لوازم آرایش

دیگر محصولات آرایشی که برای دوام بیشتر باید در یخچال نگهداری شوند

دیگر محصولات آرایشی که برای دوام بیشتر باید در یخچال نگهداری شوند - بلاران
  • دیگر محصولات آرایشی هم به غیر از مواردی که در پست قبل آن ها را برشمردیم، وجود دارند که نیاز به نگهداری در دمای پایین و درون یخچال دارند.

    دقت کنید که در نگهداری درست لوازم آرایشی سهل انگاری نکنید، چرا که علاوه بر صرف هزینه های مجدد برای خرید دوباره آن ها، سلامتی و شادابی پوست و موی خود را به خطر انداخته و گاهی اوقات صدمات و آسیب های وارده در این زمینه، غیر قابل جبران خواهند بود و حتی با پرداخت هزینه های سنگین هم، درست نخواهد شد.

    معرفی دیگر محصولات آرایشی یخچالی!

    دسته ای از این لوازم را که با نگهداری در یخچال از دوام و ماندگاری بالاتر و بهتری برخوردار می شوند عبارتند از:

    لاک ناخن!

    شاید برایتان تعجب آور باشد، اما به واقع نگهداری از لاک ناخن درون یخچال و هوای سرد، می تواند به حالت طبیعی آن به جهت غلظت و همین طور حفظ رنگ طبیعی، کمک کند.

    گذاشتن لاک ناخن در برابر آفتاب و یا گرمای زیاد سبب تغییر رنگ و یا کم شدن غلظت آن می گردد و لاک ناخن را از حالت معمول و طبیعی خود خارج می سازد.

    دیگر محصولات آرایشی که برای دوام بیشتر باید در یخچال نگهداری شوند - بلاران

    لوازم آرایشی مایع

    کلیه لوازم ارایشی که بطور مایع ارائه می شوند، اعم از ریمل ها، خط چشم های مایع، کرم پودرهای مایع و… همه را بخصوص پس از باز شدن درب آن، درون یخچال نگهداری کنید تا بتوانید همیشه آن ها را با همان رنگ و بو و غلظت اولیه و بطور سالم داشته باشید.

    حتی محصولات آرایشی مایعی را که هنوز باز نکرده و استفاده نکرده اید، درون یخچال بگذارید تا عمر بیشتری جهت مصرف داشته باشند، اما هرگز از تاریخ انقضای محصولات آرایشی غافل نشوید.

    همچنین ریمل ها و خط چشم های ضد آب و با دوام از دیگر محصولات آرایشی هستند که باید آن ها را درون یخچال نگهداری کنید، چون این محصولات آرایشی حاوی مواد فرار هستند، که هوای گرم سبب تبخیر این مواد فرار خواهد شد.

    برخی از رژلب ها

    لازم نیست که رژلب های جامد خود را، که بطور روزانه از آن استفاده می کنید و زود هم تمام می شوند، درون یخچال بگذارید، اما اگر رژ لب خود را در جایی قرار داده اید که در مجاورت آفتاب گرم شده و از حالت طبیعی و اولیه خود خارج گشته است، حتماً آن را درون یخچال بگذارید، تا به سرعت شکل اولیه خود را باز یابد.

    دیگر محصولات آرایشی که برای دوام بیشتر باید در یخچال نگهداری شوند - بلاران

    کرم های ضد خارش و ضد آکنه

    معمولاً کرم های ضد آکنه و ضد خارش پوست را طوری می سازند که برای تغییر نیافتن فرمول آن و کارایی بالا و دوام زیاد، باید آن ها را درون یخچال نگهداری کنید.

    اما برای اطمینان یافتن از این مورد، حتماً برچسب روی این کرم ها را مطالعه کرده و یا از پزشک دارو ساز متخصص در این زمینه مشورت بگیرید.

    محصولات آرایشی که درب آن ها باز شده است

    از دیگر محصولات آرایشی که حاوی ترکیبات فعالی مانند، پیتیدها، ریتنول، هیدروکینون، ویتامین C و… هستند، پس از باز شدن درب شان، جهت جلوگیری از تأثیرگذاری عناصر فعال و همچنین محافظت از خلوص و سالم بودن آن ها، باید درون یخچال نگهداری شوند، تا مدت زمان بیشتری قابل استفاده باشند.

    دیگر محصولات آرایشی که برای دوام بیشتر باید در یخچال نگهداری شوند - بلاران

    ماسک های صورت

    بهتر است تا ماسک های مرطوب کننده و ترمیم کننده پوست و حتی ماسک هایی را که به جهت آرام بخشی و کم کردن التهابات و قرمزی پوستی استفاده می کنید، را درون یخچال نگهداری کنید.

    چون این کار سبب می شود تا هنگام استفاده از آن ها، مویرگ های پوست صورت در مواجه با سرما منقبض شده و از قرمزی و التهاب پوست شما کاسته شود.

    فقط به این نکته توجه کنید، کسانی که به عکس به هوای سرد حساس هستند و اتفاقاً پوست آن ها در مواجه با سرما و سردی حساس است و دچار قرمزی می شود، بهتر است تا بلافاصله از این ماسک ها بر روی پوست استفاده نکرده و بگذارند تا ماسک ها کمی، هم دمای محیط شوند.

    دیگر محصولات آرایشی هم هستند که بهتر است قبل از استفاده، آن ها را به مدت کوتاهی درون یخچال قرار دهید تا استفاده از آن ها راحت تر و بهتر صورت گیرد، مانند مدادها و یا خط چشم ها.

    برای این منظور بهتر است تا به مدت 10 تا 15 دقیقه مدادها و یا خط چشم ها را در درون یخچال نگهداری کرده و پس از اینکه سفت شده و انسجام لازم را یافتند، آن ها را بر روی چشم و یا پلک استفاده کنید.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *