پوست

ماسک زردچوبه برای روشن شدن و سفیدی پوست

ماسک زردچوبه برای روشن شدن و سفیدی پوست - بلاران
  • جای تعجب هم دارد که چگونه ماسک زردچوبه با رنگ زرد خود می تواند باعث سفیدی و روشنی پوست صورت شود،! اما واقعیت دارد، یکی از بهترین و مؤثرترین راه ها برای سفیدتر شدن پوست، استفاده از انواع ماسک های زردچوبه است.!

    برای اینکه بتوانید به خودتان و دیگران این مسئله را ثابت کنید، می توانید مواد آن را تهیه کرده و امتحان کنید و پس از نتیجه گیری بصورت عملی، آن ها را به دیگران هم توصیه کنید.

    در این مطلب روش تهیه چند نوع ماسک را با کمک این ادویه ارزان قیمت اما پُرخاصیت، عنوان خواهیم کرد که امیدواریم از آن ها استفاده کرده و برایتان سودمند و مؤثر باشد.

    ماسک زردچوبه برای روشن شدن و سفیدی پوست - بلاران

    روش تهیه چند ماسک زردچوبه

    زردچوبه دارای خواص فراوانی است که از جمله آن می توان به خواص ضد التهابی قوی، ضد میکروبی بودن آن و داشتن آنتی اکسیدان بالا اشاره کرد.

    در مطالب قبلی هم به این نکته اشاره کردیم که با وجود ارگانیک و طبیعی بودن موادی که در این ماسک ها وجود دارد، باز هم برای اطمینان بیشتر و برای اولین باری که می خواهید از زردچوبه به عنوان ماسک استفاده کنید، بهتر است تا ابتدا آن ها را بر روی پوست دست به مدت نیم ساعت، تست کرده و بعد از 24 ساعت، در صورت نداشتن حساسیت و واکنش های آلرژیک، آن را بر روی پوست صورت استفاده کنید.

    ماسک زردچوبه برای روشن شدن و سفیدی پوست - بلاران

    ماسک عسل و زردچوبه

    یکی از ساده ترین و بهترین راه ها برای استفاده از زردچوبه و روشن شدن پوست صورت، استفاده از عسل به همراه زردچوبه است.

    برای این منظور کافیست تا یک قاشق مرباخوری از پودر زردچوبه با یک قاشق مرباخوری از عسل مرغوب را با یکدیگر بخوبی مخلوط کنید تا یکدست شود.

    حالا این ماسک را بر روی پوست صورت مالیده و کمی ماساژ دهید و بعد صبر کنید تا 20 تا 30 دقیقه زمان بگذرد و مواد ماسک به حالت تقریباً خشکی درآید، سپس پوست را با آب ولرم به آرامی شستشو دهید و با حوله ای بسیار نرم و ملایم صورت را خشک کنید، حالا می توانید از یک کرم مرطوب کننده با کیفیت، برای پوست کمک گرفته و صورت را با کمک آن کمی مرطوب و نرم کنید.

    ماسک زردچوبه برای روشن شدن و سفیدی پوست - بلاران

    ماسک زردچوبه و آبلیمو

    علاوه بر زردچوبه که به روشن شدن پوست صورت کمک خواهد کرد، لیموترش تازه هم می تواند به روند شفافیت و درخشندگی پوست کمک کرده و آن را سرعت بخشد.

    لیموترش و یا آبلیمو، حاوی مقادیر بالایی از ویتامین C است که به پاکسازی و روشن و سفید شدن پوست کمک فراوانی خواهد کرد، برای تهیه این ماسک می توانید از:

    زردچوبه: یک قاشق غذاخوری

    آبلیمو ترش تازه: یک قاشق مرباخوری

    عسل: یک قاشق مرباخوری

    کمک گرفته و آن ها را درون ظرفی مخلوط کنید و وقتی مواد یکدست و منسجم شدند، آن را با کمک براش و یا یک تکه پنبه تمیز و استریل و یا حتی به کمک انگشتان خود بر روی پوست صورت مالیده و کمی ماساژ دهید و بگذارید این ماسک به مدت 15 تا 20 دقیقه بر روی پوست صورت باقی بماند تا تقریباً خشک شود و سپس صورت خود را با آب ولرم به آرامی بشویید.

    این ماسک را هفته ای یکبار می توانید بر روی پوست صورت استفاده کنید.

    ماسکِ صورت - بلاران

    ماسک ماست تازه و زردچوبه

    اسید لاکتیک موجود در ماست و یا شیر پوست را پاکسازی کرده و با از بین بردن سلول های مرده پوست به سفید شدن و شفاف شدن رنگ پوست کمک می کند، برای تهیه این ماسک می توانید از مواد دیگری هم بهره ببرید.

    برای درست کردن این ماسک باید مواد زیر را تهیه کنید:

    زردچوبه: یک قاشق مرباخوری

    آرد نخود: دو قاشق مرباخوری

    عسل: یک قاشق مرباخوری

    ماست تازه: یک قاشق غذاخوری

    به جای ماست می توانید از یک قاشق شیر هم در ماسک زردچوبه و ماست کمک بگیرید، این مواد را درون ظرف مناسبی ریخته و با یکدیگر مخلوط کنید، وقتی خمیر صاف و یکدستی حاصل شد، آن را به آرامی با کمک یک تکه پنبه و یا با استفاده از انگشتان تمیز و شسته شده، بر روی پوست صورت قرار داده و آن را کمی بر روی پوست ماساژ دهید.

    بعد از گذشت 15 تا 20 دقیقه صورت را با آب ولرم شسته و مواد را به آرامی و کم کم از روی پوست پاک کنید و بعد از خشک شدن پوست، بر روی آن از یک کرم مرطوب کننده مناسب کمک بگیرید.

    این ماسک را دو تا سه بار در هفته می توانید بر روی پوست قرار دهید تا زمانی که نتیجه مطلوب را دریافت کنید.

    بخاطر داشته باشید که می توانید در این ترکیب ازآبلیموترش تازه هم برای درخشش بیشتر پوست کمک بگیرید.

    این به شرطی است که به هیچکدام از این مواد و ترکیب آن ها حساسیت نداشته باشید.

    ماسکِ صورت - بلاران

    ماسک زردچوبه و سرکه سیب

    برای سفید و درخشان شدن رنگ پوست می توانید مواد زیر را تهیه کرده و از آن ماسک مناسبی درست کنید:

    زردچوبه: یک قاشق مرباخوری

    سرکه سیب طبیعی: یک قاشق چایخوری

    عسل طبیعی: یک قاشق مرباخوری

    شیر: یک قاشق چایخوری

    تمامی مواد را در ظرف مناسبی مخلوط کنید تا خمیری نسبتاً شل تا جایی که به پوست چسبیده و هنگام استفاده بر زمین نریزد و چکه نکند، بدست آورید.

    ماسک را بصورت یکنواخت بر روی پوست زده و کمی ماساژ دهید و سپس به مدت 15 تا 20 دقیقه صبر کنید تا مواد تقریباً خشک شوند و بعد از آن صورت را با آب گرم بشویید و با حوله ای نرم پوست را به آرامی خشک کرده و برای خشک نشدن و لطافت بیشتر پوست، از یک کرم مرطوب کننده بعد از استفاده از ماسک کمک بگیرید.

    از این ماسک می توانید هفته ای دو بار بر روی صورت بهره ببرید.

    به یاد داشته باشید که حتی از ماسک های خانگی با مواد طبیعی هم، هرگز بطور افراطی استفاده نکنید.

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط