پوست

چگونه تونر مناسب پوست خود را تشخیص دهیم؟ قسمت اول

چگونه تونر مناسب پوست خود را تشخیص دهیم؟ قسمت اول - بلاران
  • تونر مناسب پوست با توجه به نوع پوستی که داریم، به ما کمک می کند تا علاوه بر استفاده از اثرات و مزایای مفید تونر، دچار عوارض و مشکلات ناخواسته ی آن نشوییم.

    اما برای اینکه به تأثیر این محصول بر روی پوست پی برده و بدانیم که آیا استفاده از آن بر روی صورت مفید بوده یا نه، ابتدا باید به نوع تونر و مواد تشکیل دهنده ی آن توجه داشته باشیم.

    سپس لازم است که بعد از انتخاب و استفاده ی تونر مخصوص پوست خود، به یک سری از علائمی که مصرف این محصول آرایشی بر روی پوست ایجاد می کند، دقت کنیم.

    در این صورت است که می توانیم بهترین تونر را با توجه به نوع پوست خود انتخاب کرده و از فواید بی نظیر آن استفاده کنیم.

    تونر مناسب پوست خود را بیابید

    تونرها دارای مواد مؤثری هستند که با توجه به انواع پوست طراحی و ساخته شده اند و برای چهار گروه پوستی، مواد خاصی در آن ها بکار رفته است.

    پوست همه افراد در این چهار دسته اصلی قرار گرفته و یکی از این شرایط را دارا می باشند، که با توجه به مشخصه های آن باید نسبت به خرید تونر خوب و با کیفیت و مناسب برای پوست خود اقدام کنند.

    اما برای یاد آوری و شناخت بیشتر، ابتدا گروه های مختلف پوستی را با توجه به مشخصه های هر گروه، معرفی می کنیم.

    چگونه تونر مناسب پوست خود را تشخیص دهیم؟ قسمت اول - بلاران

    پوست چرب: به پوست هایی گفته می شود که چربی زیادی را در سطح پوست منتشر کرده و همیشه براق و روغنی به نظر می رسند و منافذ پوستی بر روی اینگونه پوست ها، قابل رؤیت است.

    پوست خشک: که دچار کمبود آب هستند و رطوبتی بر روی آن ها حس نمی شود و گاهاً دچار پوسته و ترک بر روی پوست هم هستند و اغلب حالت کشیدگی بر روی پوست احساس می شود.

    پوست نرمال: برای انتخاب تونر مناسب پوست نرمال، باید بدانید که این پوست ها شرایط ایده آلی دارند و بر روی آن ها اثری از چربی، جوش و آکنه وجود ندارد و بافتی نرم و لطیف دارند و پوست در حالت کاملاً متعادلی بسر می برد.

    پوست ترکیبی: اینگونه پوست ها، همانطور که از نامگذاری آن ها پیداست، در برخی از قسمت ها چرب و در برخی از قسمت ها خشک است و شرایط یکدستی بر روی تمامی پوست حاکم نیست.

    اما اولین گروه تونرها که در ساخت آن ها از استریجنت استفاده شده است، برای چه پوست هایی مناسب هستند و چه خواصی را به همراه دارند؟

    چگونه تونر مناسب پوست خود را تشخیص دهیم؟ قسمت اول - بلاران

    استفاده از استریجنت

    کاربرد استریجنت در ساخت تونرها باعث می شود تا چربی های اضافه از روی پوست حذف شده و منافذ پوست بخوبی پاکسازی شوند.

    تونرهای حاوی استریجنت، قویترین نوع تونرها محسوب می شوند و انتخاب مناسبی برای اشخاصی است که پوستی مستعد جوش و آکنه دارند، چون این تونرها حاوی درصد بالایی از الکل و مواد فعال هستند.

    بخاطر قدرت بالایی که این تونر مناسب پوست در از بین بردن چربی پوست دارد، برای افرادی که دارای پوستی خشک و حساس هستند، اصلاً مناسب نیست و برای افرادی هم که دارای پوستی چرب هستند در بهترین حالت باید روزانه یک بار یا بطور معمول روز در میان از این محصول استفاده کنید، چون چربی پوست با مصرف آن از بین رفته و پوست خشک خواهد شد.

    پس حالا دریافتید که برای مصرف این تونرها حتی برای پوست های خیلی چرب، باید با احتیاط کامل عمل کنید.

    چگونه تونر مناسب پوست خود را تشخیص دهیم؟ قسمت اول - بلاران

    مواد دیگر بکار رفته در تونرهای استریجنت

    سالسیلیک اسید:

    این ماده بخوبی آلودگی های روی پوست و منافذ پوستی را از بین برده و به عنوان یک لایه بردار قوی، سبب می شود تا پوست تمیزتر، روشن تر و شفاف تر گردد.

    وجود این ماده حتی برای افرادی که دارای جوش های سر سفید و لکه های سیاه پوستی هستند، هم مفید است.

    نارون کوهی:

    این ماده ضد میکروبی و ضد التهاب است و منافذ پوستی را مسدود و سفت خواهد کرد و برای استفاده ی تونر مناسب پوست چرب ماده ای بسیار مؤثر خواهند بود.

    درخت چای:

    این ماده ی طبیعی، پوست را در برابر عفونت حفظ کرده و التهابات بوجود آمده بر اثر جوش و آکنه را بر روی پوست، کاهش خواهد داد، درخت چای هم دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی و ماده مؤثری برای پوست است.

    دیگر انواع تونر و مواد تشکیل دهنده هر کدام را در پست بعدی به شما عزیزان معرفی خواهیم کرد.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *