لوازم آرایش

مواد و لوازم آرایشی را باید در کجا نگهداری کنیم؟

مواد و لوازم آرایشی را باید در کجا نگهداری کنیم؟ - بلاران
  • مواد و لوازم آرایشی که مصرف می کنیم، همواره باید بهداشتی و سالم باشند، تا بتوانیم با اطمینان خاطر از آن ها استفاده کنیم.

    برای این اطمینان لازم است تا روش نگهداری هر یک از آن ها را با توجه به مواد سازنده و تشکیل دهنده آن، بشناسیم و با مراقبت درست و صحیح، ماندگاری و دوام آن ها را بیشتر کنیم.

    در این مطلب در مورد چگونگی نگهداری برخی از لوازم آرایشی پر مصرف، نکاتی را گوشزد خواهیم کرد، تا شما هم با رعایت آن ها پوست و موی سالم تری داشته باشید.

    نکات لازم در باره نگهداری مواد و لوازم آرایشی

    خانم ها عموماً لوازم آرایشی خود را درون کیف و یا جعبه مخصوص ابزار و لوازم آرایشی نگهداری می کنند تا به راحتی بتوانند آن را با خود به هر کجا که می خواهند ببرند و در واقع به نوعی این لوازم همیشه همراه آنان است!

    مواد و لوازم آرایشی را باید در کجا نگهداری کنیم؟ - بلاران

    مواد آرایشی را دور از نور خورشید قرار دهید

    اما غافل از این نکته هستند که هر کدام از این لوازم را باید در جای خاصی قرار دهند تا به مدت طولانی قابل مصرف باشند، شاید بهترین جا برای نگهداری و مراقبت از این لوازم کشوی میز و یا کابینتی باشد که دور از گرما و نور خورشید است، البته این مسئله در باره همه لوازم ارایشی صدق نمی کند.

    دمای اتاق شاید برای خیلی از کرم هایی که برای مراقبت از پوست استفاده می کنید و برخی از لوازم آرایشی خشک مناسب باشد، به شرطی که آن ها را دور از نور مستقیم و گرمای خورشید نگه دارید، زیرا نور خورشید سبب اثرگذاری و تجزیه مواد تشکیل دهنده برخی از لوازم آرایشی شده و همچنین باعث کهنه شدن زود هنگام آن ها خواهند شد.

    مواد و لوازم آرایشی را باید در کجا نگهداری کنیم؟ - بلاران

    لوازم آرایشی را داخل حمام نگذارید

    برخی افراد بیشتر مواد و لوازم آرایشی خود را داخل کشویی که در میز حمام است و یا روی میز حمام نگهداری می کنند، اما باید بدانید که بخار برخاسته از آب داغ ، می تواند بر روی سطح برخی از مواد آرایشی نشسته و با ماندگاری خود شروع به کپک زدن بر روی محصول نمایند.

    پس، از گذاشتن هر نوع پودر، سایه چشم، اسکراب، کرم پودر و… و یا هر نوع مواد آرایشی، که بخصوص بصورت پودر و جامد است و یا هر گونه لوازم آرایشی که درب محکمی ندارد، در داخل حمام باید جداً خودداری کنید.

    حتی گذاشتن اسفنج ها و پدهای آرایشی نیز در حمامی که دائماً در آن رطوبت وجود دارد، کار اشتباهی است و رطوبت باقی مانده می تواند بر روی این ابزار، ایجاد کپک زدگی نماید، پس بعد از تمیز کردن و شستن اسفنج ها و پد های آرایشی در حمام یا روشویی، حتماً آن را به محلی که خشک است و ترجیحاً در زیر نور آفتاب قرار دهید تا کاملاً خشک شوند و سپس مجدداً از آن ها استفاده نمایید.

    یادتان باشد که بدترین جا برای نگهداری از مواد و لوازم آرایشی داخل حمام است و اگر مواد آرایشی را برای مدتی طولانی درون حمام گذاشته اید از مصرف مجدد آن خودداری کرده و حتماً آن را دور بیندازید تا برای مصرف آن ها با توجه به قیمت گران لوازم آرایشی، وسوسه نشوید.!

    مواد و لوازم آرایشی را باید در کجا نگهداری کنیم؟ - بلاران

    از یخ زدگی لوازم آرایشی جلوگیری کنید

    همانطور که گرمای شدید و زیاد و تابش نور خورشید می تواند محصولات آرایشی را فاسد و خراب کند، سرمای بیش از اندازه هم می تواند برای آن ها مضر باشد.

    کرم ها، لوسیون ها، حالت دهنده ها و… اگر خیلی سرد شده و به درجه انجماد برسند و پس از مدتی از حالت انجماد خارج شوند، فاسد شده و ناپایدار خواهند شد، پس اگر در مناطقی زندگی می کنید که آب و هوای بسیار سردی دارد و ممکن است که لوازم آرایشی شما در جاهایی مانند پشت پنجره دچار یخ زدگی شود، از قرار دادن کیف لوازم آرایشی خود در این نقاط بسیار سرد، بپرهیزید.

    با این نکاتی که در باره نگهداری و مراقبت از مواد و لوازم آرایشی گفته شد، متوجه شدیم که باید دقت خود را در این زمینه بیش از پیش افزایش داده و با دسته بندی صحیح آن ها، این لوازم را در جاهای مناسب نگهداری کنیم.

     

    خوشحال میشم به مقاله امتیاز بدید

    میانگین امتیازات ۵ از ۵
    از مجموع ۱ رای

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *