پوست

شناخت خواص روغن آرگان برای سلامت پوست

شناخت خواص روغن آرگان برای سلامت پوست - بلاران
  • امروزه دیگر خواص روغن آرگان یا همان طلای مایع بر هیچ کس پوشیده نیست و با استفاده از این روغن می توانید خیلی از مشکلات پوستی را بطور طبیعی برطرف کرده و یا اینکه موجب تقویت و سلامت پوست شوید.

    به خاطر اهمیتی که این روغن نسبتاً گران قیمت در سلامت پوست و مو دارد، قرار است که در این مطلب به شناخت بیشتر این روغن و خواص آن بپردازیم.

    اگر شما هم به دنبال ماده ای کاملاً طبیعی و سالم برای تقویت پوست و موی خود هستید، توصیه می کنیم که حتماً از روغن آرگان استفاده کنید و خودتان تفاوت را احساس کنید.

    شناخت خواص روغن آرگان برای سلامت پوست - بلاران

    معرفی خواص روغن آرگان

    گفته می شود روغن آرگان از میوه درخت آرگان که هر سی سال یک بار می روید، بدست می آید و در واقع خاص کشور مراکش است و زنان مراکشی از سال های دور از این روغن شگفت انگیز برای تغذیه و یا درمان پوست و موی خود کمک می گرفته اند.

    اما در حال حاضردر تمام دنیا از این روغن بسیار شگفت انگیز و مفید برای کاربردهای گسترده و بخصوص در ترکیبات آرایشی و بهداشتی استفاده می کنند.

    این روغن دارای اسیدهای چرب ضروری، اسید اولئیک و اسید لینولئیک و مقدار زیادی آنتی اکسیدان است و ویتامین E هم در آن به وفور یافت می شود و به نظر می رسد که قابلیت های این ویتامین و آنتی اکسیدان ها، برای زیبایی پوست دیگر بر هیچکس پنهان و پوشیده نباشد.

    شناخت خواص روغن آرگان برای سلامت پوست - بلاران

    اما برخی از خواص این روغن شامل موارد زیر می شود:

    خاصیت مرطوب کنندگی

    بخاطر وجود مقادیر بالای ویتامین E و مقدار بسیار زیاد اسیدهای چرب اشباع در این روغن، سبب می شوند تا استفاده از آن به لطافت و نرمی و حفظ رطوبت پوست کمک کند.

    چند قطره از روغن آرگان را کف دست ریخته و آن را به آرامی بر روی پوست دست و یا صورت ماساژ دهید و از خاصیت نرم کنندگی آن لذت ببرید.

    درمان التهابات پوستی

    یکی از خواص روغن آرگان این است که می تواند برای درمان التهابات و خارش های پوستی به شما کمک کند و با کمک آن می توانید تا حدود بسیار زیادی از التهابات پوستی بکاهید.

    حتی کسانی که دچار اگزمای پوستی هستند هم می توانند از فواید این روغن کمک گرفته و پوست خشک خود را با این روغن التیام بخشند و از گزمای آن تا حدود زیادی بکاهند.

    شناخت خواص روغن آرگان برای سلامت پوست - بلاران

    درمان جوش و آکنه

    این روغن به راحتی می تواند چربی پوست را کنترل کرده و تأثیر مثبتی بر روی پوست های چرب داشته باشد، چون با کمک این روغن می توانید ترشح چربی پوست خود را به راحتی کاهش دهید.!

    با استفاده از این روغن به مرور منافذ پوست شما بسته شده و ترشح چربی کاهش خواهد یافت و در نتیجه به درمان جوش و آکنه کمک خواهید کرد.

    پس برای این منظور می توانید حتی روزی دو بار پوست را با مقدار کمی از روغن آرگان ماساژ داده و بگذارید حدود 15 تا 20 دقیقه بر روی پوست باقی بماند و سپس صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید.

    خاصیت لایه برداری

    از دیگر خواص روغن آرگان که بسیار کاربردی هم هست این نکته است که این محصول می تواند در از بین بردن سلول های مرده پوست هم به شما کمک کند و با لایه برداری، اجازه تنفس را برای سلول های تازه نفس و لایه های زیرین پوست فراهم کند.

    برای این کار بهتر است تا از مقداری شکر قهوه ای در ترکیب با این روغن استفاده کرده و سپس آن را بخوبی بر روی صورت ماساژ دهید و اجازه دهید تا به مدت 10 تا 15 دقیقه بر روی صورت بماند و بعد مواد را از روی پوست پاک نمایید.

    ترک پوست - بلاران

    برطرف کردن ترک های پوستی

    ترکیباتی که در این روغن به وفور یافت می شود، بخصوص مقدار زیاد ویتامین E که بر روی پوست معجزه می کند، قادر است تا ترک های پوستی را بهبود بخشیده و آن ها را نیز درمان نماید.

    تری ترپنوئیدهای موجود در روغن آرگان باعث ترمیم وبهبود جای زخم و ترک های پوستی شده و از ایجاد عفونت بر روی زخم هم جلوگیری خواهند کرد.

    حتی در این زمینه به خانم های باردار توصیه می شود تا بطور منظم از این روغن برای ماساژ پوست خود استفاده کنند تا پوست شکم و اطراف آن، دچار ترک نشود.

    خواص روغن آرگان به همین موارد خلاصه نمی شود و در مطالب بعدی هم می توانید موارد مهم و فوق العاده ی دیگری را در مورد این روغن طبیعی و مفید، مطالعه کنید.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط