عمومی

ژلیش کردن ناخن ها و نکات مهمی که حتماً باید آن ها را بدانید

ژلیش کردن ناخن ها و نکات مهمی که حتماً باید آن ها را بدانید - بلاران
  • ژلیش کردن ناخن ها و یا زدن لاک موقت، روشی است که برای زیباسازی ناخن ها بکار برده می شود و امروزه طرفداران بسیار زیادی را هم در بین خانم ها پیدا کرده است.

    استفاده از این متد نسبتاً جدید نیازمند داشتن ابزارها و اطلاعاتی است که بوسیله آن می توان به این کار مبادرت کرد، اما در کنار آن باید نکات مهم، ظریف و کلیدی را هم بدانید تا علاوه بر زیبایی بیشتر لاک، از ماندگاری و طول عمر بالای آن به بهترین شکلی بتوانید استفاده کنید.

    در این مطلب قرار است تا نکات مهمی را در این رابطه گوشزد کنیم، تا با بدست آوردن اطلاعات و آگاهی کافی، با توجه به هزینه ای که متقبل می شوید، از این روش حداکثر استفاده را ببرید.

    ژلیش کردن ناخن ها و نکات مهمی که حتماً باید آن ها را بدانید - بلاران

    نکات مهم ژلیش کردن ناخن ها

    لاک ژل یا ژلیش با ایجاد لایه ای ضخیم بر روی سطح ناخن، سبب ماندگاری و طول عمر بالای لاک و زیبایی و جذابیت بیشتر ناخن ها خواهد شد، اما به شرطی که این ترفندها را در هنگام بکارگیری لاک ژل، رعایت کنید:

    سالم بودن ناخن ها

    برای اینکه لاک ژل بی عیب و نقص و زیبایی داشته باشید، باید حتماً سطح ناخن شما سالم و عاری از هرگونه مشکلی باشد، زیرا در غیر این صورت بین لاک و ناخن اتصال محکمی برقرار نشده و کم کم باعث ورقه شدن و برگشتن لاک ژل از روی ناخن ها خواهد شد.

    ژلیش کردن ناخن ها و نکات مهمی که حتماً باید آن ها را بدانید - بلاران

    خشک بودن کامل ناخن ها

    عموماً نباید ناخن ها را بلافاصله بعد از دوش گرفتن، لاک ژل بزنید و قبل از استفاده از ژلیش ناخن باید ناخن های خود را کاملاً خشک کرده و از چند ساعت قبل برای انجام ژلیشی موفق دست ها و ناخن ها را خشک نگه دارید.

    پاک کردن لاک قبلی

    برای انجام ژلیش، باید لاک قبلی را از هر نوعی که هست بطور کامل پاک کرده و ناخن ها را از هرگونه آلودگی و یا چربی پاکسازی کنید، تا لاک ژل بخوبی بر روی ناخن ها بنشیند.

    بخصوص اگر قبلاً هم لاک ژلیش داشته اید و بلافاصله بعد از ریموو کردن آن می خواهید مجدد از اینگونه لاک استفاده کنید، نباید از روغن کوتیکول و یا کرم مرطوب کننده و یا هرگونه چربی دیگر بر روی ناخن ها کمک بگیرید، زیرا این کار باعث خراب شدن لاک جدید در هنگام ژلیش کردن ناخن ها خواهد شد.

    بهتر است برای ماندگاری بیشتر لاک در اینگونه موارد، پس از انجام مراحل لاک زدن و در پایان کار، از روغن کوتیکول و یا لوسیون جهت مرطوب کردن و یا تقویت پوست اطراف ناخن استفاده کنید.

    ژلیش کردن ناخن ها و نکات مهمی که حتماً باید آن ها را بدانید - بلاران

    زیرسازی ناخن

    زیرسازی و مرتب کردن ناخن قبل از زدن لاک ژلیش، یکی از موارد بسیار مهم و کلیدی است، زیرا اگر مانیکور و زیرسازی درست انجام نشود، سبب کم دوامی لاک و یا اساساً کنده شدن آن از روی ناخن خواهد شد.

    پس برای طول عمر بیشتر این لاک ها، باید حتماً ابتدا مانیکور انجام داده و ناخن ها را برای لاک زدن به روش صحیح آن آماده کنید.

    استفاده از بافر و یا سوهان نرم

    برای اینکه بتوان لاک ژل را با استحکام بیشتر و برای مدت طولانی تری بر روی ناخن نگه داشت، ناخن کاران حرفه ای، خط و خش های بسیار ظریفی را بدون آسیب رساندن به ناخن  در روی سطح آن ایجاد می کنند.

    این کار معمولاً با کمک بافر انجام می شود که بهتر است آن را از یک سمت بر روی ناخن بکشید و در نظر داشته باشید که برای بوجود آوردن این خش های ظریف، نباید فشار زیادی را بر روی ناخن ایجاد کرده و یا بافرکشی را بیش از اندازه انجام دهید،چون کاربرد بیش از حد بافر، سبب آسیب به سطح و صدف ناخن ها شده و نتیجه عکس خواهد داشت.

    در ضمن به یاد داشته باشید که برای ژلیش کردن ناخن ها بعد از بافر کشیدن، پُرزها و قسمت های اضافه ناخن را با الکل و یا پدهای پاک کننده لاک، بخوبی پاک کنید و دقت کنید که آثاری از آن ها بر جای نماند، زیرا باقی ماندن پُرزها در زیر لاک، سبب جدا شدن ژلیش از روی ناخن ها خواهد شد.

    ناخن های زیبا - بلاران

    استفاده از ضد قارچِ با کیفیت

    برای اینکه بتوانید آلودگی های سطح ناخن، چربی و رطوبت اضافی را، برای بهتر و بیشتر ماندن لاک بر روی ناخن بگیرید، لازم است تا از یک ضد قارچ مناسب، باکیفیت و استاندارد استفاده کنید، تا به کمک آن سطح ناخن ها بهتر خشک شده و زیرسازی مناسب تری برای ژلیش کردن فراهم شود، ضمن اینکه بدین طریق محافظت بیشتری از ناخن های خود خواهید کرد.

    استفاده از لایه های نازک لاک

    ضخامت زیاد و بیش از حد لاک ژلیش، باعث خشک نشدن لاک در لایه های زیرین و چروک شدن ظاهر لاک خواهد شد، پس لاک ژلیش را بصورت لایه هایی ظریف و نازک بر روی ناخن بکشید و با اطمینان از خشک شدن کامل لاک درون دستگاه، لایه ی دیگر را با همان ظرافت بر روی ناخن اعمال کنید.

    ناخن های زیبا - بلاران

    استفاده از بیس کت

    برای زدن لاک ژلیش لازم است تا از بیس کت های مناسب و باکیفیت استفاده کنید، تا مانع از جدا شدن لاک از روی ناخن شود.

    البته استفاده از باندر ژل به جای بیس کت در موقع ژلیش کردن ناخن ها برای استحکام این لاک ها بسیار بهتر خواهد بود، اما چالش اصلی در استفاده از باندر ژل، پاک کردن لاک خواهد بود که به سختی ریموو شده و از روی ناخن ها بسختی پاک خواهند شد.

    البته نکات دیگری را هم در مورد ژلیش ناخن ها باید بدانید که از اهمیت زیادی برخوردارند، پس لطفاً با همراهی ما، آن ها را در پست بعدی مطالعه نمایید.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط