پوست

عوارض مصرف بیش از حد تونر پوست را هم بدانیم

عوارض مصرف بیش از حد تونر پوست را هم بدانیم - بلاران
  • استفاده از تونر پوست و سایر لوازم آرایشی به همان اندازه که مفید هستند، در صورتِ کاربرد نادرست و نابجا، می توانند مضر باشند و عوارضی را بر روی پوست ایجاد کنند.

    در مطلب قبلی در باره ی فواید و اثرات مفید تونرها صحبت کردیم، اما بد نیست تا حدودی هم در باره ی عوارض استفاده زیاد و غلط تونرها و یا انتخاب تونر نامناسب برای پوست، صحبت کنیم.

    ممنونیم از شما عزیزانی که با مطالعه ی مطالب نوشته شده، همواره همراه و مشوق ما در این زمینه هستید.

    عوارض مصرف تونر پوست

    انتخاب درست تونرها با توجه به نوع پوست، خشک، چرب، نرمال و ترکیبی و همچنین مصرف به موقع و مناسب تونر، سبب می شود تا از عوارض آن ها در امان باشیم.

    قبلاً هم گفتیم که استفاده از تونر را به دو بار در روز، یک بار در هنگام صبح و یک بار در هنگام شب محدود کنید، تا مصرف این محصول آرایشی مفید برای شما مشکلی را ایجاد نکند.

    اما برخی از کسانی که از تونرها استفاده کرده اند، دچار عوارض و مشکلاتی شده اند که شامل موارد زیر می شود.

    عوارض مصرف بیش از حد تونر پوست را هم بدانیم - بلاران

    خشکی پوست

    اگر بعد از مصرف تونرها (به شرط استفاده درست) دچار خشکی و یا سفتی بر روی پوست می شوید، بهتر است تا ابتدا تونر خود را عوض کرده و از محصولات مخصوص پوست های خشک و حساس کمک بگیرید.

    اگر با تعویض تونر مخصوص پوست های حساس و خشک، باز هم دچار مشکل شُدید، بهتر است استفاده از آن را فعلاً متوقف کنید.

    از طرف دیگر این نکته را باید همواره بخاطر داشته باشید که بعد از مصرف تونر پوست حتماً از مرطوب کننده ها استفاده کنید، تا مشکل خشکی پوست برایتان بوجود نیاید.

    به هر حال کمک گرفتن از سرم های آبرسان پوست که شامل موادی مانند سرامیدها و هیالورونیک اسید هستند، هم می تواند به آبرسانی، رطوبت و تقویت پوست شما کمک کند.

    ظاهر شدن سفیدک هایی بر روی پوست

    گاهاً بعضی از افرادی که بطور مداوم از تونر استفاده کرده اند، از ایجاد سفیدک های خشکی که بصورت تکه تکه بر روی پوست ظاهر شده اند، شکایت داشته اند، که این مورد هم نشان دهنده دو موضوع است، یا تونر نامناسب برای پوست خود انتخاب کرده اند و یا اینکه به دفعات زیاد و به مقدار زیاد پوست را به تونر آغشته کرده اند.

    پس برای رفع این عارضه هم باید از تونر مناسب پوست خود و به بطور صحیح استفاده کنید و در غیر این صورت و با وجود مشکلات پوستی، بهتر است مصرف این محصول را قطع نمایید.

    عوارض مصرف بیش از حد تونر پوست را هم بدانیم - بلاران

    ایجاد قرمزی بر روی پوست

    برخی از افراد هم با مصرف تونر، دچار قرمزی پوست می شوند، که نشان دهنده تونر نامناسب برای پوست آن هاست.

    اما در این شرایط می توانید از ژل آلوئه ورا کمک گرفته و پوست خود را با آن تسکین دهید و یا اینکه با استفاده از برخی ژل های ضد التهاب قرمزی پوست را کاهش دهید.

    التهاب و خارش پوست

    التهاب و خارش پوست هم از عوارض دیگر استفاده و مصرف نادرست تونر پوست است و یا اینکه نشان دهنده ی آلرژی و حساسیتی است که به مواد سازنده تونر و تشکیل دهنده ی این محصول دارید.

    در این صورت با قطع کردن مصرف آن بلافاصله صورت را شستشو داده و از کرم های آبرسان کمک بگیرید و اگر پوست در شرایط حادتری قرار دارد، حتماً به پزشک متخصص مراجعه کنید.

    عوارض مصرف بیش از حد تونر پوست را هم بدانیم - بلاران

    ایجاد چین و چروک پوستی

    این عارضه که خیلی به ندرت در افراد مشاهده می شود، پس از مدتی مصرف ظاهر شده و به آسانی بروز نخواهد کرد.

    اگر تونر مورد استفاده ی شما دارای مواد لایه بردار قوی باشد، که با پوست شما ناسازگار است و حتی مصرف محصولات جدیدی که سبب مسدود شدن پوست شده و یا باعث ایجاد جوش و آکنه بر روی پوست می شوند و یا اینکه بر روی پوست چین و چروک بوجود می آورند، پس باید استفاده از تونر را کاملاً قطع کرده و از محصولات دیگری برای مراقبت و بهداشت پوست استفاده کنید.

    در مجموع باید بدانید که استفاده و کاربرد بیش از حد تونرها، پوست را حساس کرده و سبب بروز مشکلاتی از جمله مواردی که نام بردیم خواهد شد.

    بخصوص اگر در این تونر ماده ی فعالی مانند هیدروکسی اسید بکار رفته باشد، که مخصوص لایه برداری پوست است، باید با احتیاط و دقت و در موارد خاص آن را مصرف کنید.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *