پوست

شیوه های محافظت از پوست قبل و بعد از شنا کردن

شیوه های محافظت از پوست قبل و بعد از شنا کردن - بلاران
  • محافظت از پوست از جمله کارهایی است که باید بطور روتین انجام شده و اگر خواهان پوستی صاف، بدون چین و چروک و شفاف هستید، می باید در همه حال به آن اهمیت داده و با توجه به شرایطی که در آن قرار می گیرید، راه های مراقبت از آن را بخوبی بدانید.

    یکی از جاهایی که مراقبت از پوست و مو در آن اهمیت ویژه ای پیدا می کند، استخرهای شنا هستند که این مسئله بخصوص در فصول گرم سال پُر رنگ تر شده و احساس نیاز به رسیدگی به پوست و مو را در این فصول بیشتر می کنند.

    در این مطلب می خواهیم نکاتی را در این رابطه عنوان کنیم تا به هنگام شنا کردن و پس از آن بتوانید به بهترین وجهی از پوست خود مواظبت و مراقبت کنید.

    نکاتی مهم برای محافظت از پوست

    بطور کلی قرار گرفتن در آب و بویژه آب استخر که دارای کلر زیادی است، سبب تأثیرات زیادی بر روی پوست خواهد شد، مخصوصاً که شنا کردن بصورت ساعت های طولانی و به دفعات زیادی صورت گیرد.

    نمک و کلر موجود در آب استخر دو عامل مهم و اصلی برای خشکی، پوسته شدن، تغییر رنگ و آفتاب سوختگی پوست هستند، که با توجه و رعایت نکات مراقبت از پوست، می توانید از این مشکلات در امان بمانید.

    استفاده از کرم های محافظتی پوست

    مهمترین اثر کلر موجود در آب استخر برای پوست، می تواند ایجاد، سوزش، خارش و یا قرمزی بیش از حد پوست، حساسیت و مشکلاتی از این دست باشد، که قطعاً این موضوع برای پوست های لطیف و حساس بیشتر اتفاق می افتد.

    برای اینکه از این مشکل پیشگیری کرده باشید، باید با ایجاد لایه ی محافظتی بر روی پوست از بوجود آمدن علائم اولیه و یا مشکلات جدی پوست جلوگیری کنید و این کار را باید با استفاده از کرم های مناسب مرطوب کننده و یا ضد آفتاب و یا حتی کرم های طبیعی و ارگانیک، انجام دهید.

    آب استخر سبب خشکی بیش از حد پوست شده و از این جهت برای محافظت از پوست لازم است تا قبل از شنا از کرم های ضد آفتاب که فاقد چربی هستند، استفاده کنید تا پوست را در برابر کلر موجود در آب حفظ کند.

    شیوه های محافظت از پوست قبل و بعد از شنا کردن - بلاران

    پوست صورت هم مهم است

    شاید فکر کنید که چون پوست صورت در هنگام شنا کمتر در معرض آب و کلر موجود در آن قرار می گیرد، پس دیگر نیازی نیست که از کرم و یا لوسیونی برای مراقبت از پوست صورت استفاده کنید، اما این تصور کاملاً اشتباه است.

    حتی اگر در کنار استخر هم باشید، نیاز دارید تا پوست صورت را با کرم های مرطوب کننده و یا ضد آفتاب و یا هر کرم دیگری که برای این منظور توصیه شده است، مرطوب نگه داشته و چرب کنید تا دچار مشکلات و حساسیت های پوستی نشوید.

    شیوه های محافظت از پوست قبل و بعد از شنا کردن - بلاران

    دوش گرفتن بعد از شنا کردن

    حتماً بلافاصله پس از خروج از استخر، دوش بگیرید و این کار را با آب ولرم یا کمی سردتر انجام دهید تا کلر، نمک و همچنین آلودگی های موجود در سطح پوست را از بین ببرید، چرا که بدون انجام این کار آسیب های بسیار جدی به پوست وارد خواهد شد.

    در هنگام شستن بدن بهتر است از شامپو بدن و یا شوینده های مناسب که حاوی وازلین و گلیسیرین هستند و یا یک صابون ملایم برای محافظت از پوست کمک بگیرید تا PH پوستتان به درستی تنظیم شود و بعد از خشک کردن بدن با حوله های بسیار نرم، از مرطوب کننده ها و لوسیون های مناسب استفاده کنید تا بدین وسیله به رطوبت رسانی مجدد پوست بدن کمک کرده و در دراز مدت بعد از شنا کردن، دچار مشکل نشوید.

    شیوه های محافظت از پوست قبل و بعد از شنا کردن - بلاران

    خشک کردن صحیح بدن

    برخی افراد عادت دارند با دراز کشیدن روی تخت و زیر نور آفتاب به خشک کردن بدن خود بپردازند، اما توجه کنید که پس از دوش گرفتن برای خشک کردن پوست بدن در هوای آزاد و یا زیر نور آفتاب قرار نگیرید، زیرا این کار منجر به خشک شدن بیش از حد پوست خواهد شد.

    برای گرفتن حمام آفتاب بهتر است تا بعد از تمیز و خشک کردن و آماده سازی پوست با استفاده از مرطوب کننده ها و یا کرم های ضد آفتاب، این کار لذتبخش را انجام دهید.

    مرطوب کننده - بلاران

    مرطوب سازی مجدد بدن

    بهتر است برای مرطوب سازی بیشتر بدن پس از شنا و قبل از خواب هم از کرم مرطوب کننده و نرم کننده مناسب و یا لوسیون باکیفیت، جهت بالا بردن رطوبت پوست استفاده کرده و به کمک یک لوسیون یا کرم مناسب پوست بدن را بخوبی ماساژ دهید، به خاطر داشته باشید که محافظت از پوست قبل و بعد از شنا از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۳ رای

    مطالب مرتبط