پوست

ساخت انواع ماسک زردچوبه برای سلامتی و زیبایی پوست

ساخت انواع ماسک زردچوبه برای سلامتی و زیبایی پوست - بلاران
  • ساخت انواع ماسک زردچوبه به راحتی و با کمک سایر مواد ارگانیک و طبیعی امکانپذیر است، شاید تصور این نکته کمی دشوار باشد که با کمک زردچوبه بتوان ماسک تهیه کرد، اما به شما خواهیم گفت که اتفاقاً این ماسک های طلایی می توانند خاصیت درمانی فوق العاده ای هم داشته باشند.

    در این پست برخی از این ماسک ها را به شما معرفی کرده و خواص هر ماسک را برایتان عنوان خواهیم کرد، پس در این مطلب هم با ما همراه باشید.

    ساخت انواع ماسک زردچوبه برای سلامتی و زیبایی پوست - بلاران

    معرفی انواع ماسک زردچوبه

    شاید تعجب کنید اما زردچوبه، این ادویه شگفت انگیز و پُر خاصیت نه تنها در آشپزی کاربردهای فراوانی دارد، بلکه در تهیه انواع ماسک می توان از آن استفاده کرده و بسیاری از تولید کنندگان لوازم آرایشی هم در تهیه محصولات شان از این ماده ی طلایی استفاده می کنند.

    اما بهتر است قبل از تهیه و بکار بردن ماسک زردچوبه، به این نکات دقت داشته باشید.

    بهتر است قبل از استفاده از هر نوع ماسکی صورت خود را از آرایش و کرم های مختلف پاک کرده و کاملاً پوست را بشویید و سپس اقدام به استفاده از ماسک نمایید.

    قبل از استفاده از انواع ماسک، حتی ماسک های طبیعی و خانگی آن را بر روی قسمتی از پوست بازو به مدت 20 تا 30 دقیقه تست کنید و در صورت نداشتن واکنش خاصی، در روز بعد آن را بدون هیچ نگرانی بر روی پوست صورت استفاده کنید.

    این نکته را هم بخاطر بسپارید که بعد از استفاده از زردچوبه در ماسک های مختلف و پاک کردن آن از روی صورت ممکن است رنگ صورت تان کمی زردتر به نظر برسد، اصلاً نگران این نکته نباشید، چون بعد از چند ساعت کم کم رنگ زرد از بین می رود، ولی اگر عجله دارید می توانید برای پاکیزگی بیشتر پوست از یک تونر استفاده کنید.

    دقت کنید که هیچ ماسکی حتی انواع ماسک زردچوبه را به پوست اطراف چشم نزنید، مگر اینکه این ماسک را مخصوص چروک دور چشم و یا اختصاصاً برای پوست اطراف چشم تهیه کرده باشید.

    مدت زمانی که ماسک بر روی صورت دارید، از صحبت کردن بپرهیزید، چرا که تکرار این کار به مرور زمان سبب ایجاد چین و چروک بر روی پوست خواهد شد، بخصوص زمانی که ماسک کم کم بر روی پوست خشک می شود، این دقت را بالا ببرید.

    بیشتر از یک تا دو بار در هفته از ماسک های صورت، حتی ماسک های طبیعی و ارگانیک استفاده نکنید، چون افراط در هر کاری موجب گرفتن نتیجه عکس خواهد شد.

    ساخت انواع ماسک زردچوبه برای سلامتی و زیبایی پوست - بلاران

    ماسک زردچوبه برای شادابی پوست

    برای ایجاد شادابی و طراوت بر روی پوست به مواد زیر نیاز خواهید داشت:

    پودر زردچوبه: یک قاشق چایخوری

    عسل طبیعی: نصف قاشق غذاخوری

    سدر: یک قاشق چایخوری

    آبلیمو: یک قاشق مرباخوری

    ماست: یک قاشق مرباخوری

    طرز تهیه:

    درون ظرفی تمامی مواد را با یکدیگر مخلوط کنید تا خمیری صاف و یکدست حاصل شود، دقت داشته باشید که مخصوصاً عسل را به خوبی با مواد ترکیب کنید و اگر این کار دشوار است می توانید، ابتدا مواد پودری مانند سدر و زردچوبه و سپس آبلیمو و ماست را مخلوط کرده و در پایان عسل را به آن ها اضافه کنید که کار مخلوط کردن، راحت تر انجام گیرد.

    حالا با کمک یک براش نرم آرایشی، یا یک تکه پنبه، یا با کمک پدهای آرایشی و اگر هیچکدام از این ها در دسترس نبود، از سرانگشتان تمیز و شسته شده خود استفاده کرده و این ماسک و یا انواع ماسک زردچوبه را روی پوست بطور یکنواخت پهن کنید.

    اجازه دهید تا این ماسک به مدت 15 تا 20 دقیقه بر روی پوست باقی بماند تا کاملاً خشک شود.

    پس از این مدت می توانید صورت را با آب ولرم شسته و برای پاک شدن کامل صورت می توانید از یک اسفنج نرم کمک بگیرید و بعد از شستن کامل، صورت را با حوله ای کاملاً نرم خشک کنید.

    اگر بر روی پوست احساس خشکی دارید می توانید از یک آبرسان و یا یک مرطوب کننده، بعد از این ماسک کمک بگیرید.

    پس از چند بار استفاده از این ماسک، می توانید شادابی و طراوت بیشتر را بر روی پوست خود احساس کنید.

    ساخت انواع ماسک زردچوبه برای سلامتی و زیبایی پوست - بلاران

    ماسک زردچوبه برای درمان منافذ باز پوست

    برای درمان منافذ باز پوست و بسته شدن آن ها می توانید از ماسک زیر کمک بگیرید.

    پودر زردچوبه: یک قاشق چایخوری

    گلاب: یک قاشق مرباخوری

    خاک رس آرایشی: یک قاشق چایخوری

    طرز تهیه:

    برای تهیه این ماسک باید ابتدا مواد را درون ظرف مناسبی مخلوط کنید تا خمیر یکنواختی را بدست آورید، دقت داشته باشید که اگر پوست شما مستعد آکنه و جوش است و کلاً طبع گرمی دارید، بهتر است تا به جای گلاب از شیر استفاده کنید و مواد را با شیر خمیر کنید.

    حالا می توانید انواع ماسک زردچوبه را با کمک براش، پنبه  یا پد آرایشی بر روی پوست قرار داده و بطور یکنواخت آن را بر روی صورت بمالید و کمی ماساژ دهید و بعد از آن حدود نیم ساعت صبر کنید تا ماسک بر روی صورت خشک شود.

    حالا با کمک آب ولرم مواد را ازروی پوست با آرامش کامل شسته و تا شسته شدن کامل مواد، آن ها را بر روی پوست ماساژ دهید تا کاملاً از روی پوست شسته و پاک شوند و در آخر صورت را با حوله نرم خشک کنید.

    ماسک صورت - بلاران

    ماسک زردچوبه برای قرمزی و التهاب پوست

    برای درمان قرمزی و التهاب پوست بعد از از بین رفتن جوش های صورت، می توانید از ماسک زردچوبه و آلوئه ورا کمک بگیرید.

    برای این ماسک نیاز به مواد زیر خواهید داشت:

    پودر زردچوبه: یک قاشق غذاخوری

    ژل آلوئه ورا: یک قاشق غذاخوری

    آب: به مقدار لازم

    برای تهیه این ماسک فقط لازم است تا مواد را با یکدیگر مخلوط کرده و خمیر مناسبی را بدست آورید، شاید اصلاً لازم نباشد که به این خمیر آب اضافه کنید، اما در صورت نیاز می توانید از مقدار کمی آب هم کمک گرفته و خمیر نرم و لطیفی را بدست آورده و آن را به آرامی بر روی پوست بگذارید.

    وقتی پوست صورت را کاملاً به این مواد آغشته کردید به مدت 15 تا 20 دقیقه صبر کنید و بعد پوست را با آب ولرم بشویید.

    از این ماسک هم می توانید در هفته دو تا سه بار استفاده کرده و از اثرات بی نظیر آن بر روی پوست کمک بگیرید.

    طرز تهیه دیگر انواع ماسک زردچوبه را در پست های بعدی می توانید شاهد باشید، از اینکه با همراه هستید بسیار خرسندیم.

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط