لوازم آرایش

شیوه ساخت پاک کننده آرایشی با مواد طبیعی

شیوه ساخت پاک کننده آرایشی با مواد طبیعی - بلاران
  • ساخت پاک کننده آرایشی با مواد طبیعی و ارگانیک ، ضمن اینکه پوست شما را از تمامی لوازم آرایشی به راحتی پاک خواهد کرد، نسبت به پاک کننده های آرایشی موجود در بازار، سالم تر و بهتر خواهد بود.

    در این مطلب دو روش ساخت این پاک کننده ها را با هم خواهیم آموخت، تا علاوه بر پاک کردن مواد آرایشی، از فواید مواد طبیعی که در آن وجود دارد بیشتر استفاده کرده و با کمک آن پوست را هم تقویت کنیم.

    روش ساخت پاک کننده آرایشی

    خانم ها عموماً برای پاک کردن آرایش صورت، از شیر پاک کن استفاده کرده و یا اینکه با کمک آب و صابون صورت خود را می شویند.

    اما می خواهیم روش هایی را برای ساختن پاک کننده های آرایشی، با کمک مواد طبیعی و خانگی توضیح دهیم، که علاوه بر زدودن ساده و راحت مواد آرایشی، قادر خواهد بود پوست شما را هم تقویت کند.

    می دانید که پاک کننده های آرایشی موجود در بازار، اغلب دارای مواد شیمیایی قوی و الکل هستند که در دراز مدت سبب خشکی پوست خواهند شد، اما به هر حال ما باید مواد آرایشی را از روی پوست پاک کنیم و به پوست امکان تنفسی دوباره بدهیم.

    شیوه ساخت پاک کننده آرایشی با مواد طبیعی - بلاران

    ابتدا لازم است تا چند توصیه را در پاک کردن لوازم آرایشی از روی پوست بخاطر بسپارید و آن ها را جدی بگیرید.

    *حتی اگر جزو کسانی هستید که از مواد آرایشی زیاد استفاده نمی کنید، لازم است تا صورت خود را روزی یک بار، به کمک پاک کننده ها و یا مواد مراقبت از پوست، از آلودگی ها و غبار پاک کنید.

    *با پوست خود همیشه مهربان باشید، بخصوص هنگام پاک کردن آرایش از روی صورت، به آرامی و صبوری با پوست برخورد کنید و برای پاک کردن مواد آرایشی که سخت پاک می شوند مانند ریمل ها، شدت عمل به خرج ندهید.

    *پاک کردن آرایش را از لب ها شروع کرده و بعد با آرامش و صبر به سراغ چشم ها بروید و سپس بقیه صورت را به خوبی و با ساخت پاک کننده آرایشی طبیعی، از مواد آرایشی پاک کنید.

    *برای پاک کردن آرایش چشم که از همه جا حساس تر و سخت تر است، پد آرایشی را به مدت چند ثانیه بر روی مژه و پشت چشم قرار دهید و سپس با حرکات آرام و منظم، آرایش چشم را پاک کنید.

    *بهتر است تا هنگام خرید دقت کرده و پاک کننده مناسب با پوست خود را خریداری کنید و از پاک کننده ها و صابون هایی که حاوی الکل هستند، حتی الامکان پرهیز کنید، چون اینگونه شوینده ها پوست را خشک می کنند.

    *مواد آرایشی می توانند منافذ تنفسی پوست را ببندند و از تنفس پوست جلوگیری کنند، پس نگذارید برای مدت طولانی آرایش بر روی صورت باقی بماند.

    *این مسئله یعنی پاک کردن آرایش، در هنگام شب و به هنگام خواب بسیار ضروری و لازم است و نباید هرگز با باقی مانده لوازم آرایشی بر روی پوست صورت بخواب روید.!

    شیوه ساخت پاک کننده آرایشی با مواد طبیعی - بلاران

    1- مواد لازم برای پاک کننده آرایش طبیعی

    گلاب                 یک فنجان و یا یک پیمانه کوچک

    روغن نارگیل        یک قاشق غذاخوری

    شامپو بچه          یک قاشق غذاخوری

    ظرف مناسب       برای ریختن محلول پاک کننده

    می دانید که گلاب و روغن نارگیل هر کدام به تنهایی اثر فوق العاده ای بر روی پوست دارند و بودن هر دو این ماده ارگانیک و طبیعی در ساخت پاک کننده آرایشی و این محلول، بخصوص برای پوست های حساس می تواند بیش از اندازه مؤثر باشد.

    اگر روغن نارگیلی که دارید بصورت جامد است، می توانید با حرارت دادن، آن را ذوب کرده و سپس از آن یک قاشق غذاخوری بردارید.

    روغن نارگیل، گلاب و شامپو بچه را درون ظرف مناسبی بریزید و مواد را با یکدیگر بخوبی مخلوط کنید، برای نگهداری این محلول می توانید از یک بطری یا شیشه خالی تمیز استفاده کنید.

    حالا محلولی دارید که برای پاک کردن لوازم آرایشی از روی صورت، بخوبی عمل کرده و نه تنها ضرری برای پوست ندارند، بلکه می توانند بسیار مفید هم باشند.

    برای استفاده از این پاک کننده آرایشی، کافیست تا پد مخصوص را به آن آغشته کرده و آن را به آرامی بر روی تمامی نقاط صورت بکشید.

    شیوه ساخت پاک کننده آرایشی با مواد طبیعی - بلاران

    2- مواد لازم برای تهیه پاک کننده آرایش صورت

    روغن زیتون          یک قاشق غذاخوری

    شامپو بچه           یک قاشق غذاخوری

    آب جوشیده          یک پیمانه یا یک فنجان کوچک

    ظرف مناسب        جهت ریختن مواد درون آن

    برای ساخت پاک کننده آرایشی طبیعی، درون ظرفی روغن زیتون، آب و شامپو بچه را با یکدیگر خوب مخلوط کنید و برای نگهداری بهتر، آن را به درون بطری شیشه ای کوچکی انتقال دهید.

    حالا با آغشته کردن پد آرایشی (در صورتی که پد آرایشی موجود نیست از یک گلوله پنبه ای می توانید استفاده کنید) به این محلول، آرایش صورت را بخوبی پاک کنید.

    بخاطر وجود روغن زیتون در این محلول، می توانید حتی آرایش چشم را هم با خیال راحت با همین محلول پاک کنید.

    حتی استفاده از روغن زیتون تنها هم می تواند آرایش را از صورت پاک کرده، بدون اینکه نیاز به شستن صورت پیدا کنید.

    پس برای این کار روغن زیتون را بر روی پد ریخته و وقتی آرایش پاک شد، برای اطمینان بیشتر و پاک کردن بقایای مواد آرایشی می توانید پد یا گلوله پنبه ای دیگری را با روغن زیتون آغشته کرده و آن را بر روی تمامی زوایای صورت بکشید.

    در این صورت مطمئن باشید که پوست کاملاً عاری از هر گونه مواد شیمیایی است، ضمن اینکه روغن زیتون به نرمی و لطافت و تقویت پوست شما هم کمک خواهد کرد.

    با کمی صرف وقت و ساخت پاک کننده آرایشی با مواد طبیعی، پوست ما سالم تر و شاداب تر نگه داشته شده و قطعاً این محلول برای پوست ما مفیدتر خواهد بود.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *