عمومی

زیباتر شدن لاک ناخن با استفاده ازترفندهای ساده

زیباتر شدن لاک ناخن با استفاده ازترفندهای ساده - بلاران
  • برای زیباتر شدن لاک ناخن نیاز نیست که به روش های سخت و یا خارق العاده فکر کنید، بلکه بکار بردن ترفندهای خیلی ساده به شما در داشتن ناخن های شیک و جذاب کمک خواهند کرد.

    اما آیا با این راهکارها آشنایی دارید و این روش ها را بخوبی می شناسید؟ اگر تا به حال راهی برای این کار نمی دانستید، با مطالعه این مطلب به برخی از این شگردها دست خواهید یافت و با بکار بستن آن ها از این پس لاک ناخن های شما زیباتر و جذاب تر خواهد شد.

     ناخن های زیبا - بلاران

    ترفندهایی برای زیباتر شدن لاک ناخن

    خانم هایی که عادت دارند همیشه از لاک ناخن استفاده کنند، به دنبال روش هایی می گردند تا بتوانند آن ها را با جلوه و زیبای بیشتری نشان دهند و بدین وسیله بر زیبایی ناخن های خود بیفزایند.

    برای این منظور می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

    تقویت ناخن ها

    برای اینکه ناخن های زیبا و محکمی داشته باشید، ابتدا لازم است تا از تغذیه خوب و سالم برخوردار باشید و از انواع ویتامین ها و مواد مغذی که در داشتن ناخن هایی سالم به شما کمک می کنند، بدرستی استفاده کنید.

    برای همین باید از انواع  ویتامین ها مانند ویتامین B12، B6 ،ویتامین C، ویتامین A، ویتامین E، بیوتن، روی، آهن، کلسیم و… بهره مند شده و در وهله اول با استفاده از مواد طبیعی و در مرحله دوم با کمک مکمل ها و البته با مشورت پزشک، به این مواد دست یابید.

     ناخن های زیبا - بلاران

    پاک کردن کامل ناخن

    بعد از پاک کردن لاک قبلی از روی ناخن ها، عموماً لکه هایی بر روی ناخن باقی مانده و یا ناخن ها پس از مدتی زرد می شوند.

    ساده ترین روشی که می توانید با کمک آن از این مشکل خلاص شوید، استفاده از مقداری خمیردندان بر روی ناخن ها و پاک کردن و سفید کردن ناخن ها و آماده کردن آن ها برای لاک زدن دوباره است.

    برای زیباتر شدن لاک ناخن و استفاده از این روش مقدار کمی از خمیردندان را بر روی سطح ناخن ها قرار داده و با نوک انگشتان آن ها را روی تمامی قسمت ها بخصوص گوشه های ناخن پخش کنید.

    با کمک برس مخصوص ناخن، به آرامی خمیر دندان را روی ناخن ها بمالید و حتی آن را به گوشت زیر ناخن هم که ممکن است بر اثر تماس مکرر با لاک، رنگشان تغییر کرده است بمالید.

    پس از گذشت چند دقیقه دست ها را بشویید و اگر لازم بود دوباره این کار را تکرار کنید تا زمانی که لکه های روی ناخن و زردی آن ها کاملاً پاک شده و ناخن ها سفید شوند.

     ناخن های زیبا - بلاران

    پوشش اولیه ناخن

    یکی از راهکارهای ساده برای اینکه لاک ناخن بر روی دست های شما زیباتر جلوه کرده و یکنواختی بیشتری داشته باشد، استفاده از زیرسازی با کمک بیس کت و یا برق ناخن است.

    چرا که برق ناخن و یا بیس کت، سطح صاف و یکنواختی را بر روی ناخن ایجاد کرده و پستی و بلندی های روی ناخن را می پوشاند و شرایط بهتری را برای تثبیت لاک ناخن فراهم می آورد.

     ناخن های زیبا - بلاران

    استفاده درست از لاک

    برای زیباتر شدن لاک ناخن نباید شیشه لاک را بسرعت تکان دهید این کار سبب می شود تا درون لاک حباب هایی بوجود آمده و پس از مصرفِ لاک، روی ناخن حالت صاف و یکدستی نداشته باشد.

    برای این کار فقط لاک را برای چند ثانیه بین دو دست به آرامی حرکت دهید و سپس برس آن را درون لاک فرو کنید و پس از بیرون آوردن برس، لاک های اضافه را با کشیدن برس به دیواره های شیشه لاک، پاک کنید تا هنگام لاک زدن حجم زیادی از لاک را روی سطح ناخن قرار ندهید.

    ایجاد چند لایه لاک نازک

    به جای اینکه برس را پُر از لاک کرده و یک لایه لاک ضخیم بر روی ناخن ایجاد کنید، بهتر است تا از چند لایه لاک نازک بر روی ناخن استفاده کنید، تا ظاهر ناخن ها مرتب تر و شکیل تر به نظر برسد.

    بعد از هر بار لاک زدن صبر کنید تا لاک کاملاً بر روی ناخن خشک شده و سپس اقدام به زدن لایه بعدی کنید، چون با انجام این کار سطح ناخن یکدست تر و لاک زیباتر می شود.

    زیباتر شدن لاک ناخن با استفاده ازترفندهای ساده - بلاران

    پاکسازی کناره های ناخن

    وقتی که لاک کناره های ناخن را می پوشاند، نمای بدی را بر روی ناخن ایجاد می کند، از این رو برای زیباتر شدن لاک ناخن لازم است تا پس از لاک زدن با کمک یک براش بسیار باریک و یا یک خلال دندان که نوک آن را با کمی پنبه پوشانده و آغشته به لاک پاک کن کرده اید، لاک های اضافه را با دقت تمام پاک کنید.

    خشک کردن لاک

    برای اینکه لاک را بر روی ناخن های خود سریعتر خشک کنید، می توانید انگشت های لاک زده را برای چند لحظه در آب یخ قرار بدهید، اما بهترین کار این است که ناخن ها را در معرض هوای آزاد خشک کنید.

    برای خشک کردن سریع لاک هرگز از باد سشوار، پنکه و یا کولر استفاده نکنید، این کار باعث خراب شدن لاک و ایجاد حباب هایی بر روی ناخن خواهد شد و لاک شما آنطور که می خواهید زیبا و یکدست به نظر نخواهد آمد.

    زیباتر شدن لاک ناخن با استفاده ازترفندهای ساده - بلاران

    استفاده از دستکش

    بلاخره برای زیباتر نشان دادن لاک و دوام و ماندگاری بالای آن، در هنگام کار همیشه از دستکش استفاده کنید، چرا که مواد شوینده و پاک کننده می توانند بر روی لاک تأثیر گذاشته و ظاهر آن را خراب کنند.

    بطور کلی استفاده از انواع مواد شیمیایی و یا شوینده ها بدون استفاده از دستکش، سبب ضعیف شدن و شکنندگی بیشتر ناخن ها و آسیب رساندن به پوست دست ها خواهد شد.

    زیباتر شدن لاک ناخن با استفاده ازترفندهای ساده - بلاران

    سوهان ناخن و زیبایی ناخن ها

    یکی از ابزارها و لوازم آرایشی که توصیه می کنیم در درون کیف و همواره با خود همراه داشته باشید، سوهان ناخن است که باعث زیباتر شدن لاک ناخن پس از سوهان کردن آن ها خواهد شد.

    این کار باعث می شود تا در صورت لزوم، لبه های تیز ناخن و شکستگی های کوچک را به راحتی صاف کرده و از شکستگی های بیشتر و کنده شدن ناخن و بوجود آمدن آسیب های جدی بر روی ناخن جلوگیری شود.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    مطالب مرتبط