آرایش

آشنایی با خطرات آرایش کردن مداوم و هر روزه

آشنایی با خطرات آرایش کردن مداوم و هر روزه - بلاران
  • خطرات آرایش کردن مداوم و همیشگی همانقدر جدی است که آرایش کردن به موقع باعث زیبایی و جذابیت شما می شود.

    گاهی برخی از خانم ها در همه اوقات شبانه روز آنقدر آرایش دارند، که نمی توانند تصور کنند که چگونه می توان بدون استفاده از لوازم آرایش زندگی کرد.!

    در این پست می خواهیم به این اشخاص خطرات استفاده ی بی رویه از لوازم آرایش را یادآوری کرده و مواردی را در این زمینه گوشزد کنیم.

    خطرات آرایش کردن مداوم و همیشه

    اگر به طور پیوسته و شبانه روز آرایش می کنید و به این مسئله وابسته هستید، حتماً این مطالب را بخوانید.

    بوجود آمدن اختلالات پوستی

    اگر بطور منظم از کرم پودرها، پنکیک ها و کرم های مختلف برای نشان دادن پوستی یکدست و صاف استفاده می کنید، احساس خارش، قرمزی، التهاب و یا جوش زدن پوست صورت، زنگ خطر و دلیلی بر توقف و کم کردن مصرف لوازم آرایشی خواهد بود.

    چون سدیم سولفات موجودِ درون این کرم ها می توانند، قسمت محافظتی پوست را به میزان 10 درصد کاهش داده و حساسیت پوست را بالا ببرند و پوست را دچار اختلال و نارسایی کنند.

    آشنایی با خطرات آرایش کردن مداوم و هر روزه - بلاران

    چروکیدگی پوست!

    شاید تعجب کنید! ولی کاملاً درست است که با استفاده بی رویه از لوازم آرایشی کم کم پوست شُل شده و دچار چروکیدگی خواهد شد و اگر دیگر آرایش نکنید، پوست تان پیرتر از همیشه به نظر خواهد آمد.

    پس برای اینکه به این معضل مبتلا نشویید، از آرایش های دائمی روزانه و برخی اوقات حتی شبانه! بپرهیزید و گاهی به پوست استراحت دهید.

    جوش زدن صورت

    لوازم آرایشی، خود می توانند منبع تغذیه و رشد جوش های صورت باشند و باعث شوند تا جوش ها زیاد شده و گسترش پیدا کنند و خطرات آرایش کردن در این زمینه، می تواند بیشتر از منفعت آن باشد.

    پس اگر دچار جوش و آکنه صورت هستید برای پوشاندن آن ها دائماً آرایش نکنید! بلکه از راه درست آن جوش ها را درمان کرده و راهی برای از بین بردن کامل آن ها پیدا کنید.

    چون اثرات بجای مانده از جوش و آکنه بر روی پوست، یا درمان پذیر نخواهد بود و یا به سختی درمان خواهد شد، ضمن اینکه به جا ماندن رَد این جوش ها مسلماً از زیبایی شما خواهد کاست.

    آشنایی با خطرات آرایش کردن مداوم و هر روزه - بلاران

    ایجاد حساسیت و آلرژی

    حساسیت های پوستی و ایجاد آلرژی بر روی پوست، مسئله مهم دیگری است که استفاده ممتد لوازم آرایشی بر سر ما خواهد آورد.

    وجود پارابن در اکثر لوازم آرایشی در واقع ریشه ایجاد آلرژی و حساسیت های پوستی است که می تواند به شکلی ضعیف و یا حاد خود را نشان دهد.

    پس، از نشانه های بروز حساسیت بر اثر استفاده مداوم از لوازم آرایشی، غافل نباشید و در صورت مشاهده این موارد، بسرعت استفاده از این مواد را به حداقل کاهش دهید.

    اختلالات تنفسی

    گاهی اوقات مشاهده می کنید که در اثر مصرف برخی از عطرها و اسپری ها و یا حتی کرم ها، دچار سرفه و نفس تنگی می شویید که حالتی موقتی است.

    اما اگر از خطرات آرایش کردن آگاه نیستید و مرتب بر روی صورت خود از انواع کرم ها و لوسیون ها و دیگر لوازم آرایشی و بخصوص از معطرات بطور دائم استفاده می کنید، دچار نفس تنگی خواهید شد.

    سالیسیلیت موجود در بعضی از لوازم آرایشی، در برخی موارد شما را با نفس تنگی و حتی آسم مواجه خواهد کرد و بر روی ریه های شما اثرات منفی خواهد گذاشت.

    آشنایی با خطرات آرایش کردن مداوم و هر روزه - بلاران

    تشدید پُف زیر چشم

    استفاده از مواد آرایشی به منظور پوشاندن تیرگی ها و پُف زیر چشم بسیار رواج داشته و موضوعی بسیار طبیعی بشمار می رود.

    اما اگر این کار، یعنی مصرف انواع کرم ها برای از بین بردن تیرگی و پُف چشم را افزایش داده و بصورت دائمی از آن استفاده کردید، نه تنها مشکل را کم نکرده بلکه باعث تشدید و زیاد شدن پُف زیر چشم خواهید شد.

    اتفاقاً پوست زیر چشم که بسیار نازک و لطیف است، نسبت به لوازم آرایشی و مواد شیمیایی موجود در آن واکنش بیشتر و شدیدتری نشان خواهد داد.

    پس ابتدا با خطرات آرایش کردن بصورت دائمی و بیش از اندازه آشنا شوید، تا بدانید که این زیبایی های طولانی مدت! چه عواقبی را به دنبال خواهند داشت و چه بر سر ما خواهند آورد.

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *