پوست

معرفی چند ماسک گوجه فرنگی برای انواع پوست ها

معرفی چند ماسک گوجه فرنگی برای انواع پوست ها - بلاران
  • درست کردن انواع ماسک گوجه فرنگی برای پوست بسیار مفید و مغذی است، علاوه بر اینکه برای درمان جوش های سر سیاه، رفع جوش و آکنه، تیرگی های پوست و همچنین از بین بردن نشانه ها و علائم پیری که همان چین و چروک های روی پوست هستند، بسیار مؤثر عمل می کند.

    در این مطلب ماسک هایی را به شما معرفی خواهیم کرد که هر یک برای انواع پوست مفید است و می تواند اثر فوق العاده ای را در حفظ شادابی و طراوت پوست داشته باشد.

    تهیه چند ماسک گوجه فرنگی

    اغلب ما موادی را که همواره در دسترس ما قرار دارند و فراوان هستند، نادیده می گیریم و به خواص و فوایدی که دارند بی توجه هستیم.

    یکی از این مواد پُر خاصیت گوجه فرنگی است که سرشار از آنتی اکسیدان، ویتامین C و فولیک اسید و ترکیبات مفید دیگری است که برای ایجاد شادابی، سلامت و زیبایی پوست بسیار مؤثر است.

    از این رو برخی از ماسک هایی را که می توانید با این میوه برای انواع پوست ها تهیه کنید، معرفی می کنیم.

    معرفی چند ماسک گوجه فرنگی برای انواع پوست ها - بلاران

    ماسک روغن زیتون و گوجه فرنگی برای پوست های خشک

    برای تهیه این ماسک باید مواد زیر را آماده کنید:

    گوجه فرنگی                یک عدد

    روغن زیتون                  یک قاشق چایخوری

    یک عدد گوجه فرنگی را که خوب شسته اید، له کرده و یا آن را بصورت پوره در آورید و سپس یک قاشق روغن زیتون را به آن اضافه و خوب مخلوط کنید.

    این ترکیب را به کمک پنبه بر روی پوست بمالید و اجازه دهید که بین 15 تا 20 دقیقه بر روی پوست صورت باقی بماند تا اثرگذاری بهتری داشته باشد.

    پس از گذشت این مدت زمان، صورت خود را با آب ولرم بشویید و این ماسک را هفته ای دو بار تکرار کنید تا خشکی پوست از بین رفته و به مرور پوست شاداب تری داشته باشید.

    گوجه فرنگی با مواد بسیار مفید و مغذی که دارد و همین طور آبرسانی که می تواند بر روی پوست های خشک انجام دهد و استفاده روغن زیتون که سرشار از اسیدهای چرب و تأثیرگذار برای پوست های خشک است، به آن ها شادابی و طراوتی دوباره خواهد داد.

    معرفی چند ماسک گوجه فرنگی برای انواع پوست ها - بلاران

    ماسک گوجه فرنگی و خیار برای پوست های چرب

    برای تهیه این ماسک به مواد زیر نیاز دارید:

    خیار                    نصف یک خیار کوچک

    گوجه فرنگی         نصف یک گوجه فرنگی

    برای تهیه این ماسک کافیست تا یک یا نصف گوجه فرنگی را پوره کنید و به آن نصف یک خیار کوچک را که رنده کرده اید اضافه کنید، توجه داشته باشید که مقدار استفاده شده از این میوه ها، به کوچکی و بزرگی میوه بستگی دارد.

    سپس این مواد را به کمک یک تکه پنبه تمیز و یا نوک انگشتان دست که آن ها را بخوبی شسته و ضد عفونی کرده اید، بمالید تا تمامی پوست صورت را بپوشاند.

    بگذارید تا این ماسک به مدت 15 تا 20 دقیقه بر روی پوست باقی مانده و اثر خود را برجای گذارد.

    پس از گذشت این مدت زمان، صورت خود را با آب ولرم بشویید و برای اینکه تأثیر این ماسک را بر روی پوست بیشتر احساس کنید، می توانید از آن دو بار در هفته استفاده کنید.

    خیار برای پاکسازی و بستن منافذ پوست بسیار مؤثر و نافع است و همچنین میزان چربی پوست را کنترل کرده و از این جهت برای پوست های چرب مفید است.

    گوجه فرنگی هم با داشتن ویتامین های A و Cنقش مؤثری در جوانسازی و سلامت پوست بازی می کند و ترکیب این دو با یکدیگر بر روی پوست های چرب مؤثر خواهد بود.

    tomato - بلاران

    ماسک آووکادو و گوجه فرنگی برای پوست های ترکیبی

    گوجه فرنگی له شده               یک عدد

    آووکادو له شده                      یک قاشق غذاخوری

    برای تهیه این ماسک گوجه فرنگی باید یک عدد آووکادو را به همراه یک گوجه فرنگی کوچک خوب له کرده و یا پوره کنید و سپس هر دو را با یکدیگر مخلوط نمایید.

    حالا آن را به کمک یک تکه پنبه و یا با کمک انگشتان تمیز خود بر روی پوست قرار داده و اجازه دهید برای 10 تا 15 دقیقه بر روی پوست صورت باقی بماند.

    بعد از گذشت این مدت زمان صورت را با آب ولرم شسته و خشک کنید و برای اینکه از تأثیر این ماسک بیشتر بهره ببرید، می توانید آن را هفته ای دوبار بر روی صورت استفاده کنید.

    گوجه فرنگی و آووکادو با خاصیت های فراوانی که دارند و با داشتن انواع ویتامین و مواد مغذی، می توانند فرایند پیری پوست را کُند کرده و بر روی پوست های ترکیبی بسیار مفید عمل خواهند کرد.

    معرفی چند ماسک گوجه فرنگی برای انواع پوست ها - بلاران

    ماسک ماست و گوجه فرنگی برای روشن شدن پوست

    برای این ماسک به مواد زیر نیاز دارید:

    گوجه فرنگی              یک عدد

    ماست تازه                یک قاشق غذاخوری

    آبلیموترش تازه           یک قاشق چایخوری

    گوجه فرنگی را پوره کنید و به آن ماست و آبلیمو را اضافه کنید، سعی کنید که از آبلیموی تازه و طبیعی استفاده کنید تا اثر بیشتر و بهتری بر روی پوست داشته باشد.

    این ترکیب را به مدت 15 دقیقه بر روی پوست نگه دارید و سپس با آب ولرم صورت را بشویید.

    از این ماسک می توانید بصورت یک روز در میان استفاده کنید.

    تهیه و استفاده از این ماسک گوجه فرنگی می تواند تأثیر فوق العاده ای در روشن شدن پوست داشته باشد و بخصوص ترکیباتی که در گوجه فرنگی وجود دارد، این فرایند را تسریع خواهد کرد.

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *