لوازم آرایش

محصولات مختلف آرایشی و روش های نادرستی که بکار می گیریم

محصولات مختلف آرایشی و روش های نادرستی که بکار می گیریم - بلاران
  • استفاده از محصولات مختلف آرایشی و بهداشتی، روز افزون شده و هر روز گسترده تر می شوند، اما متأسفانه آگاهی ما در مورد چگونگی مصرف آن ها به همان نسبت آفزایش نمی یابد.

    بیشتر ما فقط در برابر هجومی از تبلیغات درست و یا نادرستی از مواد آرایشی قرار گرفته و صرفاً به همین دلایل، اقدام به خرید و مصرف برخی از لوازم آرایشی می کنیم.

    حتی برخی از کارها و روش های استفاده ما در رابطه با مواد آرایشی، غلط و نادرست است، اما چون بصورت یک رفتار دائمی درآمده است، آن را ناخواسته و بدون آگاهی، انجام می دهیم.

    اما این شیوه های نادرستِ رفتاری، سبب آسیب هایی بر روی پوست و مو خواهند شد، که برخی از آن ها واقعاً غیر قابل جبران هستند.!

    در این مطلب قرار است تا بعضی از این شیوه ها را به شما عزیزان یادآوری کنیم، پس اگر مایلید که آن ها را بدانید، در این پست هم همراه ما باشید.

    محصولات مختلف آرایشی و رفتارهای نادرست ما

    برای اینکه دچار صدمات و آسیب های ناشی از مصرف غلط محصولات آرایشی نشویم و استفاده به جا، درست و بهینه ای از آن ها داشته و بهره کافی از خرید و مصرف آن ها داشته باشیم، لازم است تا در ابتدا رفتارهای نادرست در این رابطه را بدانیم و سپس آگاهی و اطلاعات خود را در مورد استفاده و همچنین چگونگی استفاده از محصولات آرایشی، افزایش دهیم.

    محصولات مختلف آرایشی و روش های نادرستی که بکار می گیریم - بلاران

    داشتن اطلاعات درست از وضعیت پوست و مو

    برخی از ما اطلاعات درستی از وضعیت و نوع پوست و موی خود نداریم! تا در رابطه با آن اقدام به خرید لوازم آرایشی متناسب نماییم.!

    پس وقتی که بدون آگاهی اقدام به خرید برخی از مواد آرایشی که متناسب با نوع پوست و موی ما نیست، می کنیم، چه انتظاری باید داشته باشیم؟

    به عنوان مثال کسی که دارای پوستی خشک است و خود از این موضوع بی اطلاع است و یا با آن اهمیتی نمی دهد! و به خرید برخی از محصولات مخصوص افراد با پوست چرب اقدام می کند،! که از قضا چربی پوست را کم کرده و بر خشکی آن می افزاید، آیا باید انتظاری جز بدتر شدن وضعیت پوست خود داشته باشد؟!

    استفاده همزمان از چند محصول آرایشی

    برخی از افراد تصور می کنند که اگر چند نمونه از محصولات مختلف آرایشی مراقبت از پوست را بطور همزمان با هم خریداری کرده و بر روی پوست استفاده کنند در مدت زمان کوتاهی دارای پوستی بی عیب و نقص و ایده آل خواهند شد.!

    اما این تصور بسیار غلط است، بهتر است در ابتدا پایه ای ترین و ساده ترین محصول را خریداری و استفاده کرده و به تدریج با گرفتن تأثیر مثبت از همین مواد آرایشی ساده، دیگر مواد مراقبت از پوست را به آن اضافه کرده و یا جایگزین محصول اول نمایید.

    محصولات مختلف آرایشی و روش های نادرستی که بکار می گیریم - بلاران

    ترکیب نادرست محصولات

    یکی از نادرست ترین روش ها در استفاده از مواد مراقبت از پوست این است که بدون آگاهی، برخی از مواد و محصولاتی که با هم ناهماهنگ هستند و یا استفاده همزمانِ آن ها بر روی پوست مضر است، همزمان و یکجا استفاده کنیم.

    مثلاً اگر از کرم ها و محصولاتی که حاوی ویتامین C هستند استفاده می کنید، نباید از مواد آرایشی و مراقبتی که دارای بتا هیدروکسی اسید و یا آلفا هیدروکسی اسید هستند استفاده کنید، زیرا استفاده همزمان این مواد، سبب مشکلات پوستی از جمله ایجاد قرمزی و خارش پوستی خواهد شد.

    نداشتن تداوم در استفاده از مواد آرایشی

    برای اینکه بتوانید پوستی شاداب و باطراوت داشته باشید و یا اینکه به کمک محصولات مختلف آرایشی و بهداشتی برخی از مشکلات پوستی را برطرف کنید، باید در استفاده درست از محصولات، پشتکار داشته باشید.

    می دانید که برای موفقیت در هر کاری، داشتن پشتکار و تداوم در آن و خسته نشدن از روش درستی که انجام می دهید، مهمترین مسئله است.

    پس از انتخاب درست محصولات آرایشی متناسب با پوست، عامل پیروزی شما در برطرف کردن مشکلات پوستی، تداوم و ادامه دادن در استفاده از موادی است که مناسب شماست و تا بدست آمدن نتیجه و تأثیر مواد بر روی پوست، باید تلاش کنید و از جایگزینی زود به زود محصولات هم بپرهیزید.

    محصولات مختلف آرایشی و روش های نادرستی که بکار می گیریم - بلاران

    نگهداری غلط از محصولات آرایشی

    در مورد اینکه هر کدام از محصولات و یا مواد آرایشی چگونه باید نگهداری شوند، تا برای مدت ها قابل استفاده باشند، در پست های قبلی مفصلاً صحبت کردیم.

    بطور کلی محصولات مراقبت از پوست را باید دور از تابش نور خورشید و رطوبت نگهداری کنید و می بایست آن ها را از یخ زدگی هم محافظت کنید.

    اما بهتر است بیشتر آن ها را در جای خنکی مانند یخچال نگهداری کنید، هر چند که برخی از آن ها با ماندن در یخچال خراب خواهند شد و فواید خود را از دست خواهند داد.

    پس باید ابتدا اطلاعاتی در مورد نگهداری محصولات مختلف آرایشی و بخصوص آن هایی را که استفاده می کنید، بدست آورده، تا بتوانید محصولی را که خریداری می کنید، بخوبی محافظت کرده و از اثرات و خواص مفید آن بهره مند شوید.

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *