آرایش

خطر آرایش کردن مداوم و استفاده ی بی رویه از لوازم آرایشی چیست؟

خطر آرایش کردن مداوم و استفاده ی بی رویه از لوازم آرایشی چیست؟ - بلاران
  • خطر آرایش کردن مداوم و پیوسته مسئله ای جدی است که باید به آن توجه داشته باشید و از انجام آن بپرهیزید.

    برخی از خانم ها عادت دارند که برای زیباتر نشان دادن پوست و موی خود، به شکلی افراطی و در ساعت های طولانی و گاهی اوقات پیوسته و حتی در طول شب با آرایش بخوابند و بیدار شوند.

    شاید تا به عوارض متعدد آرایش های مکرر و طولانی مدت مبتلا نشده اید، فکر کنید که این موضوع شبیه یک شوخی است و آنقدرها هم که گفته می شود نمی تواند بد باشد.!

    اما باید بدانید که این مشکل کاملاً جدی است و باید تا دیر نشده فکری به حال پوست و موی خود بکنید.

    برای آگاهی بیشتر شما در ادامه پست قبلی نکات دیگری را در این رابطه عنوان خواهیم کرد که امیدواریم تأثیرگذار باشد.

    خطر آرایش کردن مداوم و استفاده ی بی رویه از لوازم آرایشی چیست؟ - بلاران

    آشنایی با خطر آرایش کردن مداوم

    برخی از خطرات و مشکلات آرایش دائم و مکرر شامل موارد زیر است:

    استفاده از ریمل

    یکی از خطرناک ترین لوازم آرایشی که اتفاقاً زیبایی زیادی را در میکاپ صورت ایجاد می کند، ریمل زدن به مژه هاست.

    اما این وسیله اگر درست مورد استفاده قرار نگیرد و بصورت روزانه و شبانه! و دائم بر روی مژه ها باشد، به واقع ما را با خطر جدی مشکلات چشمی و همین طور ریزش مژه ها مواجه خواهد کرد.

    ترک لب ها

    آرایش لب ها یکی از پررنگ ترین و باجلوه ترین مراحل آرایشی است که باعث می شود یک میکاپ کامل و بی نقص به نظر برسد.

    صورت با آرایش لب ها زیباتر و فریبنده تر خواهد شد، حتی غیر از انواع رژلب ها، بالم لب ها، لاک لب ها و… انواعی از رژهای 24 ساعته و دائمی را هم شاهد هستیم.

    اما باید گفت که آرایش داشتن لب ها هم، بطور دائم و مستمر باعث از بین رفتن چربی طبیعی لب و پوسته شدن و ترک خوردن آن ها خواهد شد.

    پس برای اینکه لبان زیبا و روشنی داشته باشید و از خطر آرایش کردن مداوم دور باشید، از مصرف بی رویه رژلب و انواع مواد آرایشی لب، بطور دائم و مکرر بپرهیزید.

    خطر آرایش کردن مداوم و استفاده ی بی رویه از لوازم آرایشی چیست؟ - بلاران

    لاک ناخن

    تا همین یکی دو سال پیش لاک زدن دائمی ناخن ها خیلی مُد نبود، اما امروزه دست کمتر خانمی را بدون لاک خواهی دید.!

    استفاده از لاک ناخن برای زیبایی بیشتر آن در مهمانی ها و جشن ها بسیار جالب به نظر می رسد، ولی اینکه همواره بر روی ناخن های بلند خود لاک داشته باشید، باعث شکنندگی و بیماری های مختلف بر روی آن خواهد شد.

    حتی استفاده مداوم از پدیکور و مانیکور ناخن علاوه بر لاک، سبب ضعیف شدن و سُست شدن ناخن ها شده و انواع بیماری ها را در دراز مدت برای ناخن های شما ایجاد خواهد کرد.

    در ضمن این نکته را بخاطر داشته باشید که استفاده از استون بصورت مرتب و دائم، برای پاک کردن لاک و زدن لاک دیگری بر روی ناخن، آسیب های جدی به ناخن ها وارد کرده و از قدرت و استحکام آن ها بشدت خواهد کاست.

    ریزش مو

    به همان اندازه که استفاده مکرر از لوازم آرایش صورت برای پوست مضر است، استفاده از لوازم آرایشی مو بصورت دائمی و هر روزه هم برای مو آفت است و خطر آرایش کردن مداوم مو را به دنبال خواهد داشت.

    استفاده از انواع مختلف ژل ها، کرم ها، واکس ها، نرم کننده ها، حالت دهنده ها و… برای مو بی ضرر نیستند و در خیلی از اوقات در اثر استفاده بی رویه دچار شوره، خارش و ریزش موها خواهیم شد.

    دقت کنید که استفاده مکرر از رنگ موها و بی رنگ کننده ها هم سبب ضعف ریشه مو و ریزش آن ها خواهد شد.

    پس لا به لای استفاده از این همه مواد آرایشی مو، گاهی اوقات بد نیست استراحتی به موها داده و بگذاریم تا آن ها هم نفسی تازه کنند و رشدی طبیعی داشته باشند.!

    خطر آرایش کردن مداوم و استفاده ی بی رویه از لوازم آرایشی چیست؟ - بلاران

    ایجاد سردرد و تهوع

    کاربرد این همه مواد شیمیایی در محصولات آرایشی و به دنبال آن استفاه بی رویه ما از انواع مواد آرایشی از کرم ها گرفته تا عطرها و ادوکلن ها و انواع ژل ها و فرم دهندهای مو و…همه و همه ممکن است ما را دچار سردرد و حالت تهوع هم بکنند.

    واقعاً تعجبی ندارد اگر کسانی که بطور دائم از مواد آرایشی استفاده می کنند دچار سردرد، یا گیجی، یا ضعف و خستگی و یا حتی حالت تهوع شوند.!

    تحمل این همه انواع و اقسامی از بوها و رایحه های مختلف، آن هم بطور دائم کار هر کسی نیست.!

    پس حالا با این اوصاف و دانستن خطر آرایش کردن مداوم و این همه مشکلات و بیماری هایی که ممکن است در اثر استفاده ی مکرر از لوازم آرایشی حادث شود، لطفاً از لوازم آرایشی بطور صحیح و در ساعت های لازم استفاده کنید و آسیب های استفاده طولانی مدت از هر کدام آن ها را جدی بگیرید.

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *