عمومی

مانیکور کردن ناخن ها به روش صحیح آن (قسمت دوم)

مانیکور کردن ناخن ها به روش صحیح آن (قسمت دوم) - بلاران
  • اگر مانیکور کردن ناخن ها را بخوبی یاد داشته باشید، می توانید با کمی دقت آن را در منزل هم انجام دهید و نیاز به رفتن به سالن های زیبایی نخواهید داشت.

    برای اینکه ناخن ها و دست های زیباتری داشته باشید، باید مراحل مانیکور را یک به یک با صبر و حوصله و بدون آسیب رساندن به ناخن ها انجام دهید.

    چون این کار صرفاً بخاطر جذابیت صورت نمی گیرد، بلکه دارای مزایا و فوایدی هم هست، که در پست های گذشته به آن اشاره کردیم.

    در پست قبلی تقریباً نصف مراحل مانیکور را توضیح دادیم و در این پست به ادامه ی بقیه مراحل، تا پایان یک مانیکور شیک و زیبا می پردازیم.

    مانیکور کردن ناخن ها

    برای مانیکور ناخن ها در منزل، باید این مراحل را دنبال کنید و تلاش کنید که به ناخن ها و پوست دست، طی انجام کار آسیب وارد نکنید.

    از کرم مخصوص کوتیکول استفاده کنید

    برای اینکه کوتیکول های ناخن را به راحتی به سمت عقب هدایت کنید لازم است تا از کرم کوتیکول استفاده کنید و آن را به کمک نوک انگشتان به آرامی بر روی ناخن ها ماساژ دهید.

    وقتی احساس کردید که کوتیکول ها به اندازه کافی نرم شده اند، آن ها را با کمک عقب زن یا همان نیپر ناخن به آرامی و فقط کمی به عقب برانید.

    در انجام این کار باید به آرامی و با دقت عمل کنید، چرا که اگر کوتیکول ها را بیش از اندازه یا با شدت به عقب برانید، سبب آسیب رسیدن و در نهایت عفونت آن ها خواهید شد.

    هرگز کوتیکول های ناخن را کوتاه نکنید و آن ها را از بین نبرید، فقط کمی آن ها را عقب برانید، زیرا کوتیکول ها از ناخن در برابر نفوذ باکتری ها محافظت می کنند.

    وقتی که تمام پوست های اضافه اطراف ناخن را گرفته و تمیز کردید، کرم ها را هم از روی ناخن به کمک الکل پاک کنید، چرا که بودن روغن و چربی بر روی ناخن سبب ورقه ورقه شدن لاک خواهد شد.

    در آخر این مرحله برای مانیکور کردن ناخن ها اگر می توانید از کرم مخصوص اطراف ناخن استفاده کنید، در غیر این صورت از پاک کننده های مخصوص کوتیکول ناخن استفاده کنید تا پوست های اضافه را به کمک آن ها کاملاً از بین ببرید.

    مانیکور کردن ناخن ها به روش صحیح آن (قسمت دوم) - بلاران

    کرم مرطوب کننده بزنید

    حالا بهتر است تا از یک کرم مرطوب کننده کمک بگیرید و دست ها و انگشتان و بویژه اطراف ناخن های خود را به آرامی ماساژ دهید، اگر کرم مرطوب کننده در اختیار نداشتید می توانید از روغن های طبیعی مانند روغن زیتون، بادام و یا نارگیل استفاده کنید.

    دقت کنید که کرم مرطوب کننده را بیش از اندازه بر روی ناخن استفاده نکنید و بیشتر آن را بر روی پوست دست و انگشتان اعمال کنید، چون در این صورت لاک به خوبی بر روی ناخن ها قرار نخواهد گرفت.

    اگر احساس کردید که مقدار زیادی مرطوب کننده بر روی ناخ ها زده اید، بهتر است تا به کمک یک تکه پنبه و اگر لازم بود کمی لاک پاک کن، روی آن ها را تمیز کنید.

    مانیکور کردن ناخن ها به روش صحیح آن (قسمت دوم) - بلاران

    لاک مورد علاقه خود را انتخاب کنید

    حالا دیگر ناخن های شما برای لاک زدن آماده هستند، البته نیاز نیست که حتماً از لاک استفاده کنید، می توانید با زدن یک براق کننده ناخن، زیبایی ناخن ها را حفظ کرده و کار را به پایان برسانید.

    در این مرحله می توانید از انواع ناخن های مصنوعی هم برای جذابیت بیشتر ناخن هایتان استفاده کنید.

    اما اگر قصد دارید که یکی از رنگ های لاک را برای مانیکور کردن ناخن ها و زیباتر کردن آن ها بکار گیرید، بهتر است تا اول یک لاک زمینه را انتخاب کنید.

    انتخاب یک لاک بی رنگ و یا رنگ سفید به عنوان بیس کت و لاک پایه، با تمام رنگ ها سازگاری خواهد داشت.

    انجام این مرحله سبب می شود تا لاک ناخن ها رنگ بهتری گرفته و ماندگارتر و محکم تر باشند، بویژه اگر بخواهید از لاک هایی با تناژ آبی و یا قرمز استفاده کنید، انجام این مرحله ضروری تر است.

    این لایه از بیس کت کمک می کند تا سطح ناخن ها هموار شده و از نفوذ رنگ به داخل بافت ناخن هم جلوگیری شود، لاک پایه در واقع مانند یک پرایمر عمل خواهد کرد.

    مانیکور کردن ناخن ها به روش صحیح آن (قسمت دوم) - بلاران

    لاکی را که دوست دارید بزنید

    صبر کنید تا لاک اولیه و پایه ای که زده بودید کاملاً خشک شود و سپس لایه ای نازک، از رنگی را که انتخاب کرده بودید را با کمک برس و با دقت و بدون تکان دست بر روی ناخن بکشید.

    برس را تا انتها درون شیشه لاک فرو برید و هر بار به مقدار کمی لاک بردارید تا لایه نازکی از آن بر روی ناخن ایجاد شود، مقدار لاک روی برس باید به اندازه ای باشد تا با یک بار زدن بتواند کل قسمتی را که می خواهید، بپوشاند.

    لاک زدن را از قسمت پایه ناخن به سمت نوک و از وسط ناخن شروع کنید و سپس لاک زدن را به قسمت کناره ها ببرید، لاک را به صورت نوارهای عمودی و منظم بر روی ناخن بکشید.

    بهترین روش لاک زدن این است که در سه مرحله آن را انجام دهید، پس برس لاک را یک بار در قسمت وسط ناخن و دوبار هم به دو طرف ناخن بکشید و یکی یکی ناخن ها را از انگشت کوچک به سمت انگشت شست لاک بزنید.

    در هنگام مانیکور کردن ناخن ها اگر ازلاک های کمرنگ یا پاستیلی استفاده می کنید، برای اینکه پوشش یکدست و خوبی را بر روی ناخن ایجاد کنند، علاوه بر اینکه به شکل لایه ای نازک زده می شوند، باید سه بار زدن لاک را تکرار کنید تا صاف و زیبا به نظر آیند.

    اگر دور ناخن ها به لاک آغشته شد با کمک یک گوش پاک کن و کمی محلول پاک کننده، باید دور انگشتان خود را بخوبی تمیز کنید.

    لاک - بلاران

    آخرین مرحله ی لاک زدن

    پس از اینکه لایه دوم لاک کاملاً خشک شد، با زدن یک لایه لاک خشک کن و یا تاپ کت، لاک تان را از پوسته شدن و لایه لایه شدن محافظت کنید تا زیبایی و درخشش لاک و مانیکور شما ماندگارتر شود.

    هنگام زدن لاک رویی مراقب باشید، انجام نادرست این مرحله تمامی زحمات شما را بر باد خواهد داد، چون ممکن است فکر کنید این روکش کاملاً بی رنگ و نامشخص است، در صورتی که اگر بدرستی پوشش رویی و تاپ کت را بر روی ناخن اعمال نکنید، برآمدگی هایی بر روی ناخن ایجاد خواهد شد.

    بهتر است در پایان، هم برای سلامت و هم برای نرم و مرطوب نگه داشتن دست ها و ناخن های خود از یک مرطوب کننده با کیفیت استفاده کرده و زیبایی دستان خود را دو چندان کنید.

    برای تنفس بهتر ناخن ها و حفظ سلامتی و بهداشت پوست، از مانیکور کردن ناخن ها و لاک زدن آن ها بطور مداوم و دائم خودداری کنید و هر از چند گاهی بگذارید تا ناخن ها بدون داشتن لاک و ناخن مصنوعی نفسی بکشند.!

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *