لوازم آرایش

نکات حرفه ای برای زدن لاک ناخن که باید بدانید

نکات حرفه ای برای زدن لاک ناخن که باید بدانید - بلاران
  • زدن لاک ناخن دارای ترفندها و فوت و فن هایی است که باعث ماندگاری و دوام بیشتر لاک خواهد شد و لاک دستان شما را زیباتر و جذاب تر نشان خواهد داد.

    این نکته ها ممکن است ساده به نظر برسد، اما همین نکات ساده بسیار کاربردی و حرفه ایست و شما را در نگهداری طولانی مدت و شفافیت لاک کمک خواهد کرد.

    برخی از این موارد را در پست قبلی بررسی کردیم، اما لازم است تا با دانستن تمامی آن ها کار لاک زدن ناخن ها را بدرستی انجام دهیم، پس در این پست هم با ما همراه باشید.

    زدن لاک ناخن و نکات حرفه ای

    لاک ناخن از مهمترین ابزارهای آرایشی برای ناخن است که در انواع مختلفی و برای سلیقه های متفاوت به بازار عرضه می شود، لاک ها از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند و در جنس های گوناگون و با کیفیت های مختلف تهیه و تولید می شوند.

    می دانید که لاک زدن ناخن ها برای زیبای و جلوه ی بیشتر آن ها صورت گرفته و البته این لاک می تواند تا حدودی هم از ناخن های دست و پای شما محافظت کند.

    برای داشتن ناخن های زیبا و محکم لازم است تا از ان ها بخوبی مراقبت کنید و علاوه بر تغذیه مناسب هر از چند گاهی به ناخن های خود استراحت داده و از لاک زدن پی در پی ناخن پرهیز کنید.

    اما اگر می خواهید برای زیبایی بیشتر آن ها را با لاک  بیارایید، حتماً از لاک های با کیفیت با برندهای معروف در این زمینه استفاده کنید تا دچار آسیب های گوناگون پوست و ناخن نشوید.

    هنگامی که می خواهید لاک بزنید اگر به موارد ساده ای در این زمینه توجه کنید، لاک دستان شما زیباتر، یکنواخت تر و ماندگارتر خواهد بود، که برخی از آن ها موارد زیر هستند.

    نکات حرفه ای برای زدن لاک ناخن که باید بدانید - بلاران

    لاک زدن ضخیم به شکل صحیح

    حتماً روش زدن لاک ناخن به شکل صحیح آن را بلد هستید، اما اگر لاک شما روشن و کم رنگ است و قرار است تا با چندین لایه از لاک آن را ضخیم تر و پررنگ تر کنید، باید این کار را با صبر و حوصله بیشتری انجام دهید.

    گاهی اوقات بدون توجه و با قرار دادن لایه های مختلف لاک، بدون خشک شدن بر روی یکدیگر، سبب ناهماهنگی لاک و ناپایداری آن خواهید شد.

    بهترین راه برای انجام این کار این است که هر بار یک لایه نازک از لاک را بر روی ناخن قرار داده و صبر کنید تا لاک کاملاً خشک شود و سپس لایه دوم و یا سوم و یا حتی لایه های دیگرِ لاک را بر روی ناخن قرار دهید.

    با این کار شما می توانید سرعت خشک شدن لایه های رنگ را افزایش داده و بر خلاف تصور، کار خود را در مدت زمان کوتاه تری به پایان برسانید! و از حاصل کار هم راضی باشید.

    اگر لایه های لاک را پی در پی و بدون خشک شدن بر روی یکدیگر بزنید و یک لایه لاک سنگین را بر روی ناخن ها ایجاد کنید، نه تنها لاک شما نمای ظاهری خوبی نخواهد داشت بلکه به سرعت هم از روی ناخن جدا شده و ماندگاری کمتری بر روی ناخن ها خواهد داشت.

    نکات حرفه ای برای زدن لاک ناخن که باید بدانید - بلاران

    استفاده از آب سرد بعد از لاک زدن

    پس از زدن لاک ناخن اگر بعد از دقایقی و زمانی که حس کردید لاک کاملاً خشک شده است، آن ها را در آب  خیلی سرد قرار دهید، رنگ لاک را ثابت کرده و ماندگاری و دوام لاک را هم با کمک همین روش ساده، افزایش خواهید داد.

    دقت کنید که ناخن های تازه لاک زده خود را بطور مستقیم، زیر فشار آب سرد قرار ندهید،! زیرا این کار باعث کنده شدن تمام و یا قسمتی از لاک خواهد شد و یا اینکه لکه هایی را بر روی ناخن ها بوجود می آورد.

    دقت کنید که این کار را پس از خشک شدن صد در صدی لاک انجام دهید و از قرار دادن زود هنگام ناخن ها در آب سرد هم خودداری کنید.

    نکات حرفه ای برای زدن لاک ناخن که باید بدانید - بلاران

    استفاده از دوش آب گرم ممنوع 

    به همان اندازه که آب سرد برای ثبات رنگ و ماندگاری رنگ لاک لازم است، گرفتن دوش آب گرم و تماس انگشتان با آب گرم، ثبات رنگ را از بین برده و از براقیت آن خواهد کاست.

    ضمن اینکه دوش گرفتن با آب گرم و یا قرار دادن ناخن ها در زیر آب گرم بلافاصله پس از لاک زدن و یا با فاصله کم، سبب بوجود آمدن حباب و یا لکه بر روی لاک خواهد شد.

    پس بعد از اینکه زدن لاک ناخن به پایان رسید، حداقل یک تا دو ساعت صبر کنید و سپس از آب گرم و یا حمام استفاده کنید، تا فرصت کافی برای خشک شدن لاک و ثابت شدن رنگ بر روی ناخن وجود داشته باشد.

    دوش گرفتن - بلاران

    بلافاصله پس از لاک زدن نخوابید

    اگر چه که در ظاهر به نظر می رسد که لاک پس از چند دقیقه ای خشک شده است، اما در واقع اینگونه نیست و حداقل مدت یک تا دو ساعت طول می کشد تا لاک بخوبی خشک شود.

    پس اگر بلافاصله بعد از لاک زدن و یا به فاصله زمانی کوتاه بعد از لاک زدن بخوابید، ممکن است اثر موها بر روی ناخن مانده و یا اینکه لاک در اثر تماس با ملحفه ها از یکنواختی خارج شده و یا مقداری از آن پاک شود، پس بگذارید تا لاک روی ناخن کاملاً خشک شده و بعد به رختخواب بروید.

    ناخن زیبا - بلاران

    از استون استفاده نکنید

    مصرف مداوم استون برای پاک کردن لاک، سبب کم آب شدن ناخن ها و کاهش استحکام آن ها خواهد شد و در نتیجه ترک و شکنندگی آن ها را به دنبال خواهد داشت، که قطعاً  زدن لاک ناخن بر روی چنین ناخن هایی زیبا نخواهد بود و یکنواختی و انسجام لازم را هم نخواهد داشت.

    همچنین استفاده از این محصول ممکن است لکه های سفیدی را بر روی ناخن بوجود آورده و یا باعث بیماری های دیگر ناخن شود.

    پس برای پاک کردن لاک از روی ناخن ها، بهتر است تا از یک لاک پاک کن خوب و با کیفیت و استاندارد کمک بگیرید تا مشکلی برای ناخن های شما ایجاد نشود.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۷ رای

    مطالب مرتبط