پوست

دیگر ماسک های زردچوبه و خواص شگفت انگیز آن

دیگر ماسک های زردچوبه و خواص شگفت انگیز آن - بلاران
  • ماسک های زردچوبه می توانند خواص فراوان و شگفت انگیزی را بر روی پوست ایجاد کنند و این ادویه چند کاره می تواند برای انواع پوست ها، با تهیه ماسک مخصوص به خود، فواید بی نظیری داشته باشد.

    در این مطلب هم در خدمت شما هستیم با ارائه چند ماسک که با مواد ارگانیک و طبیعی و افزودن مقداری زردچوبه تهیه می شود، که پایه اصلی آن را زردچوبه تشکیل خواهد داد.

    پس اگر در این مطلب هم ما را همراهی کنید، در پایان طرز تهیه چند ماسک دیگر را به همراه هم خواهیم آموخت، که قطعاً برای پوست مفید و مؤثر خواهد بود.

    ماسک های زردچوبه و خواص آن

    ماسک های طبیعی خانگی فاقد مواد شیمیایی هستند و تهیه آن ها مقرون به صرفه تر است، معمولاً بیشتر مواد آن را می توان در خانه یافت کرد و البته اگر از مواد تازه تر تهیه شوند، بسیار مؤثرتر عمل خواهند کرد.

    انواع ماسک هایی که با زردچوبه تهیه می شوند نیز همین گونه هستند و اگر یکبار آن ها را امتحان کنید و از اثرات و فواید آن بهره مند شوید، حتماً بار دیگر هم از آن ها استفاده خواهید کرد.

    دیگر ماسک های زردچوبه و خواص شگفت انگیز آن  - بلاران

    ماسک زردچوبه و سفیده تخم مرغ برای پوست خشک

    برای تهیه این ماسک باید از مواد زیر استفاده کنید.

    زردچوبه: یک قاشق مرباخوری

    تخم مرغ : یک عدد

    گلاب: نصف قاشق چایخوری

    آبلیمو تازه: نصف قاشق چایخوری

    روغن زیتون یا روغن بادام: یک قاشق چایخوری

    ابتدا یک عدد تخم مرغ را در ظرف مناسبی هم بزنید تا کمی روان و یکدست شود و پس از آن زردچوبه و مواد دیگر را یکی یکی اضافه کرده با یکدیگر بخوبی مخلوط کنید، تا خمیر نرم و یکنواختی بدست آید.

    این مخلوط را می توانید بر روی پوست خشک و تمامی نقاطی از بدن که پوست آن بیشتر مستعد خشکی می باشد، مانند آرنج و زانوها هم قرار دهید، تا مشکل خشکی پوست تا حدود زیادی مرتفع شود.

    پس از اینکه ماسک را بخوبی و یکنواخت بر روی پوست پخش کردید، صبر کنید که 15 تا 20 دقیقه بگذرد و ماسک تقریباً بر روی پوست خشک شود.

    حالا با آب گرم پوست را کاملاً شستشو داده و بعد با یک دستمال و یا حوله ای نرم، آن را خشک کرده و بر روی آن از یک کرم مرطوب کننده با کیفیت و مناسب پوست استفاده کنید.

    از این ماسک های زردچوبه هم می توانید دو تا سه بار در هفته برای خشکی پوست کمک بگیرید.

    دیگر ماسک های زردچوبه و خواص شگفت انگیز آن  - بلاران

    ماسک زردچوبه و آرد برنج برای جوش صورت

    برای استفاده بیشتر می توانید آرد برنج را به زردچوبه اضافه کنید، زیرا آرد برنج با کاهش چربی پوست، به درمان بیشتر آکنه و جوش های پوستی کمک خواهد کرد.

    مواد لازم برای تهیه این ماسک عبارتند از:

    زردچوبه: یک قاشق چایخوری

    آرد برنج: دو قاشق چایخوری

    ماست تازه: دو تا سه قاشق مرباخوری

    برای تهیه این ماسک تمامی مواد را با یکدیگر مخلوط کنید تا جایی که خمیری نرم و لطیف بدست آید و سپس آن را بر روی پوست صورت بطور یکنواخت پخش کرده و ماساژ دهید.

    بگذارید 15 تا 20 دقیقه این ماسک بر روی صورت باقی مانده و اثرات مثبت خود را بجای گذارد و بعد آن را با آب گرم بخوبی بشویید و بعد از یک کرم مرطوب کننده مناسب با پوست خود کمک گرفته و پوست را مرطوب کنید.

    از این ماسک هم می توانید در هفته یک تا دو بار بر روی پوست، استفاده کنید.

    دیگر ماسک های زردچوبه و خواص شگفت انگیز آن  - بلاران

    ماسک زردچوبه برای جوش های سرسفید

    برای اینکه از خواص زردچوبه برای درمان جوش های سرسفید حداکثر استفاده را کرده باشیم، لازم است تا آن را با برخی از مواد دیگر ترکیب کنیم.

    زردچوبه: یک قاشق مرباخوری

    آرد نخود: یک قاشق غذاخوری

    گلاب: به مقدار لازم

    برای بدست آوردن این نوع از ماسک های زردچوبه مواد را تا جایی با یکدیگر ترکیب کنید که خمیر یکدست، لطیف و نرمی حاصل شود، طوری که بعد از گذاشتن بر روی صورت چکه نکند و سپس با کمک یک تکه پنبه تمیز و یا با استفاده از نوک انگشتان پاکیزه ی خود، مواد را به تمامی نقاط پوست صورت، به جز پوست اطراف چشم مالیده و کمی ماساژ دهید.

    حالا کمی صبر کنید، 15 تا 20 دقیقه زمان بگذرد و مواد بر روی پوست خشک شوند و بعد آن ها را با آب ولرم نزدیک به سرد، از روی پوست پاک کنید.

    برای اینکه نتیجه بهتری از مصرف این ماسک بگیرید، بهتر است تا آن را دو بار در هفته بر روی پوست قرار دهید.

    ماسک برای پوست - بلاران

    ماسک زردچوبه و روغن نارگیل برای سفت شدن پوست

    این ماسک با وجود داشتن زردچوبه و نارگیل سبب روشن شدن و همچنین سفتی پوست خواهد شد، همچنین زردچوبه می تواند التهابات و سوزش پوست را هم تسکین داده و سبب آرامش پوست شود.

    زردچوبه: یک قاشق مرباخوری

    روغن نارگیل: یک قاشق مرباخوری

    عسل طبیعی: یک قاشق چایخوری

    مواد را در ظرفی مناسب مخلوط کرده و خمیر یکدستی را از آن بوجود آورید، این خمیر نباید زیاد شل و یا زیاد سفت باشد و باید به راحتی بصورت یک لایه نازک آن را بر روی پوست قرار دهید.

    بگذارید 15 تا 20 دقیقه زمان بگذرد و سپس صورت را با استفاده از آب گرم کاملاً شسته و خشک کنید و سپس از یک کرم مرطوب کننده برای نرمی پوست کمک بگیرید.

    دقت کنید که برای برطرف کردن التهابات پوستی و یا سفت کردن پوست، دو بار در هفته از این ماسک های زردچوبه استفاده کنید تا نتیجه مطلوب حاصل شود.

    ماسک برای پوست - بلاران

    ماسک زردچوبه برای لایه برداری پوست

    زردچوبه ماده ای بسیار عالی برای پوست های مستعد آکنه و جوش است و می توانید با کمک آن تولید چربی پوست را تنظیم کرده و پوست را لایه برداری و پاکسازی کنید.

    مواد مورد نیاز برای این منظور عبارتند از:

    زردچوبه: یک قاشق چایخوری

    جوش شیرین: 3 قاشق چایخوری

    شیر بادام: 2 قاشق چایخوری

    تمامی مواد را در ظرفی مخلوط کرده و آن را به آرامی بر روی پوست صورت ماساژ دهید، بهتر است حرکات ماساژ به صورت دورانی و از سمت چانه به سمت بالای پوست صورت گیرد.

    بعد از گذشت 5 تا 10 دقیقه صورت را شسته و از یک کرم مرطوب کننده مناسب استفاده کنید تا بر روی پوست دچار احساس خشکی نشوید.

    خُب عزیزان امیدواریم که با ساختن انواعی از ماسک های زردچوبه مناسب با پوست خود، از فواید بی نظیر این ماسک ها حداکثر استفاده را ببرید.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط