پوست

شناخت تونر مناسب پوست با توجه به مواد تشکیل دهنده آن (قسمت دوم)

شناخت تونر مناسب پوست با توجه به مواد تشکیل دهنده آن (قسمت دوم) - بلاران
  • یافتن تونر مناسب پوست هر فرد با توجه به مشخصه های پوست، مشکل ترین قسمت استفاده از تونرها بر روی صورت است.

    چرا که اگر به اشتباه از تونر نامناسب و بی کیفیتی استفاده کنید، به جای بهره بردن از فواید و اثرات سودمند این محصول آرایشی مفید، دچار عوارض و ناراحتی های پوستی خواهید شد.

    برای بوجود نیامدن چنین مشکلی، ابتدا باید نوع پوست خود را بشناسید، که در پست قبلی به انواع پوست و طریقه شناخت آن اشاره کردیم و سپس باید با انواع تونر و مواد تشکیل دهنده آن بخوبی آشنا باشید.

    در این مطلب و در ادامه پست قبلی به معرفی بیشتری از تونرهای صورت خواهیم پرداخت و امیدواریم که با مطالعه بیشتر در این زمینه، به پوست خود و زیبایی و سلامت آن بیش از پیش اهمیت دهید.

    تونر مناسب با توجه به مواد تشکیل دهنده آن

    می دانید که تونرها در حقیقت محصولاتی هستند که باید پس از پاک کردن کامل آرایش و بعد از شستشوی و تمیز کردن پوست مورد استفاده قرار گیرند.

    زیرا که تونرها قادرند تا PH پوست را بعد از شستن صورت تنظیم کرده و مانع از خشکی و یا چربی بیش از حد پوست هم خواهند شد.

    همچنین تونرهای با کیفیت می توانند پوست را آبرسانی و تقویت کرده و طراوت، شادابی و نرمی را به پوست هدیه کنند.

    همه انواع پوست ها می توانند از این محصول استفاده کنند و از فواید آن بهره مند شوند به شرطی که در هنگام خرید به نوع محصول و مواد تشکیل دهنده آن و همچنین مناسب بودن آن با توجه به نوع پوست خود دقت داشته باشند.

    شناخت تونر مناسب پوست با توجه به مواد تشکیل دهنده آن (قسمت دوم) - بلاران

    برای شناخت بیشتر مواد تشکیل دهنده تونرها باید بدانید که برخی از انواع تونرها شامل مواد زیر هستند:

    تونیک ها:

    تونیک ها هم عموماً حاوی مقدار کمی الکل هستند و جزو تونرهای نسبتاً قوی به شمار می آیند و قادرند پوست را بطور ملایمی لایه برداری کنند.

    این تونرها اغلب حاوی گلیکولیک اسید و لاکتیک اسید و عصاره پرتقال است که برای انواع پوست های چرب و ترکیبی مناسبند و در ساخت تونر مناسب برای اینگونه پوست ها کاربرد دارند.

    گلیکولیک اسید:

    گلیکولیک اسیدها می توانند مشکلات رنگدانه ای که عموماً بر اثر تابش زیاد نور آفتاب بر روی پوست ظاهر می شوند و یا بر اثر آکنه بوجو می آیند را برطرف کنند.

    لاکتیک اسید:

    لاکتیک اسید هم برای شفافیت و روشن سازی و برطرف کردن مشکلات رنگدانه ای پوست کاربرد داشته و به عنوان یک لایه بردار بسیار ملایم مورد مصرف قرار می گیرد.

    عصاره پرتقال:

    ویتامین C موجود در پرتقال که دارای خواص آنتی اکسیدانی است، پوست را در برابر اشعه های مضر محافظت کرده و پوست را تازه و شاداب نگه می دارد.

    عصاره پرتقال به عنوان یک لایه بردار طبیعی، چربی و علائم جوش و آکنه را بر روی پوست کنترل کرده و سبب لایه برداری ملایم خواهد شد.

    براکرها

    براکرها در واقع فاقد الکل هستند و با وجود آب و موادی مانند گلیسرول، جزو ملایم ترین انواع تونر به شمار می آیند.

    این تونرها با مواد تشکیل دهنده ی خود، می توانند برای افرادی که پوست های خشک و حساسی دارند بهترین و ایده آل ترین گزینه باشند.

    با رطوبت رسانی خوبی که این تونر قادر است بر روی پوست ایجاد کند، لطافت و نرمی پوست را افزایش داده و سبب تقویت آن خواهد شد.

    شناخت تونر مناسب پوست با توجه به مواد تشکیل دهنده آن (قسمت دوم) - بلاران

    اما بیشترین مواد تشکیل دهنده اینگونه از تونرها شامل:

    ویتامین E:

    ویتامین E جزو موادی است که برای ایجاد تونر مناسب صورت جهت جوان و شاداب نگه داشتن پوست، بسیار لازم و ضروری است و پوست را در برابر اشعه UV محافظت می کند.

    این ویتامین خاصیت مرطوب کنندگی دارد و می تواند پوست را نرم و لطیف نگه دارد، علاوه بر اینکه ویتامین E یک آنتی اکسیدان قوی است و برای پوست مفید خواهد بود.

    گلیسرول و گلاب:

    گلیسرول و گلاب پوست را مرطوب نگه داشته و با خواص فوق العاده ای که دارند می توانند لطافت و نرمی پوست را افزایش دهند و پوست را در برابر آلودگی ها هم محافظت خواهند کرد.

    با انتخاب درست تونر، مشکلاتی مانند قرمزی، خارش و التهابات پوستی بر روی پوست های حساس کاهش می یابد.

    پوست های خشک با کمک تونرهای مناسب خود، طراوت و تازگی پیدا کرده و رطوبت بیشتری را جذب پوست خواهند کرد.

    در پوست های چرب هم با استفاده بجا و منظم از تونر مناسب و این محصول آرایشی مفید، آلودگی های منافذ پوست از بین رفته و چربی اضافه پوست هم کاهش خواهد یافت و پس از مدتی، پوستی روشن و شفاف خواهید داشت.

    پوست های نرمال و معمولی هم با بهره بردن از مواد مفیدی که در تونر وجود دارد، تمیزتر، درخشان تر و لطیف تر از قبل شده و در صورت استفاده و کاربرد تونر با کیفیت این تغییرات را بر روی پوست، بسرعت احساس خواهید کرد.

    اما با اینکه تونرها سلول های مرده ی پوست و آلودگی های روزانه و باقیمانده ی اثرات مواد آرایشی و سلول های مرده را از سطح پوست پاک کرده و می زدایند، نباید در مصرف آن زیاده روی کنید.

    شناخت تونر مناسب پوست با توجه به مواد تشکیل دهنده آن (قسمت دوم) - بلاران

    برای آنکه بدانید تونر مصرف شده برای پوست شما مناسب بوده است یا نه، در تمامی انواع پوست ها بعد از چندین بار استفاده از تونر با کیفیت و مناسب احساس می کنید که پوستی تمیزتر و شاداب تر دارید.

    پوست کم کم شروع به صاف تر و نرم تر شدن کرده و احساس می کنید که پوست تازه تر و جوان تر شده است و در این صورت رنگ پوست هم روشن تر خواهد شد.

    در چندین پست گذشته تلاش کردیم تا علاوه بر شناخت تونرها، مزایا و عوارض آن، تونر متناسب با هر نوع پوست را با توجه به مواد تشکیل دهنده آن معرفی کنیم.

    به هر حال امیدواریم که با مطالعه این مطالب از این پس در انتخاب تونر مناسب پوست خود دقت بیشتری داشته و همواره سلامت و شاداب باشید.

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *