لوازم آرایش

طریقه صحیح لاک زدن ناخن را بیاموزیم

طریقه صحیح لاک زدن ناخن را بیاموزیم - بلاران
  • لاک زدن ناخن برای خانم ها یک تفریح و سرگرمی محسوب شده و کار بسیار لذتبخشی است، که اگر اصولی و صحیح هم انجام شود، می تواند نمایش زیبایی را بر روی ناخن ها ایجاد کند.

    تقریباً اکثر خانم ها بارها از لاک ناخن برای جذابیت دست ها و ناخن های خود در مراسم های مختلف و یا حتی بصورت روزانه استفاده کرده اند، اما برخی از آن ها این کار را به شکل اصولی آن انجام نداده و صرفاً رنگ و یا طرحی را بر روی ناخن ها کشیده اند،! تا آن ها را به این طریق زیباتر نشان دهند.

    با توجه به این موضوع، در این مطلب می خواهیم روش صحیح لاک زدن را مرحله به مرحله توضیح دهیم، تا بتوانید از این پس به بهترین و صاف ترین فُرمی ناخن های خود را لاک زده  و بیارایید.

    طریقه صحیح لاک زدن ناخن را بیاموزیم - بلاران

    روش درست لاک زدن ناخن

    لاک ها در انواع و اقسام مختلف و برای زیباسازی ناخن ها ساخته می شوند و جزو مهمترین و پُرطرفدارترین لوازم آرایشی هستند که در انواع گوناگونی مانند لاک آینه ای، لاک صدفی، لاک نئونی، لاک مخملی، لاک ژلیش، لاک مغناطیسی و… در بازار موجود هستند، که آن ها را با توجه به علاقه، سلیقه و متناسب با مکان و همین طور رنگ لباس و از همه مهمتر رنگ پوست می توانید ست کنید.

    اما پیش از زدن لاک و برای بیس ناخن باید از لاک پایه بی رنگ و یا همان بیس کت ( Base Coat ) استفاده کنید و همینطور برای بالا بردن ماندگاری و عمر بیشتر لاک ها و برای روی لاک هم از تاپ کت Top Coat استفاده می شود.

    تاپ کت هم لاکی بی رنگ و براق و یا حتی مات است که بر روی ناخن به سرعت خشک شده و سطحی صاف و یکدست را ایجاد می کند، که این سطح از پریدگی لاک و تکه تکه شدن آن جلوگیری کرده و باعث می شود تا لاک به همین شکل در مدت زمان بیشتری بر روی ناخن باقی بماند.

    طریقه صحیح لاک زدن ناخن را بیاموزیم - بلاران

    ناخن ها را آماده کنید

    ابتدا لازم است تا دست های خود را بخوبی شسته و از هر نوع آلودگی پاک کنید و در ادامه با استفاده از ناخن گیر ناخن ها را به هر شکلی که مایلید، مربعی، گرد، بیضی و… بلند و یا کوتاه و یا هر شکلی که دوست دارید، کوتاه کنید.

    اما بهتر است تا حتی الامکان ناخن ها را با توجه به فُرم طبیعی انگشت و شکل خودُ ناخن کوتاه کنید تا از شکستن و آسیب دیدن آن ها جلوگیری کنید.

    سپس باید آن ها را قبل از لاک زدن ناخن سوهان کرده و به شکلی صاف و منظم در آورید و بر روی ناخن ها بافر بزنید تا سطح آن ها هم صیقلی و کاملاً منظم شود، دقت کنید که این کار را با احتیاط انجام داده و از تراشیدن زیاد ناخن و بافر زدن زیاد خودداری کنید، تا ناخن ها شکننده و حساس نشوند.

    به پوسته های اطراف ناخن رسیدگی کنید

    اگر در اطراف ناخن پوسته و ریشه های اضافه و جدا شده  وجود دارد، آن ها را با احتیاط و با ابزار مخصوص خود جدا کنید، در غیر این صورت هیچگاه کوتیکول های ناخن را از روی ناخن نبُرید و آن ها را کوتاه نکنید.

    این کار ممکن است سبب آسیب رساندن به ناخن و یا عفونت انگشتان شود، فقط اگر لازم است با کمک ابزار مخصوص این کار، کوتیکول ها را کمی به عقب برانید.

    طریقه صحیح لاک زدن ناخن را بیاموزیم - بلاران

    ناخن ها را تمیز کنید

    پیش از استفاده از لاک ناخن باید آن ها کاملاً تمیز و عاری از هر نوع آلودگی، لاک های قبلی و حتی کرم و یا مرطوب کننده باشند.

    پس بهتر است تا با کمک یک تکه پنبه و لاک پاک کن و یا با استفاده از پد مخصوص، باز هم قبل از لاک زدن ناخن آن ها را پاک کنید، می توانید برای این کار از کمی سرکه سفید کمک بگیرید و بعد هم دست ها را با آب و صابون شسته و سپس آن ها را بخوبی خشک کنید.

    دقت کنید که لاک پاک کن ها حاوی موادی هستند که قرار گرفتن طولانی مدت آن ها بر روی ناخن سبب شکنندگی و آسیب پذیری بیشتر آن ها خواهد شد.

    زیرسازی انجام دهید

    قبل از زدن لاک اصلی و برای ماندگاری بیشتر آن بهتر است تا از یک لایه لاک پایه بی رنگ و یا همان بیس کت استفاده کنید، این لاک مانع از رنگ گرفتن ناخن شده و با موادی که در خود دارد، سلامت بیشتری را برای ناخن ها بوجود خواهد آورد.

    زیرسازی ناخنها - بلاران

    آماده کردن لاک

    یادآوری می کنیم که هنگام انتخاب و خرید لاک دقت بیشتری داشته باشید و همواره از لاک های باکیفیت و استاندارد خریداری کنید تا سلامت خود را به خطر نینداخته و همین طور با انتخاب درست، عمر لاک خود را نیز افزایش دهید.

    پس شیشه لاک را در بین دستان خود به مدت 20 تا 30 ثانیه و به آرامی حرکت دهید تا محلول داخل آن به خوبی مخلوط و یکدست شود.

    از تکان دادن شدید شیشه و محفظه لاک خودداری کنید، زیرا که این کار باعث ایجاد حباب هایی در درون لاک خواهد شد و حباب ها موجب می شوند تا علاوه بر صاف، صیقلی و یکنواخت نبودن لاک، ماندگاری لاک هم بر روی ناخن کاهش یافته و کمتر شود.

    اگر در پست بعدی هم با ما همراه باشید، روش درست لاک زدن ناخن را با هم مرور خواهیم کرد.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۴ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *