لوازم آرایش

چگونه آرایش کردن در زمستان ما را زیباتر می کند؟

چگونه آرایش کردن در زمستان ما را زیباتر می کند؟ - بلاران
  • آرایش کردن در زمستان مانند هر فصل دیگری شرایط خود را دارد و باید با ویژگی های آن فصل تغییر کند.

    وقتی که وارد فصل زمستان می شویم، همه چیز در طبیعت دچار تغییر و دگرگونی می شود، اگر ما هم می خواهیم که آرایشی  جذاب و متناسب با فصل داشته باشیم نباید از یک سری نکات، غافل شویم.

    ترجیح این است که در این فصل بیشتر از رنگ های گرم و تقریباً براق، با جلوه های بیشتری استفاده کنیم، چون با توجه به سردی هوا و غالب بودن رنگ های سرد در طبیعت، استفاده از رنگ های گرم در آرایش، به زیبایی، جذابیت و درخشش بیشتر ما کمک کرده و به آن خواهد افزود.

    در این مطلب قرار است که مواردی را برای یک آرایش زمستانه عالی با هم مرور کنیم، اگر شما هم تمایل به آموزش بیشتر دارید با ما در این پست همراه باشید.

    نکاتی برای چگونگی آرایش کردن در زمستان

    آنچه که در این آرایش مهم است ایجاد هارمونی و هماهنگی، بین آرایش و رنگ های موجود در طبیعت است و چون اغلب رنگ های این فصل سرد هستند بهتر است از رنگ هایی با تناژ گرم، در آرایش خود استفاده کنید، رنگ های بنفش، نارنجی، زرد و بخصوص قرمز می توانند چهره شما را زیباتر جلوه دهند و گیرایی و جذابیت چهره را چندین برابر بیفزایند.

    چگونه آرایش کردن در زمستان ما را زیباتر می کند؟ - بلاران

    استفاده از مرطوب کننده مناسب با پوست

    می دانید که در فصل زمستان به دلیل سردی و خشکی هوا، پوست بیشتر افراد به شدت خشک شده به حدی که در برخی موارد دچار پوسته و یا ترک می شود.

    برای جلوگیری از خشکی و ترک پوست باید همواره با آرایش و یا بدون آرایش، پوست خود را مرطوب و چرب نگه دارید، در این موارد می توانید از روغن های طبیعی مانند روغن بادام، نارگیل، کنجد، زیتون و… هم استفاده کنید، اما قبل از آرایش اگر از یک مرطوب کننده مناسب برای هیدراته کردن پوست خود کمک بگیرید، برای شروع آرایش و همچنین شاداب نگه داشتن پوست بسیار مؤثر خواهد بود.

    استفاده از ضد آفتاب مناسب

    برخی تصور می کنند که استفاده از ضد آفتاب ها، فقط مختص به فصل گرم و تابستان است چون بیشترین زمان تابش آفتاب بر روی پوست است و در آرایش کردن در زمستان ودر این فصل سرد جایی ندارد، چون زمان تابش خورشید و نور آن به حداقل می رسد و پوست ما کمتر در معرض تابش آفتاب است پس دیگر نیازی به ضد آفتاب برای صورت نخواهیم داشت!.

    این تصور کاملاً اشتباه و نادرست است، شاید بتوان گفت که اگر ما در فصل زمستان بیشتر به ضد آفتاب نیاز نداشته باشیم، نیازمندی ما کمتر نخواهد بود، پس حتماً در زیر آرایش خود از یک ضد آفتاب متناسب با پوست خود و با SPF مناسب کمک بگیرید تا در این فصل هم با استفاده از ضد آفتاب مراقبت بیشتری از پوست خود کرده باشید.

    چگونه آرایش کردن در زمستان ما را زیباتر می کند؟ - بلاران

    کرم پودر مناسب فصل

    معمولاً استفاده از کرم پودر هایی با رنگ روشن، برای این فصل سرد مناسب نیستند و باید از کرم پودرهایی با رنگ های ملایم برای زمستان استفاده کنید، که البته اگر این کرم پودرها حاوی مرطوب کننده هم باشند، برای زیرساز آرایشی بسیار بهتر خواهد بود.

    در فصل تابستان و در حال و هوای گرم آن، برنزه کردن پوست به صورت حالتی بسیار جذاب و دوست داشتنی خواهد داد، اما برنزه کردن و تیره کردن پوست در فصل زمستان زیبا نخواهد بود و در آرایش کردن در زمستان جایی ندارد، بلکه برای این فصل، هماهنگی و کنتراست رنگ ها مهم تر است.

    رژ گونه ای مناسب برگزینید

    هوای سرد زمستان به خودی خود به گونه های ما رنگ سرخ زیبایی خواهد داد و بدون رژگونه هم، گونه های ما گل انداخته و زیباتر از همیشه خواهند بود.

    برای اینکه هارمونی و تعادل مناسبی بین رنگ پوست و رنگ گونه های خود ایجاد کنید، بهتر است از طیف رنگ های صورتی و هلویی و آلبالویی و رژگونه هایی که متمایل به رنگ قرمز هستند، مانند رنگ گیلاسی و رنگ هایی از این دست به جای رنگ های قهوه ای و یا برنزه  را برای رژ گونه خود انتخاب کنید، تا ظاهری گرم تر به گونه های شما داده و به چهره شما نشاط و شادابی خاصی بدهند.

    چگونه آرایش کردن در زمستان ما را زیباتر می کند؟ - بلاران

    رژلب مناسب و چهره ای جذاب تر

    مهمترین قسمت در آرایش زمستانه، زدن رژ لب مناسبی است که هم به آرایش و هم با لباس ما هماهنگی داشته باشد، اما در مجموع استفاده از رژ لب هایی با رنگ های گرم، با سردی هوا همخوانی بهتری داشته و لب های ما را بیشتر جلوه خواهند داد.

    برای آرایش کردن در زمستان استفاده از رژ لب های تیره و براق، لب ها را برجسته تر و بزرگتر نشان داده و زدن رنگ هایی مانند شکلاتی، بنفش، بادمجانی، آلویی، شاه توتی، زرشکی تیره قرمز تیره و آتشین، قهوه ای تیره و … این طیف از رنگ ها حتی از نوع مات آن، بر زیبایی شما خواهند افزود و نگاه همگان را به شما معطوف خواهند کرد، چون اصولاً آرایش لب و رژلب ها در یک آرایش، نقطه اوج آن محسوب شده و همه آرایش را تحت الشعاع خود قرار خواهند داد.

    هرگز در این آرایش از رنگ های کرمی، صورتی، کالباسی و کلاً رنگ های سرد استفاده نکنید، چون شادابی و نشاط صورت شما را از بین برده و صورت شما را خشک، بی روح و بی احساس نشان خواهد داد، در صورتی که استفاده از رژهای گرم حتی محیط و فضای پیرامونی شما را پر انرژی خواهد کرد.

    در مطلب بعدی با ادامه آرایش مناسب فصل زمستان در خدمت شما عزیزان، در سایت پر مخاطب بلاران خواهیم بود.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *