عمومی

برای تقویت مژه ها از روش های خانگی و ساده استفاده کنید

برای تقویت مژه ها از روش های خانگی و ساده استفاده کنید - بلاران
  • تقویت مژه ها با کمک روش های ساده و طبیعی، اگر درست و مداوم انجام شود، می تواند بسیار مؤثر و مفید باشد و شما را از خوردن دارو! و یا استفاده از روش های و وسایل مصنوعی بی نیاز کند.

    شاید این شیوه ها خیلی پیش پا افتاده و معمولی به نظر برسند، اما تا امتحان نکنید نمی توانید باور کنید که چقدر با اجرای همین روش های آسان، به رشد و بلندی و پرپشتی مژه ها کمک کرده و آن ها را از استفاده از مژه های مصنوعی و روش های نامناسب نجات خواهید داد.

    برای آموختن این روش ها با ما در این مطلب هم همراه باشید.

    معرفی روش هایی برای تقویت مژه ها

    این شیوه ها گاهی غیر قابل باور خواهند بود، اما بهتر است اول آن ها را به همان روش گفته شده امتحان کنید و بعد در مورد آن ها نظر دهید.

    برای تقویت مژه ها از روش های خانگی و ساده استفاده کنید - بلاران

    انجام دادن ماساژهای پلکی

    شاید باور نکنید ولی واقعاً حقیقت دارد، زیرا ماساژ دادن پلک ها به بهبود و افزایش گردش خون کمک کرده و این بهبود برای رساندن مواد مغذی به قسمت پلک و مژه مؤثر خواهد بود و سبب رشد بهتر فولیکول ها و تحریک پیاز مو برای رشد بهتر مژه ها خواهد شد.

    برای انجام دادن ماساژ باید از انگشت های تمیز و ضد عفونی شده خود استفاده کنید و با ریختن یکی دو قطره از هر روغن طبیعی که در دسترس دارید، مانند، روغن زیتون، کرچک، بادام، نارگیل و… بر روی انگشتان خود،آن را به آرامی بر روی پلک و خط مژه ماساژ دهید.

    ماساژ را باید به کمک سر انگشتان اشاره خود به صورت حرکاتی گرد و دورانی و هم زمان بر روی هر دو پلک انجام داده و به مدت 5 دقیقه و در چند نوبت انجام دهید و بهتر است تا برای حداقل 3 تا 4 ماه بر آن مداومت داشته باشید تا اثرات شگفت انگیز آن را با چشم خود نظاره گر باشید.

    این کار به رشد و تقویت مژه ها کمک کرده و با رساندن مواد مغذی بیشتر و تحریک پیاز مو، مانع از نازکی و شکستن و باعث تقویت مژه ها خواهد شد.

    برای تقویت مژه ها از روش های خانگی و ساده استفاده کنید - بلاران

    برس کشیدن بر روی مژه ها

    این مسئله هم به اندازه ماساژ پلک ها، غیر قابل باور است و فقط باید آن را انجام دهید تا به صحت آن اذعان کنید، برس کشیدن بر روی مژه ها اگر هیچ خاصیتی نداشته باشد، که دارد! می تواند ذرات گرد و غبار را از روی مژه ها پاک کند، که همین گرد و خاکِ به ظاهر ساده، خود مانع رشد سالم آن ها خواهد شد، چون این ذرات می توانند منافذ مژه را بسته نگه دارند و با این کار سبب ریزش مژه ها شوند.

    یکی از اثرات مثبت برس کشیدن این است که جریان گردش خون را تسریع می کند، تا مواد مغذی به راحتی  به فولیکول های مو و مژه برسند و ضخامت تارهای مژه را بیشتر کنند.

    مژه ها را با کمک برس مخصوص مژه، شانه کنید و مراقب باشید که شانه تمیز و ضد عفونی شده باشد و هیچگونه آلودگی نداشته باشد، پس شانه کردن را از ریشه ی مژه آغاز کرده و تا نوک آن به آرامی و بر روی همه مژه ها به مدت 5 دقیقه و برای دو تا سه بار در روز ادامه دهید و آنقدر این کار را در دراز مدت تکرار کنید، تا نتیجه مطلوب بدست آید و شاهد رشد بیشتر، ضخیم تر شدن و تقویت مژه ها باشید.

    برای بدست آوردن نتیجه عالی تر، می توانید از یکی دو قطره ویتامین E بر روی برس کمک بگیرید و برای تهیه این ویتامین، می توانید از قرص های ویتامین E استفاده کنید.

    برای تقویت مژه ها از روش های خانگی و ساده استفاده کنید - بلاران

    استفاده از خواص آلوئه ورا

    امروزه کمتر کسی است که با خواص شگفت انگیز و اعجاب آور آلوئه ورا و محصولات ساخته شده و گرفته شده از آن آشنایی نداشته باشد و باید بگوئیم که این محصول برای داشتن موها و مژه هایی پر و ضخیم هم عالی عمل می کند.

    آلوئه ورا سرشار از ویتامین ها و مواد بسیار مغذی برای کمک به رشد مژه است و شامل ویتامین های C ،A ،E ،B و اسید فولیک است، که اسید فولیک آن مانع از ریزش مژه ها و باعث تقویت آن ها خواهد شد.

    برای این کار لازم است تا ابتدا پوست آلوئه ورا را خوب بشویید و برشی از یک آلوئه ورا را بردارید و لزجی داخل آن را دور ریخته و ژل آن را قبل از خواب، به آرامی و با کمک پنبه ای تمیز و استریل، بر روی مژه ها بمالید و بگذارید تا صبح بماند.

    سپس هنگام صبح، صورت خود را با آب ولرم بشویید و این کار را باید هر شب قبل از خواب تکرار کرده و از خواص واقعاً بی نظیر آن، که برای رشد و ضخیم کردن و تقویت مژه ها مؤثر است، استفاده کنید.

    بهتر است بدانید، آلوئه ورا و ژل آن دارای اثر مرطوب کنندگی و نرم کنندگی می باشد که سبب آبرسانی به پوست و سالم نگه داشتن آن و تقویت و رشد مژه ها می شود.

     

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *