آرایش

پاک کردن آرایش صورت و نکات مهمی که باید بدانید

پاک کردن آرایش صورت و نکات مهمی که باید بدانید - بلاران
  • پاک کردن آرایش صورت بویژه قبل از خواب، نکته مهمی است که باید برای مراقبت از پوست خود به آن توجه داشته باشید.

    برخی از مطالب و راهکارها را در پست قبلی عنوان کردیم، اما در این پست و در ادامه نکات دیگری را یادآوری خواهیم کرد که برای محافظت از پوست بسیار اساسی هستند.

    مراحلی از پاک کردن آرایش صورت

    پاک کردن آرایش، خود نیاز به مهارت و تجربه دارد و برای سلامت و بهداشت پوست نباید حتی ذره ای از آرایش بر روی صورت باقی بماند، از این رو در پست قبلی به شما توصیه کردیم که پس از شستن صورت از تونرها و یا میسلارواتر کمک بگیرید.

    اما برخی نقاط صورت نیاز به رسیدگی و توجه بیشتری دارد که در ادامه در این مورد توضیحاتی خواهیم داد.

    پاک کردن آرایش چشم مهمترین مرحله

    چشم حساس ترین عضو بدن است و همواره نیاز به توجه خاص دارد و پاک کردن آرایش چشم هم باید با دقت بسیار انجام شود، که اتفاقاً نسبت به دیگر قسمت های آرایش صورت، با سختی بیشتری پاک می شود.

    بخصوص پاک کردن خط چشم و ریمل، نسبت به دیگر مواد آرایشی، کار مشکلی است و باید با صبر و حوصله انجام گیرد.

    برای این مرحله از یک پاک کننده آرایش مخصوص چشم استفاده کرده و با آغشته کردن پد پنبه ای به این مواد و گذاشتن چند ثانیه آن بر روی چشم و مژه ها، به راحتی آرایش چشم را پاک کنید.

    هرگز برای پاک کردن آرایش از روی چشم و مژه متوسل به زور و شدت بر روی پلک و مژه ها نشوید، زیرا این کار سبب آسیب به چشم ها و ریزش مژه ها خواهد شد.

    برای پاک کردن آرایش صورت در این مرحله می توانید به راحتی از میسلاواترهای مناسب پوست خود کمک بگیرید، که می تواند حتی ریمل های ضد آب را هم بخوبی از روی چشم پاک نمایند.

    پاک کردن آرایش صورت و نکات مهمی که باید بدانید - بلاران

    پاک کردن لب ها قسمت مهم آرایش

    گاهی اوقات چون رژلب ها در اثر تماس با مواد خوراکی و یا در اثر صحبت کردن کم رنگ می شوند، اغلب فراموش می کنیم که آن ها را هم باید از باقی مانده مواد آرایشی پاک کنیم.

    شاید بهتر باشد تا برای پاک کردن آن ها از مواد طبیعی مانند روغن زیتون و روغن نارگیل و یا روغن بادام کمک بگیرید.

    یا اینکه با کمک یک دستمال کاغذی و یا یک گلوله ی پنبه ای مقداری وازلین را بر روی لب ها بمالید و 5 دقیقه بعد آن را با کمک یک تکه پنبه تمیز از روی لب ها پاک کنید، که در این صورت همزمان با وازلین مواد باقی مانده از رژ لب را هم پاک کرده اید.

    لب ها با پوست لطیف و ظریفی که دارند بسیار حساس بوده و باید مراقبت بیشتری از آن ها به عمل آورید، البته هر نوع پاک کننده ای هم برای پاک کردن آرایش صورت بخصوص لب ها مناسب نیست و بهتر است مخصوصاً برای پاک کردن رژها با ماندگاری بالا، از پاک کننده های مناسب آن استفاده کنید.

    پاک کردن آرایش صورت و نکات مهمی که باید بدانید - بلاران

    از دستمال مرطوب مخصوص پاک کننده آرایش استفاده کنید

    به شما پیشنهاد می کنیم که همیشه چند عدد دستمال مرطوب آرایشی را در نزدیک تخت خواب خود داشته باشید، تا اگر احساس خستگی و یا تنبلی! مانع از این شد که به موقع آرایش خود را پاک کنید، حتماً قبل از خواب این کار را انجام دهید و هیچگاه با آرایش صورت به خواب نروید.

    در اینگونه مواقع این دستمال ها به شما کمک خواهند کرد تا به آسانی تمام آرایش صورت خود را پاک کنید و یا اینکه اگر مواد کمی از آرایش روزانه، هنوز بر روی صورت باقی مانده است، آن را به کمک دستمال مرطوب بخوبی پاک و تمیز نمایید.

    با کمک این دستمال های مرطوب، می توانید رژلب، سایه چشم، پنکیک، کرم پودر و… را از روی پوست  پاک کرده و به پوست صورت خود استراحت دهید.

    برای اینکه دچار خشکی پوست نشوید بهتر است تا از انواع بدون الکل اینگونه دستمال ها استفاده کنید.

    پاک کردن آرایش صورت و نکات مهمی که باید بدانید - بلاران

    بعد از پاک کردن آرایش، مرطوب کننده بزنید

    یکی از نکات مهم این است که بعد از پاک کردن آرایش صورت و میکاپ، از یک مرطوب کننده مناسب با پوست خود استفاده کنید.

    لازم نیست صبر کنید تا پوست احساس خشکی کند و بعد از مرطوب کننده استفاده کنید، بلکه بهتر است تا رطوبت پوست هنوز کاملاً خشک نشده است از یک کرم مرطوب کننده کمک بگیرید.

    این کار به شما کمک خواهد کرد تا از پوست خود بیشتر مراقبت کرده و نگذارید که پس از استفاده از لوازم آرایشی و پاک کننده ها، پوست صورت دچار خشکی و کم آبی شود.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *