران

    دستان خود را بشویید و خوب خشک کنید

    این نکته بسیار مهم است که قبل از لاک زدن، حتماً دست ها و ناخن های خود را با دقت بشویید تا هیچ اثری از کرم مرطوب کننده و یا روغن ها و کرم های مختلف بر روی دست و ناخن باقی نماند.

    چرا که بودن این مواد باعث می شود تا لاک بخوبی بر روی ناخن قرار نگرفته و ماندگاری بالایی هم نداشته باشد.

    اما نکته ی مهمتر این است که پس از شستن دست ها، باید ناخن های خود را بخوبی خشک کنید و ناخن های خیس و مرطوب، سبب قرار نگرفتن درست لاک و باقی نماندن آن بر روی ناخن خواهد شد.

    پس در این مورد بسیار ساده، که اغلب موجب خرابی لاک خواهد شد، توجه ویژه داشته باشید.

    نکته: برای پاک کردن چربی از روی ناخن می توانید از مقداری پنبه و الکل استفاده کرده و با کمک آن چربی های اضافه روی ناخن را بخوبی از بین ببرید.

    نکات کلیدی لاک زدن ناخن را هم بدانیم - بلاران

    لاک های قدیمی را فراموش کنید

    تمامی محصولات آرایشی دارای تاریخ مصرف محدود و خاص خود هستند که باید با توجه به نکاتی که در این مورد، در پشت بسته بندی آن درج شده است، محصول را به مصرف برسانید.

    به عنوان نکات کلیدی لاک زدن باید این مورد مهم را بخاطر بسپارید، با اینکه لاک ها از جمله محصولاتی هستند که تاریخ مصرف نسبتاً بالایی دارند اما معمولاً باید بعد از گذشت 12 ماه پس از باز شدن درب آن، باقی مانده لاک را دور بریزید.

    استفاده از لاک های خیلی قدیمی شما را با مشکل مواجه خواهند کرد و زیبایی لازم را بر ناخن ها بوجود نمی آورند، چرا که این لاک ها به خوبی به ناخن نچسبیده و روی سطح ناخن پخش نخواهند شد.

    با گذشت زمان و به مرور، مایعات موجود در لاک تبخیر شده و باعث سفت و غلیظ شدن و حتی زبر شدن لاک خواهند شد، که اینگونه لاک ها در موقع لاک زدن، به اصطلاح گره هایی را بر روی لاک ناخن بوجود خواهند آورد، که به شدت از زیبایی و یکنواختی لاک خواهد کاست.

    نکات کلیدی لاک زدن ناخن را هم بدانیم - بلاران

    استفاده از بیس کت

    شاید تصور کنید که استفاده از بیس کت یک مرحله و یا حتی یک هزینه اضافه است که آن را قبل از زدن لاک ناخن انجام می دهیم.

    اما اگر می خواهید پس از زدن لاک ناخن هایی یکنواخت، شفاف و زیبا داشته باشید، حتماً قبل از لاک زدن و در ابتدای کار ناخن های خود را با بیس کت و یا همان لاک پایه پوشش دهید و خودتان تفاوت را احساس کنید.

    روکش کردن ناخن با لاک پایه یکی از مهمترین نکات کلیدی لاک زدن ناخن هاست، که سطح اصلی ناخن را صاف کرده تا لاک به شکل یکدست تر و صاف تری بر روی ناخن قرار بگیرد و از رنگ شدن ناخن توسط رنگ های مختلف لاک هم جلوگیری خواهد کرد.

    کافی است که فقط یکبار قبل از زدن لاک، ناخن های خود را با لاک پایه بپوشانید، در این صورت متوجه خواهید شد که این روش یکی از بهترین راه ها برای صافی و یکنواختی رنگ لاک و زیباسازی ناخن هاست.

    برای این منظور می توانید از براق کننده ناخن هم برای لاک پایه کمک بگیرید و زیبایی ناخن ها و ماندگاری لاک را بیشتر نمایید.

    تاپ کت - بلاران

    استفاده از تاپ کت

    همانطور که استفاده از بیس کت و لاک پایه باعث ماندگاری و دوام لاک می شود، کمک گرفتن از تاپ کت و یا همان تثبیت کننده لاک هم سبب طول عمر بیشتر لاک خواهد شد.

    علاوه بر آن ظاهر و نمای بسیار زیبایی را بر روی ناخن بوجود آورده و آن را شفاف تر و براق تر خواهد کرد و به جذابیت ناخن ها خواهد افزود، تا جایی که اگر هر روز یک لایه از تاپ کت را بر روی ناخن اعمال کنید، ماندگاری و شفافیت لاک ناخن شما صد چندان خواهد شد.

    خُب عزیزان برخی از نکات کلیدی لاک زدن ناخن ها را عنوان کردیم، در پست بعدی به موارد دیگری در این زمینه اشاره خواهیم کرد.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط