آرایش

محصولات آرایشی و بکار بردن روش های نادرست!

محصولات آرایشی و بکار بردن روش های نادرست! - بلاران
  • استفاده از محصولات آرایشی و بهداشتی همیشه نیازمند اطلاعات و آگاهی دقیق و به روز است، تا بتواند کارایی مناسب و بهینه ای را برای مان به همراه داشته باشد.

    در غیر این صورت نه تنها بهره ای از آن ها نخواهیم برد، بلکه مصرف آن ها به ضرر ما تمام شده و ما را با خسارت هایی روبرو خواهند کرد.

    اما گاهی اوقات این ما هستیم که با اتخاذ روش های نادرستی که در پیش می گیریم، باعث ایجاد برخی صدمات و آسیب ها به پوست شده و به جای استفاده، پوست را دچار بیماری های گوناگون می کنیم.

    در این مطلب قرار است تا در مورد برخی از اشتباهاتی که در رابطه با مواد آرایشی و مصرف آن ها انجام می دهیم صحبت کنیم.

    خواندن این مطلب را به همه عزیزانی که از محصولات بهداشتی و بخصوص آرایشی، بطور مداوم استفاده می کنند توصیه می کنیم، پس همچنان ما را همراهی کنید.

    محصولات آرایشی و بکار بردن روش های نادرست! - بلاران

    محصولات آرایشی و روش های اشتباه ما

    امروزه تقریباً بیشتر افراد بصورت روزانه با لوازم آرایشی سر و کار دارند و از آن استفاده می کنند، البته برخی بیشتر و برخی کمتر.

    اما آنچه که در این میان از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و به سلامت ما بستگی دارد، داشتن اطلاعات کافی و انجام ندادن روش های نادرستی است که عموماً انجام می شود.!

    برخی از این شیوه های نادرست که متأسفانه عموماً آن ها را بکار می گیریم و همواره سلامت و شادابی ما را به خطر می اندازند، عبارتند از:

    نداشتن آگاهی کافی از کارایی مواد آرایشی

    یکی از مهمترین نکاتی که باید به آن دقت داشته باشیم، داشتن اطلاعات کافی در زمینه محصولی است که می خواهیم آن را خریداری کنیم و تشخیص کارایی درست و مناسب آن بر روی پوست است.

    یکی از اشتباهاتی که مرتکب می شویم این است که بدون اگاهی و صرفاً با شنیدن تبلیغات در مورد یک محصول، آن را تهیه می کنیم، بدون آنکه بدانیم در واقع این محصول مناسب پوست ما هست یا خیر.!

    یا اینکه اصلاً نمی دانیم که این محصول چه عملکردی بر روی پوست خواهد داشت و آیا آنچه که ما از این مواد آرایشی انتظار داریم در کارایی این محصول گنجانده شده است؟!

    حتی داشتن هماهنگی لازم با نوع پوست ما و شناخت لازم از فرم پوست و مویی که داریم، خود از موارد بسیار مهمی است که باید هنگام انتخاب محصولات آرایشی و بهداشتی آن را در نظر گرفته و باید با آگاهی کامل، در موقع خرید آن را لحاظ کنیم.

    محصولات آرایشی و بکار بردن روش های نادرست! - بلاران

    نداشتن اطلاعات کافی از اصطلاحات

    بعضی اوقات هم که کلاً دچار برداشت های اشتباه از اصطلاحات گفته شده در رابطه با آن محصول هستیم و نمی توانیم آن ها را از یکدیگر تفکیک کنیم.!

    به عنوان مثال اصطلاح سفید کننده و روشن کننده ممکن است به یک معنا برداشت شوند، در صورتی که این دو مفهوم در اصل متفاوت هستند.

    تهیه محصولات آرایشی که مناسب پوست و حتی موی ما نیستند و نداشتن آگاهی کافی از اصطلاحات آرایشی، سبب ایجاد آسیب های پوستی بر روی صورت و یا بر روی موها خواهند شد و یا اینکه چون اشتباه انتخاب شده اند، اصلاً انتظارات ما را برآورده نخواهند کرد.!

    پس برای انتخاب و خرید هر یک از محصولات و مواد آرایشی، بهتر است ابتدا با تمامی اصطلاحات آرایشی آشنا شویم و سپس اطلاعات لازم و کامل را از محصولی که می خواهیم تهیه کنیم، بدست آوریم.

    عدم رعایت ترتیب استفاده از مواد آرایشی

    با تشخیص درست نوع پوست و شناخت از کارایی مواد آرایشی که می خریم، باید ترتیب استفاده از آن ها را هم بیاموزیم.

    اغلب افراد بطور کاملاً ناآگاهانه، انواعی از محصولات آرایشی را یکی پس از دیگری بر روی پوست صورت استفاده کرده! و به این امید هستند که پوستی زیبا و جذاب هم داشته باشند.!

    اما این کار یک اشتباه بزرگ در استفاده از مواد و لوازم آرایشی است، بهتر است تا ترتیب و کاربرد هر یک از مواد خریداری شده را بدانید، تا تأثیر و عملکرد بیشتر و بهتری بر روی پوست داشته باشند.

    البته به صورت یک اصل کلی باید بدانید که محصولات و مواد آرایشی از سبک تر به سنگین تر استفاده می شوند، مثلاً برای استفاده باید ابتدا از تونرها و سپس سرم پوست و در آخر از مرطوب کننده ها استفاده کنید.

    استفاده از محصولات سنگین آرایشی بر روی پوست در آغاز کار، مانع از تأثیرگذاری مواد آرایشی سبک و بهینه مصرف کردن آن ها و صرفاً هدر رفتن پول ما خواهند شد.

    محصولات آرایشی و بکار بردن روش های نادرست! - بلاران

    جایگزین کردن زود به زود محصولات

    از اشتباهات بسیار فراوان و رایج در استفاده از محصولات مراقبتی و آرایشی پوست، این است که زود به زود بدون نتیجه گرفتن از یک محصول، آن را تعویض کرده و از نوع دیگری استفاده کنیم.

    این کار نه تنها نتیجه ای در بر نخواهد داشت، که باعث حساس شدن بیشتر پوست و در واقع دور ریختن مواد آرایشی خواهد شد.

    پس باید همواره در استفاده از محصولات آرایشی صبور باشید و زمان کافی به خودتان و محصول مورد استفاده بدهید، تا با پوست هماهنگ شده و تأثیرات خود را بخوبی نشان دهند.

    اما متأسفانه روش های نادرست و اطلاعات ناکافی ما در رابطه با استفاده از مواد ارایشی به همین موارد خلاصه نمی شوند و مواردی دیگری هم هستند که در مطلب بعدی آن ها را عنوان خواهیم کرد.

    خرسندیم که همراه مان هستید.

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *