پوست

ترکیبی از مواد طبیعی برای از بین بردن تیرگی زیربغل

ترکیبی از مواد طبیعی برای ازبین بردن تیرگی زیربغل - بلاران
  • برای از بین بردن تیرگی زیربغل روش های بسیار گوناگونی وجود دارد که می تواند بصورت طبیعی و یا با شیوه های پزشکی انجام گیرد.

    اما برای اینکه بتوانید از شیوه های بی خطر، طبیعی و در دسترس کمک بگیرید، در این مطلب ترکیبی از مواد مؤثر برای این منظور را عنوان خواهیم کرد، که امیدواریم با تکرار آن ها نتیجه مطلوب را دریافت کنید.

    ترکیبی از مواد طبیعی برای ازبین بردن تیرگی زیربغل - بلاران

    از بین بردن تیرگی زیربغل با این ترکیبات

    به لحاظ پزشکی معمولاً تیرگی و سیاه شدن پوست زیر بغل به خودی خود خطرناک نیست و نباید افراد نگران بوجود آمدن آن باشند، اما این تیرگی به سبب ظاهری می تواند ناخوشایند باشد و فرد را دچار استرس و نگرانی کند.

    برای درمان این مشکل راه حل های متفاوتی وجود دارد که چند روش طبیعی و به اصطلاح خانگی را برایتان عنوان خواهیم کرد تا با مصرف حداقل مواد ممکن، به درمان آن اقدام کنید.

    ترکیب پودر پوست پرتقال و گلاب

    پودر پوست پرتقال یکی از بهترین اسکراب ها و لایه بردارهای پوستی است که به سفید و درخشان شدن آن کمک فراوانی خواهد کرد.

    پس یک قاشق غذاخوری گلاب را به همراه یک قاشق غذاخوری شیر و کمی هم پودر پوست پرتقال مخلوط کنید تا خمیر صاف و نرمی بدست آورید و بعد آن را زیر بغل گذاشته و به مدت 10 تا 15 دقیقه بر روی پوست نگه دارید.

    بعد از گذشت مدت زمان لازم، مواد را از روی پوست پاک کرده و محل را با آب خنک شستشو دهید، این اسکراب را به راحتی می توانید هفته ای دو بار بر روی پوست استفاده کنید.

    ترکیبی از مواد طبیعی برای ازبین بردن تیرگی زیربغل - بلاران

    ترکیب شکر و عسل

    این مخلوط ترکیبی عالی برای از بین بردن تیرگی های پوست است که برای زیر بغل هم می تواند یکی از معجزه گرها باشد و با لایه برداری مناسب، پوست را از سلول های مرده رهایی بخشد.

    پس برای از بین بردن تیرگی زیربغل یک قاشق غذاخوری از شکر را با دو قاشق مرباخوری از عسل مخلوط کرده و آن را به مدت 20 تا 30 دقیقه بر روی پوست قرار دهید و بعد از گذشت زمان مناسب، آن را با آب ولرم بشویید.

    ترکیب آرد نخود با شیر یا ماست

    برای این مورد باید یک تا دو قاشق غذاخوری از آرد نخود را با ماست و یا شیر به خوبی ترکیب کرده و بعد از بدست آمدن خمیری نرم و یکدست، آن را به زیر بغل و نقاط تیره گردن بمالید.

    می توانید این مخلوط را به مدت طولانی تری بر روی پوست خود نگه دارید، اما در غیر این صورت پس از گذشت نیم ساعت که خمیر شروع به خشک شدن کرد، می توانید آن را از روی پوست پاک کرده و زیر بغل را با آب ولرم شستشو دهید.

    لیمو - بلاران

    ترکیب لیمو و زردچوبه

    برای این ماسک لازم است تا یک قاشق غذاخوری از زردچوبه را با چند قطره آبلیمو و یک قاشق ماست تازه مخلوط کنید تا خمیر نرمی حاصل شود و سپس آن را روی پوست زیر بغل ماساژ داده و بگذارید 10 تا 15 دقیقه بماند.

    حالا مواد را با آب ولرم شسته و اگر احساس خشکی در زیر بغل دارید از یک روغن طبیعی مانند روغن نارگیل کمک بگیرید، که خود سبب رفع تیرگی پوست هم خواهد شد.

    برای از بین بردن تیرگی زیربغل و بدست آوردن خمیری نرم و صاف در این ترکیب می توانید از یک قاشق آرد نخود هم کمک بگیرید.

    ترکیب آرد و شیر

    شیر هم از موادی است که استفاده از آن می تواند به تدریج باعث از بین بردن تیرگی پوست شود، که در این مورد می توانید از ترکیب دو قاشق غذاخوری شیر، یک قاشق ماست و یک قاشق آرد استفاده کرده و آن ها را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید.

    ترکیب بدست آمده را بر روی پوست تیره زیر بغل و یا حتی گردن بگذارید و مدت 15 تا 20 دقیقه صبر کنید و بعد آن را با آب ولرم بشویید.

    استفاده از این روش به علت وجود اسیدهای چرب موجود در شیر  باعث نرمی پوست هم خواهد شد و بعد از آن احساس خشکی پوست نخواهید داشت.

    ترکیبی از مواد طبیعی برای ازبین بردن تیرگی زیربغل - بلاران

    سرکه سیب

    فواید سرکه سیب بر هیچ کس پوشیده نیست و این بار استفاده از نقش لایه برداری و پاکسازی پوست، می تواند در این زمینه به ما کمک کند.

    سرکه سیب دارای مقادیر بالایی از اسید است، پس دو قاشق از آن را با دو قاشق جوش شیرین مخلوط کرده تا به صورت خمیر نرمی در آید و این ترکیب را به پوست زیر بغل بمالید و به مدت 10 تا 15 دقیقه صبر کنید تا مواد خشک شوند.

    سپس پوست را با آب ولرم نزدیک به سرد بشویید و اگر حس خشکی بر روی پوست دارید، از یک کرم مرطوب کننده با کیفیت و مناسب کمک بگیرید.

    حالا که صحبت از جوش شیرین و ترکیب آن با سرکه سیب به میان آمد، در پست بعدی در باره روش های دیگر و مواد دیگری که می توان از ترکیب آن با جوش شیرین، برای از بین بردن تیرگی زیربغل استفاده کرد، مطالبی خواهیم گفت، پس کماکان با ما بمانید.

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *