پوست

معرفی دیگر فواید روغن آرگان برای پوست

معرفی دیگر فواید روغن آرگان برای پوست - بلاران
  • فواید روغن آرگان سبب شده تا از این روغن طبیعی و مغذی در موارد بسیار فراوانی، چه به لحاظ درمانی و چه بخاطر تقویت پوست و مو استفاده شود.

    به دلیل داشتن مقدار بسیار بالای ویتامین E، ویتامین A، اُمگا 6 و 9، اسیدهای چرب، آنتی اکسیدان، لینولئیک اسید و… در این روغن، محصولات بسیار متفاوتی از روغن آرگان بخصوص در زمینه ساخت لوازم آرایشی بدست می آید.

    در این مطلب و در ادامه مطلب قبلی به تعداد دیگری از خواص این روغن برای پوست اشاره خواهیم کرد، پس برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه، تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

    فواید روغن آرگان را بدانیم

    درخت آرگان بومی کشور مراکش است و ارتفاع آن معمولاً به 8 متر می رسد که این درخت در 30 سالگی به بار نشسته و میوه می دهد، درون این میوه هسته ای وجود دارد که روغن آن را از مغز این هسته تهیه می کنند.

    اهمیت درخت آرگان به دلیل خاصیت دارویی روغنی است که در درون میوه این گیاه وجود دارد، که خواص و فواید روغن آرگان را می سازد و یکی از مزایای این روغن این است که در برابر اکسید شدن مقاوم می باشد.

    اگر این روغن را بطور مداوم استفاده کنید، می تواند به تولید و رشد سلول های تازه کمک کرده و آن را بهبود ببخشد و در نتیجه سبب ایجاد پوست و موی سالم تری خواهد شد.

    معرفی دیگر فواید روغن آرگان برای پوست  - بلاران

    تأخیر در پیری زودرس

    با وجود آلودگی بسیار زیاد هوا و همچنین تابش پرتوهای مضر خورشید و عواملی از این دست، احتمال از بین رفتن رطوبت و خشک شدن پوست افزایش می یابد.

    در نتیجه پوستِ خشک به شدت در معرض آسیب و پیری زودرس قرار می گیرد، اما وجود ویتامین E و ترکیبات مفید دیگر در روغن آرگان، موجب خنثی کردن اثر آن ها شده و با ایجاد رطوبت کافی بر روی پوست، قدرت کشسانی آن را افزایش می دهد.

    در نتیجه سفتی و رطوبت پوست شما افزایش پیدا کرده و از پیری زود هنگام و چین و چروک رهایی می یابد و این  خاصیت، یکی از فوق العاده ترین فواید روغن آرگان است.

    برای این منظور کافیست تا هر شب قبل از خواب، مقدار کمی از روغن را بر روی پوست صورت ودست ماساژ داده و بگذارید تا به خوبی جذب پوست شود.

    علاوه بر خاصیت جلوگیری از فرایند پیری زودرس، این روغن در محو کردن نشانه های پیری و جوانسازی پوست هم نقش تعیین کننده ای دارد.

    روغن آرگان با ایجاد بافتی مستحکم بر روی پوست، آن را صاف تر و جوان تر خواهد کرد و به همین جهت است که در محصولات و ترکیبات آرایشی از آن بطور گسترده ای استفاده می شود.

    معرفی دیگر فواید روغن آرگان برای پوست  - بلاران

    درخشندگی و شفافیت ناخن

    روغن آرگان حتی می تواند برای ناخن های شما هم مفید باشد و آن ها را براق و درخشان نشان دهد، پس کافیست تا ناخن های دست و پای خود را مرتب با روغن خالص آرگان ماساژ داده و با استفاده از خواص آن، ناخن ها را مرطوب و تقویت کنید.

    معرفی دیگر فواید روغن آرگان برای پوست  - بلاران

    کرم اصلاح

    یکی از فواید روغن آرگان که موجب شگفتی شما خواهد شد، استفاده از آن برای اصلاح صورت است، طوری که می توانید قبل و بعد از اصلاح صورت و به عنوان کِرِم اصلاح و یا افترشیو از آن استفاده کنید.!

    فقط لازم است تا برای استفاده از فواید روغن آرگان در این مورد، چند قطره از این روغن را روی پوست ماساژ داده و سپس اقدام به اصلاح صورت نمایید و یا می توانید آن را بعد از اصلاح، برای نرمی و آبرسانی پوست بکار برید.

    لب های زیبا - بلاران

    لب هایی نرم و ملایم

    روغن آرگان به نرمی پوست لب های شما هم کمک خواهد کرد، اگر نیاز به لایه برداری لب ها دارید، فقط لازم است تا 3 تا 4 قطره از روغن آرگان را با یک قاشق شکر مخلوط کرده و آن را بر روی لب ها بمالید.

    چند دقیقه صبر کنید و سپس لب های خود را با آب گرم بشویید و بدین ترتیب سلول های مرده پوست و پوسته های لب را از بین برده و لب ها را نرم و درخشان کنید.

    پوست دور چشم  - بلاران

    روغن آرگان برای پوست دور چشم

    آبرسانی فوق العاده، خاصیت التیام بخشی، محافظت از پوست و از همه مهمتر جلوگیری از بوجود آمدن چین و چروک های پوستی، عواملی هستند که سبب می شوند تا روغن آرگان یکی از بهترین و مناسب ترین ترکیبات برای پوست دور چشم باشد.

    این روغن بسیار سبک و ملایم است و با نرمی که بر روی پوست ایجاد می کند، می تواند برای پوست دور چشم هم بسیار مفید باشد.

    به هر حال برای بوجود آوردن پوستی شفاف، سالم و درخشان می توانید شب ها قبل از خواب مقدار چند قطره از این روغن را کف دست ریخته و آن را بر روی پوست، به آرامی ماساژ دهید تا روغن کاملاً جذب پوست شده و فواید روغن آرگان بر روی پوست ظاهر شود.

    نکته

    روغن آرگان اصلی روان، کمی غلیظ، شفاف و کاملاً غیر چرب است و بوی آن شبیه بوی فندق تازه یا مغزهای گیاهی تازه است و باید بدانید که روغن آرگان خالص را باید در بطری های شیشه ای تیره نگهداری کنید، چون تابش نور مستقیم آفتاب سبب از بین رفتن خواص و تیرگی رنگ آن خواهد شد.

     

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۳ از ۵
    از مجموع ۲ رای

    مطالب مرتبط